Pınar Su ve İçecek, “Sürdürülebilirlik” hedeflerini açıkladı.

27 Mar 2022

Pınar Su ve İçecek, her bir damlaya sahip çıkıyor

Sürdürülebilir bir yaşam için attığı adımları açıklayan Pınar Su ve İçecek, her yeni yatırımında verimlilik, suyun adil paylaşımı ve sosyal eşitlik, çevre sağlığı ve ekosistem devamlılığı ilkelerini ön planda tutuyor.

Türkiye’yi ilk kez 1984 yılında ambalajlı su ile tanıştıran Pınar Su ve İçecek, o günden bu yana sürdürülebilir yaşam politikası doğrultusunda; su kaynaklarının korunması, sera gazı emisyonlarının azaltılması ve karbon ayak izinin küçültülmesi, atığın kaynağında ve ürünün yaşam döngüsü boyunca azaltılması, geri dönüştürülebilir ambalaj kullanımının artırılması, enerji ve su verimliliğini artıran uygulamaların üretim proseslerine entegre edilmesi gibi çevre dostu uygulamalarla önemli başarılara imza atıyor.

2021 yılında su verimliliğimiz yüzde 96’ya ulaştı

Dünya üzerindeki içilebilir her bir damla suyun önemini bilerek sorumlu üretim anlayışı ile hareket ettiklerini belirten Pınar Su ve İçecek Operasyonlar Direktörü Koral Kalpaklıoğlu, su kaynaklarının etkin bir şekilde korunması ve verimli kullanılması hususlarında ellerinden geleni yaptıklarını ve yapmaya devam edeceklerini ifade ediyor. Üç farklı lokasyonda yer alan su kaynaklarından üretim yapılmakta ve ekosistemin sürdürülebilirliğinin sağlanması için kaynaklardan çekilen suyun toplam debisinin yüzde 30’u doğal ortama bırakılıyor. Üretim hatlarında gerçekleştirilen otomasyona dayalı uygulamalarla atık su miktarı da düzenli olarak azaltılıyor. 2021 yılında üretim proseslerinden kaynaklanan atık su miktarı Bursa Uludağ tesisinde birim üretim başına yüzde 26,31, Sakarya Gökçeağaç tesisinde yüzde 16,2, Aydın Madran tesisinde ise yüzde 18,86 oranında azaltıldı. 2020 yılında yüzde 95 olan toplam su verimliliği; üretim hattı yıkamaları, evsel kullanım alanları ve dolum firelerinin azaltılmasına yönelik yapılan iyileştirmeler sonucunda 2021’de yüzde 96’ya yükseltildi. 2022 yıl sonu itibari ile bu oran en az yüzde 97 seviyesine çıkarılmayı hedefliyor.

40 ton plastik atığın önüne geçildi

Üretim sürecinden itibaren çevresel ve sosyal fayda gerekliliklerini yerine getirdiklerini belirten Kalpaklıoğlu, faaliyetlerden kaynaklanan etkileri en aza indirmek için çevre dostu uygulamaları hayata geçirdiklerini ifade ediyor. Son 10 yılda pet şişe üretiminde kullanılan ambalaj ve kapak malzemelerinin plastik miktarı düzenli olarak azaltıldı. 2020 yılında ambalaj ağırlıklarındaki düşüş 0,5L ürün grubunda yüzde 26’ya, 0,33L ürün grubunda yüzde 23’e, 1,5L ürün grubunda yüzde 18’e ulaştı. Ürün paketlerinde yapılan gramaj optimizasyon çalışmaları ile shrink ve streç kullanımında belirli ürün gruplarında yüzde 10 ile yüzde 15 arasında azaltım sağlandı. 2021 yılında devam eden gramaj azaltım çalışmaları ile ambalajlı su ürün gruplarında polietilen tereftalat ambalaj malzemesi kullanımı yüzde 7,37, içecek ürün gruplarında ise yüzde 13,58 azaltıldı. Bu çalışmaların sonucu olarak yaklaşık 40 ton plastik atığın kaynağında azaltımı sağlandı. Plastik sorumluluğu kapsamında devam eden projeler ile 2024 yılına kadar polietilen plastik kullanımında yüzde 15 azaltım hedefleniyor. Polietilen tereftalat ambalaj malzemesi azaltımında ise 2022 yılı sonu itibari ile yüzde 10 azaltım oranına ulaşılması planlanıyor. Üretim prosesindeki yalınlaştırma ve verimlilik çalışmaları ile atık su deşarjının 2022 yılı sonuna kadar en az yüzde 5 daha azaltılması hedefleniyor.

Karbon ayak izi yüzde 31,75 oranında azaltıldı

Pınar Su ve İçecek, suyun korunmasının ve yönetiminin yanı sıra iklim değişikliğine sebep olan tüm faktörlerin bertaraf edilmesi için de çaba gösteriyor. Bu kapsamda enerji verimliliği, enerji tasarrufu ve operasyonel iyileştirme çalışmaları ile birim ton üretim başına ortalama karbon emisyonu her yıl daha da azaltılıyor. Üretim altyapısına yapılan yeni teknolojik yatırımlarla plastik miktarı düzenli olarak düşürülüyor ve çevresel atık miktarı azaltılıyor. Düşük gramajlı şişelerin şişirme sürecinde daha az enerji harcanarak, 2021 yılında ton ürün başına elektrik enerjisi tüketimi 2016 yılına göre yüzde 16 oranında düşürüldü. Enerji verimliliğini artırırken, atık miktarının kaynağında azaltılması sağlanıyor ve üretim tesislerindeki karbon ayak izi küçültülüyor. Küresel çapta da sorumluluk almak amacıyla, ürünlerde karbon denkleştirmesi gerçekleştirildi ve 2020 yılında Türkiye’de ilk Karbon Nötr Sertifikalı Ambalajlı Doğal Kaynak Suyu ve İçecek Ürünleri üretildi. Endüstriyel prosesler ve evsel enerji tüketimleri kaynaklı açığa çıkan sera gazı emisyonunu azaltmak ve engellemek amacıyla; enerji verimliliği, enerji tasarrufu ve operasyonel iyileştirme çalışmaları yıl boyunca sürdürüldü. Karbon ayak izi hesaplamalarına başlanan 2010 yılına kıyasla, 2021 yılında yüzde 31,75 oranında azaltılırken, 2022 yılında devam eden projelerle bu oranı %33’e çıkarılmayı hedefliyor.

Güncel
Haber & Gelişmeler

Çerez Tercihlerini Özelleştir

Çerez kategorilerini ayrı ayrı yönetebilirsiniz

Zorunlu Çerezler

Her Zaman Aktif

Bu çerezler web sitesinin düzgün çalışması için gereklidir ve devre dışı bırakılamaz.

Analitik Çerezler

Bu çerezler, ziyaretçilerin web sitesini nasıl kullandığını anlamamıza yardımcı olur.

Kullanılan Servisler: Google Analytics

Pazarlama Çerezleri

Bu çerezler, size özelleştirilmiş reklamlar göstermek ve pazarlama kampanyalarımızın etkinliğini ölçmek için kullanılır.

Kullanılan Servisler: Google Ads, Facebook Pixel

Daha fazla bilgi için Gizlilik Politikası ve Kişisel Verilerin Korunması sayfalarını inceleyebilirsiniz