Çalışma Alanlarımız
Dünya Gıda Günü’nde Sütaş, sürdürülebilirlik karnesini kamuoyu ile paylaştı
Sürdürülebilirlik İlerleme Raporunu 16 Ekim Dünya Gıda Günü’nde paylaşan Sütaş Sürdürülebilirlik Komitesi Başkanı Duygu Yılmaz, “Raporumuzu bu önemli günde paylaşarak gıda sisteminin, sürdürülebilirlik ve döngüsellik esasında dönüşümüne ilişkin farkındalık oluşmasına destek olmak istedik. Dünyamız, iklim değişikliğinin yol açtığı küresel ısınma ve doğal kaynakların hızla tükenmesinin yarattığı tehditlerle mücadele etmeye çalışırken gıda sektörü olarak artan dünya nüfusunun sağlıklı gıdaya erişimini sağlama sorumluluğumuz var. Biz, bu küresel sorunların çözümüne katkı sağladığına inandığımız; özüne sürdürülebilirliği alan “Çiftlikten Sofralara” iş modelimizle çalışıyoruz. Bu model, tüketicilerimizin doğallık ve güvenilir gıda beklentilerini de en iyi şekilde karşılamamıza olanak sağlıyor” dedi.
Her geçen gün daha fazla etkisini gösteren iklim değişikliği, toplumun tüm kesimlerinin harekete geçmesini zorunlu kılarken, sürdürülebilirlik artık ülkelerin ve şirketlerin en önemli gündem maddeleri arasında yer alıyor. Bu doğrultuda “sürdürülebilir gıda sistemleri” arayışı da giderek ön plana çıkıyor. 16 Ekim Dünya Gıda Günü’nde yayınlanan 2022 Yılı Sürdürülebilirlik İlerleme Raporu ile Sütaş, Çiftlikten Sofralara entegre iş modeliyle bu alanda önemli bir örnek oluşturuyor.
“Dünya Gıda Günü’nde yayınlayarak farkındalık oluşmasına destek olmak istedik”
Sütaş’ın kuruluşunun 50’inci yılını kutlayacağı 2025 hedefleri doğrultusunda yürüttüğü faaliyetleri ve 2022 yılı sürdürülebilirlik performansını paylaşmaktan mutluluk duyduklarını belirten Yılmaz, “Raporumuzu bu önemli günde paylaşarak gıda sisteminin dönüşümüne katkı sağlamayı hedefledik. Çiftlikten Sofralara iş modelimiz, tedarik zincirinin tüm sürecini kapsayarak sürdürülebilirliği esas alıyor ve tüketicilerimizin doğallık ve güvenilir gıda beklentilerini en iyi şekilde karşılamamıza imkan tanıyor” dedi.
“İklim değişikliği ile mücadele ve karbon yönetimi önceliklerimiz arasında”
İklim değişikliği ile mücadele ve karbon yönetimi 2022 yılında da öncelikleri arasında yer aldı. Yılmaz, “Çalışmalarımızla sera gazı emisyonlarında bir önceki yıla göre yüzde 7’lik, emisyon yoğunluğumuzda da yüzde 10 düşüş sağladık. İklim etkimizi azaltmada en önemli araçlarımız, çiftliklerimizin gübreleri ve tesislerimizin tüm organik atıklarını işleyerek elektrik, buhar ve sıcak su elde ettiğimiz biyogaz tesislerimiz. Yaptığımız yatırımlarla 4 entegre tesiste elektrik üretim kapasitemizi 18,1 MWh’ye, termal enerji kapasitelerimizi de 18 MWh’ye çıkardık. Üretim tesislerimizin elektrik ihtiyacının yüzde 80’ini karşılar durumdayız. Bu sayede ayrıca 590 bin ton karbonu yakaladık. Enerji verimliliği çalışmalarımızla 2015-2022 yılları arasında 26 milyon kWh enerji tasarrufu sağladık; bu, 9 bin 400 hanenin bir yıllık elektrik tüketimine eşdeğer” dedi.
GES yatırımları ile yenilenebilir enerji çeşitlendiriliyor
Yılmaz, “2020 yılında yenilenebilir enerji üretimini çeşitlendirme kararı alarak 25 MWp GES yatırım hedefi koymuştuk. Bingöl Entegre Tesisimizde 1 MWp, Tire Entegre Tesisimizde 4,9 MWp güneş enerjisi santrali (GES) yatırımlarını tamamladık. Diğer lokasyonlarımız için GES fizibilite ve şartname çalışmalarımız devam ediyor” dedi.
Sütaş ineklerinin yemleri onarıcı tarım esasları doğrultusunda yetiştiriliyor
Yılmaz, sözleşmeli olarak çalıştıkları çiftçilerle onarıcı tarım esaslarını uyguladıklarını belirterek, “İneklerimizin yediği yemlerin yetiştirildiği toprakları zenginleştirmek amacıyla biyogaz tesislerimizden elde ettiğimiz organik ve organomineral gübrelerin tarımsal üretimde kullanımını artırıyoruz. Bu sayede topraklara kazandırdığımız organik madde miktarı, 2020 yılına oranla 2022’de yüzde 43 artarak 43 bin ton oldu. Tarım topraklarında kalite ve verim üzerine etkilerinin belirlenmesi için deneme çalışmalarımız da devam ediyor” dedi.
Tesislerimiz bulundukları bölgelerde toplumun refahına katkı sağlıyor
Çiftlikten Sofralara iş modelinin ekonomik ve sosyal etkileriyle bir “Bölgesel Kalkınma Modeli” örneği oluşturduğunu belirten Yılmaz, “İş modelimiz çevresel sürdürülebilirliğin yanı sıra paydaşlarımıza sosyal ve ekonomik açıdan da katkı sağlıyor. Yatırımlarımız tarım, sanayi ve hizmet sektörlerinde birçok alt sektörü harekete geçirirken, yerel kalkınmaya ve bulunduğumuz bölgelerdeki toplum refahının artmasına katkıda bulunuyor. 2022’de 18 binden fazla süt üreticisinden süt aldık ve 33,2 bin dekar arazide sözleşmeli yem bitkisi üretimini sağladık. Sözleşmeli modelle iş birliği yaptığımız üreticilere eğitim ve denetimler aracılığıyla destek veriyoruz” dedi.
Yılmaz, ayrıca “Son yıllarda plastik atıklarla mücadele ve gıda kayıp/atıkları konusunda da paydaşlarımızla iş birliği içinde çalışmalar yürütüyoruz. 2022 yılına kadar gramaj azaltımıyla ambalajlarımızda yaklaşık 2.100 ton daha az plastik kullandık ve gıda kaybımızı %1’in altına düşürdük” dedi.
Sütaş, sürdürülebilirlik gönüllülerini 2025 hedefleri doğrultusunda “çevrenin sürdürülebilirliği”, “bireylerin sağlığı ve mutluluğu” ve “toplumun gelişimi ve refahı” alanlarında yürütülen çalışmaları anlattığı raporunu incelemeye davet ediyor.
Çerez kategorilerini ayrı ayrı yönetebilirsiniz
Bu çerezler web sitesinin düzgün çalışması için gereklidir ve devre dışı bırakılamaz.
Bu çerezler, ziyaretçilerin web sitesini nasıl kullandığını anlamamıza yardımcı olur.
Kullanılan Servisler: Google Analytics
Bu çerezler, size özelleştirilmiş reklamlar göstermek ve pazarlama kampanyalarımızın etkinliğini ölçmek için kullanılır.
Kullanılan Servisler: Google Ads, Facebook Pixel
Daha fazla bilgi için Gizlilik Politikası ve Kişisel Verilerin Korunması sayfalarını inceleyebilirsiniz