Haberler

akcansa_logo.jpg

ÇEVKO Vakfı'nın 47. Üyesi Akçansa Çimento Sanayi ve Ticaret A.Ş. oldu

Akçansa Hakkında
Temelleri 1967 ve 1974 yıllarında Akçimento ve Çanakkale Çimento ile atılan ve 1996 yılında bu iki şirketin birleşmesi sonucunda Türkiye'nin en büyük çimento üreticisi konumuna gelen Akçansa, bir Sabancı Holding ve HeidelbergCement ortak kuruluşudur.

Çimento ve hazır beton üretiminde Marmara, Ege ve Karadeniz bölgelerinde faaliyet gösteren Akçansa, iştiraki olan Betonsa şirketi ile 1998 yılında birleşmesi sonucunda, Marmara ve Ege bölgelerine yayılmış 40'a yakın hazır beton tesisinde "Betonsa" markasıyla hizmet vermektedir. Diğer bir iştiraki olan Agregasa Agrega San.veTic.A.Ş. ile 2002 yılında birleşmiş ve agrega üretim faaliyetini "Agregasa" markası altında sürdürmektedir.

Akçansa; hem yurt içindeki müşterilerin hem de yurtdışındaki müşterilerin taleplerini karşılamak ve farklılıkların zor algılandığı bu sektörde fiyat unsurunun da ötesinde rekabet edebilmek amacıyla "üretim ve hizmette en kaliteli" olmayı hedeflemiştir.

Akçansa'nın vizyonu, tüm paydaşları tarafından güvenilen ve en çok tercih edilen iş modeline sahip şirket olarak, yapı malzemeleri sektöründe tüm sınırların ötesinde sürdürülebilir büyümektir.

Akçansa'nın misyonu, toplumsal, çevresel, yasal ve etik değerlere bağlı kültürü ile tüm sosyal paydaşları için değer yaratarak, toplumun yaşam kalitesini yükselten lider yapı malzemeleri şirketi olmaktır.

cevko_ocuk.jpg

Çocuk eğitimlerimizi interaktif ve sürdürülebilir hale getirmek amacıyla 2011 yılında kurulan cevkocouk.org internet sitemizin yenilenme çalışmaları tamamlandı. T.C. Milli Eğitim Bakanlığı ve T.C. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı işbirliğinde okullara çevre ve geri dönüşüm konusunda çevrimiçi kaynak olarak tanıtılacak internet sitemizin gerek içeriği, gerekse ara yüzü tamamıyla yenilendi.

Öğretmenlerimize eğitim çalışmalarında yardımcı olmak amacıyla yeni hazırladığımız 8 animasyon filmini de barındıran sitemizde ayrıca, çevrimiçi eğitimlerin bulunduğu özel bir bölüm de yer alıyor. Sitemiz; Çevreci Kedi Çevki Geri Dönüşüm Yolunda tiyatro oyunumuzun tanıtıldığı ve Atıktan Sanata bölümümüzü içeren Sanat sayfası, okullarımızdan gelen çevre konulu etkinliklerin, ÇEVKO'dan haberlerin ve gündemdeki çevre haberlerinin yer aldığı haberler bölümü, ÇEVKO Vakfı tarafından yeni hazırlanan Boyama Oyunu ve Geri Dönüşüm oyununu barındırıyor. Ayrıca öğretmenlerimize özel içeriklerin yer aldığı Öğretmenler Odası sayfası da yer alıyor. 

Detaylar ve daha fazlası www.cevkococuk.org  adresinde... 

egd_toplanti.jpgEkonomi Gazetecileri Derneği tarafından düzenlenen VIII. Küresel Isınma Kurultayı Komite Toplantısı, Enerji Verimliliği Derneği ev sahipliğinde gerçekleşti. Yoğun katılımın olduğu toplantıda özel sektör temsilcileri, sivil toplum kuruluşları ve akademisyenler hazır bulundu.

Yaptığı açılış konuşmasında toplantıya gösterilen ilgiden oldukça memnun olduğunu belirten EGD Başkanı Celal Toprak, "9 yıl önce "Küresel Isınma Kurultayı" yapacağız dediğimizde kurultaya kim katılır, bir şey olmaz Dünyaya, küresel ısınma ne ki gibi birçok umursamaz cevaplar almıştık. Bu cevaplar karşısında bizler de o dönemlerde umutsuzluğa kapılmıştık. Ancak gerek kurumların gerekse kişilerin konuya olan ilgisi her sene biraz daha arttı ve ne yapabiliriz soruları sorulmaya başlandı. Bir araya gelen ve ne yapabiliriz diye soran farklı sektör temsilcilerinin bugün burada olması ise konuya olan ilginin en güzel göstergesi." dedi.

Enerji Hanım Projesi'nin gösterdiği uluslararası başarı katılımcılarla paylaşıldı.

Paris-COP 21 İklim Değişikliği Müzakereleri ve Karbon Ekonomisi Süreçleri sunumu ile devam eden toplantıda Enerji Verimliliği Derneği, Paris COP 21 toplantısında tüm dünya ile paylaşılan Enerji Hanım Projesini ve projeye gösterilen ilgiyi katılımcılara aktardı. Ayrıca Dernek uzmanları tarafından, Paris COP 21 zirve sonuçları, karbon ekonomisi ve gerek sanayi gerekse ekonomik olarak Türkiye'yi bekleyen süreçler konusunda bilgi verildi. Toplantıda ÇEVKO Vakfı Genel Sekreteri Mete İmer de COP 21 Paris Anlaşması, ÇEVKO Vakfı'nın çalışmalarının çevresel faydaları ve yine ÇEVKO tarafından Türkiye'de ilk defa kullanılan, ambalaj atıklarının geri kazanımının karbon salımına etkilerini yerel verilerle hesaplayan program hakkında bilgiler verdi.

Paris- COP21 İklim Değişikliği Zirvesi sonuçlarına ilişkin diğer sivil toplum kuruluşları ve akademisyenlerin de görüşlerinin alındığı toplantı EGD Küresel Isınma Kurultayı 2016 program önerileri ile son buldu.

 

pg_logo.jpgSürdürülebilirlik çalışmalarını global 2020 hedefleri kapsamında yürüten ÇEVKO Vakfı üyesi P&G Türkiye, Gebze ve Şekerpınar üretim tesislerinde enerji tüketimi, toplam karbon salımı ve bertaraf edilen atık miktarı azaltılması konularında büyük mesafe katetti. P&G Türkiye, son dört yılda enerji tüketimini %17, toplam karbon salımını %13 ve bertaraf edilen atık miktarını %63 oranında azalttıp, Kasım 2015 itibariyle de, katı atık depolama alanlarına üretim kaynaklı ‘sıfır atık' gönderme hedefini gerçekleştirdi.

P&G'nin Sürdürülebilir Gelişim Raporu'nun 3 ana başlığı ise şöyle: Koruyoruz, Ortaklıklar Kuruyoruz, Öncülük Ediyoruz...

cappy_2.jpgCappy, Tetra Pak işbirliğiyle içecek sektöründe bir ilki hayata geçiriyor. Cappy, ürünlerini FSCTM Orman Yönetim Konseyi tarafından sertifikalandırılmış ormanlarda yetiştirilen ağaçlardan üretilen karton kutularda, meyve suyu severler ile buluşturuyor. FSCTM, ağaçların hasadının ormanın biyolojik çeşitliliğine, üretkenliğine ve ekolojik süreçlere zarar vermeyecek şekilde yapılmasını sağlayan sürdürülebilir yöntemleri destekliyor.

İçeçek sektöründe bir ilk
Cappy ve Tetra Pak arasında gerçekleşen işbirliğinin Türkiye'de içecek sektöründe bir ilk olduğunu vurgulayan Coca-Cola Türkiye Gazsız İçecekler Genel Müdürü Can Arcasoy: "Şirket olarak, iş yapış biçimimizin merkezine sürdürülebilirliği alıyoruz. Biliyoruz ki, yaptığımız iş, ancak ve ancak içinde yaşadığımız toplum ve çevre sürdürülebilir olduğu takdirde var olabilir. Sürdürülebilir ambalajlama konusu da sürdürülebilirlik faaliyetlerimizin içinde önemli bir yer tutuyor. Bu kapsamda FSCTM etiketine sahip Cappy kutularıyla tüketicileri en yüksek kaliteye sahip ürünlerle buluşturuyoruz. Cappy olarak Tetra Pak ile gerçekleştirdiğimiz işbirliğinin sektör açısından örnek teşkil etmesini diliyoruz."

1456128986_unilever_okatiatik_turkey_1.jpg

Sürdürülebilir Yaşam Planı doğrultusunda küresel iş dünyasına ve sektörüne örnek olacak çalışmalara imza atan ÇEVKO Vakfı üyesi Unilever, bu kapsamda yeni bir başarıya daha ulaştı. Şirket, fabrikaları, depoları, dağıtım merkezleri ve ofisleri de dahil olmak üzere, 70 ülkede 600'ü aşkın tesiste katı atık alanlarına tehlikesiz atık göndermemeye başladı. Faaliyetlerinde ortaya çıkan çeşitli tehlikesiz atıkları tanımlayan Unilever, bu tesislerden çıkan atıkların geri kazanımı için alternatif yöntemler buldu.

Unilever, Sürdürülebilir Yaşam Planı hedefleri kapsamında 4R (Reducing [Azaltma] - Reusing [Tekrar kullanma] - Recycling [Geri dönüştürme) - Recovering [Geri kazanım] Stratejisini büyük bağlılıkla uyguluyor. Unilever'in bu stratejisi, fabrika atıklarının inşaat malzemelerine, personel kafeteryalarındaki gıda atıklarının komposta dönüştürülmesi gibi pek çok alternatif kullanımla yeni bir kaynak yaratılmasına dayanıyor. 4R Stratejisine göre, öncelikle tehlikeli olmayan atıkların azaltılması, daha sonra ise geri dönüşümü veya geri kazanılması sağlanıyor.

Nihal Temur: "Unilever, sıfır tehlikesiz atık konusunda dünyaya örnek oluyor"
Unilever Türkiye, İsrail, Orta Asya ve İran Tedarik Zincirinden Sorumlu Başkan Yardımcısı Nihal Temur konuya ilişkin şunları söyledi:
"Giderek artan dünya nüfusunun kısıtlı kaynaklarla idare etmek zorunda olduğu küresel bir güçlükle karşı karşıyayız. Bunun bilincinde olan Unilever, iş dünyasının önündeki kaynak verimliliği ve sürdürülebilirlik gibi en önemli sorunlarla mücadele etmek için, global çapta liderlik sergilemeye devam ediyor. Dünyada her yıl toplanan 1,3 milyarlık ton katı atığın %80'lik bölümü, katı atık alanlarına gönderiliyor. Bu miktar neredeyse 1,5 milyon futbol sahasını kaplamaya eşdeğer. Sıfır atık hedefimiz, Unilever olarak sürdürülebilir büyüme iddialarımızın yanı sıra kaynak açısından dayanıklılığımızı korumak ve iklim değişikliğiyle mücadele etmek konusundaki kararlılığımızın da altını çiziyor. Ancak daha geniş bir kitle hareketine ilham verebilmek için yapılacak daha çok iş var. Tüm dünyada sıfır atığa geçilmesi çalışmalarını hızlandırmak için Unilever ortaklarıyla bir ağ kurarak ve onlarla birlikte çalışarak, tüm dünyada öncü bir rol üstleniyor" diye konuştu.
 

yn_odul.jpg

Türkiye'de, sayıları gittikçe artan "Yeşil Nokta" üyelerinin geri kazanım konusunda yasal sorumluluklarının ötesinde gerçekleştirdikleri örnek çalışmaları kamuoyuna duyurup, benzer çalışmalar yaratan firmaları da teşvik etmeyi hedefleyen Yeşil Nokta Sanayi Ödülleri'nin ikincisi geçtiğimiz Aralık ayında sahiplerini buldu.

2015 Yeşil Nokta Sanayi Ödülleri'ni kazanan firmalara, hangi projeyle ödül aldıklarını ve sonraki hedeflerini sorduk. Ödül alan Yeşil Noktalı firmalarımızı tebrik ediyor, projelerini kendi ağızlarından sizlerle paylaşıyoruz...

2015 Yeşil Nokta Sanayi Ödülleri'nin sahipleri!

Çevre Konulu Sosyal Sorumluluk Uygulamaları Kategorisi

  • Akçansa, "Yarını Dönüştüren Çocuklar ve Biyoçeşitlilik" çalışmalarıyla,
  • Boyner "İyiliğe Dönüştür" projesiyle,
  • Tetra Pak ise "Küçük Şeyler Doğayı Yeniler" projesiyle,

Ambalaj Tasarımında Kaynak Azaltarak Önleme Kategorisi

  • Frito Lay
  • Nestle Waters
Atık Yönetim Sistemi ve Uygulamaları Kategorisi
  • Frito Lay,
  • Procter& Gamble
  • Unilever  

 

 

faaliyetler1453_3.jpg

Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği bünyesinde kurulacak ve Birleşik Krallık Büyükelçiliği'nce finanse edilecek Çevre ve Enerji Verimliliği Merkezi Fizibilite Çalışması Projesi ile ilgili açılış toplantısı 11 Ocak'ta Ankara TOBB'nde ilgililerin katılımı ile gerçekleştirildi.

ÇEVKO Vakfı Genel Sekreteri Mete İmer'in de katıldığı ve açılış konuşmalarını TOBB Başkanı M. Rifat Hisarcıklıoğlu, Birleşik Krallık Türkiye Büyükelçisi Richard Moore ve T.C. Çevre ve Şehircilik Bakanı Fatma Güldemet Sarı tarafından yapılan toplantıda projenin tanıtımının ardından kamu kuruluşları ve sanayicilere yönelik Ankara Odak Grubu oturumları ile devam edildi.

Bakan Sarı açılış konuşmasında; "Ülkemizde enerjinin yaklaşık yüzde 35'i, toplam elektrik tüketiminin ise yaklaşık yüzde 40'ı binalarda kullanılmaktadır. Bakanlığımızca binalarda yürütülen enerji verimliliği çalışmaları ile konfor şartlarından taviz vermeden, binalardaki enerji ihtiyacını azaltmak ve çevre dostu yapılaşmayı hedeflemekteyiz. Bu hedef doğrultusunda sivil toplum kuruluşlarımız ve ilgili kamu kurumları ile birlikte toplumsal farkındalık projelerine hız vereceğiz. Bu alanlarda kamu, özel sektör ve sivil toplum kuruluşlarımızla birlikte ülkemiz için çalışmaya hazırız" şeklinde açıklama yaparak TOBB'un himayesinde kurulacak olan Çevre ve Enerji Verimliliği Merkezi'nin Türkiye'ye hayırlı ve uğurlu olmasını diledi. Bakan Sarı, fizibilite çalışması vesilesiyle 2023 yılında çevreye duyarlı enerji kullanımında ve tasarrufunda hedeflere ulaşılacağına inandığını kaydetti.

TOBB internet sitesinde yer alan ve işletmelerin çevre ve enerji verimliliği konularındaki uygulamalarını ve bu uygulamalar kapsamında karşılaştıkları problem ve ihtiyaçlarını belirlemek amacıyla hazırlanan ankete buradan ulaşabilirsiniz. 

atasehir_otel_eg_1.jpg

Ataşehir Belediyesi, ÇEVKO ve Şişecam Cam Ambalaj işbirliğiyle Ataşehir'de otel personeline yönelik atık camların geri dönüşümü ile ilgili eğitimler veriliyor.

Eğitim kapsamında geri dönüşümün önemi, atık camların kirlenmeden evsel atıklardan ve diğer ambalaj atıklarından ayrı olarak toplanması, otellerde daha verimli ve sürdürülebilir toplama sisteminin kurulması konularında bilgiler veriliyor.

Cam atıklarının kaynağında ayrı toplanmasını sağlamak amacıyla düzenlenen bu eğitimler, Ataşehir'de bulunan toplam 10 otelde yapılıyor.

Eğitim çalışması kapsamında ilk seminer, Ataşehir Silence Otel'inde yapıldı.

1452508109_p_g_gorsel.jpg

ÇEVKO Vakfı üyesi P&G, çevre ayak izini azaltma ve toplumsal koşulları iyileştirme hedefleri doğrultusunda 17. Sürdürülebilirlik Raporunu yayınladı. P&G, üretimde kullanılan su miktarını 2010 yılından bu yana yüzde 21 azaltarak hedeflenenden daha fazla su tasarrufu sağlarken, sıfır üretim atığı politikasını dünyadaki tüm tesislere yaymayı hedefliyor. P&G çocuk bezlerinin ambalaj ağırlığını büyük oranda azaltma hedefine de ulaştı.

Çocuklar İçin İçme Suyu (CSDW) Programı ile temiz su sıkıntısı yaşayan çocuk ve ailelere 8 milyar litreden fazla temiz su sağlayan P&G, tüm dünyadaki insani yardım kuruluşlarıyla birlikte hareket ederek 2020 yılı itibariyle su sıkıntısı çeken bölgelere 15 milyar litre su ulaştırmayı planlıyor. P&G aynı zamanda yaşanan 25 doğal afetten etkilenen afetzedelere yönelik yürüttüğü yardım faaliyetleri kapsamında ihtiyaç maddesi ve maddi yardım ile katkı sağladı.

"Yaptığımız her işte sürdürülebilirliğe önem veriyoruz"

Grup Başkanı ve P&G Sürdürülebilirlik Yönetici Sponsoru Martin Riant, "Şu ana kadar P&G'de çevre ayak izimizi azaltan ve içinde yaşadığımız ve çalışmalarımızı sürdürdüğümüz coğrafyaları daha ileri taşıyan birçok yeniliğe imza attık. Yaptığımız her işte sürdürülebilirliğe önem veriyoruz. Bu rapor kaynakların muhafaza edilmesi, çevre duyarlılığı ve ihtiyaç sahibi insanların yaşam standartlarını yükseltme gibi alanlarda attığımız adımları yansıtıyor. Yenilenebilir enerji kullanımımızı ciddi oranda arttırıyor, bizim gibi iklim değişikliğine odaklı yenilikler ve uygun maliyetli çözümler üreten şirketlerle ortaklıklar kuruyoruz" dedi.