Yeşil Nokta Sanayi Ödülleri 2018

Yeşil Nokta Sanayi Ödülleri 2018

Bu yıl dördüncüsünü düzenlediğimiz Yeşil Nokta Sanayi Ödülleri, 29 Kasım 2018 günü, Point Hotel İstanbul’da gerçekleştirilen törende sahiplerini buldu. Karbon nötr etkinlik olarak gerçekleştirdiğimiz ÇEVKO Vakfı Yeşil Nokta Ödülleri töreninde, 3 farklı kategoride 7 sanayi kuruluşu Yeşil Nokta Sanayi Ödülüne, 7 sanayi kuruluşu da Yeşil Nokta Teşvik Ödülüne layık görüldü. Toplumu çevre ve geri dönüşüm konusunda bilinçlendirmeye, bilgilendirmeye yönelik haberlere öncelik veren 6 basın ayın kuruluşuna da Yeşil Nokta Basın Ödülleri verildi.

Yeşil Nokta Sanayi Ödülü Kazanan Kuruluşlar
Ambalaj Tasarımında Kaynak Azaltılarak Önleme Uygulamaları kategorisi;

  • Sarten Ambalaj; “20 lt Yeni Plastik Bidon Projesi (POAŞ)”
  • Vestel Beyaz Eşya; “Strafor Gramaj ve Yoğunluğun Azaltılması Projesi”

Atık Yönetim Sistemi ve Uygulamaları kategorisi;

  • Hidropar Hareket Kontrol Teknolojileri Merkezi; “HKTM Yeşil Enerji Teknoloji Kompleksi Projesi”
  • Mey İçki “Alaşehir Rakı Fabrikası Atık Azaltım Çalışmaları Projesi”
  • Vestel Beyaz Eşya; ‘Vestel Beyaz Eşya Atık Yönetim Sistemi Projesi”

Çevre Konulu Sosyal Sorumluluk Uygulamaları kategorisi;

  • Mey Alkollü İçecekler; “Kayra Vintage Şarapları Ürün Karbon Ayakizi Hesaplama ve Azaltma Projesi” ‘
  • Unilever; “Unilever Sürdürülebilir Çay Tarımı Projesi”

Yeşil Nokta Teşvik Ödülü Kazanan Kuruluşlar
Ambalaj Tasarımında Kaynak Azaltılarak Önleme Uygulamaları kategorisinde Yeşil Nokta Teşvik Ödülü alan kuruluşlar ise şöyle sıralandı: Doğadan Gıda ‘Doğa'dan Ambalaj’ projesi, Kaleseramik Çanakkale Kalebodur ‘Ahşap Ambalaj Malzemelerinde Tasarruf’ projesi, Mondi Tire Kutsan Kağıt ve Ambalaj ‘Baca Stant’ projesi. Ant Gıda ‘Ant Gıda (Fora) Atık Yönetimi’ projesi, Kent Gıda ‘Atık Yönetiminde "Sıfır Atık Odaklı" Yalın Üretim Yaklaşımının Uygulanması’, Pak Gıda ‘Geri Kazanım; Geleceği Kazanım’ ve Tetra Pak Türkiye ‘Tetra Pak Türkiye Operasyonlarında Atık Yönetimi Uygulamaları’ projeleriyle Atık Yönetim Sistemi ve Uygulamaları kategorisinde Yeşil Nokta Teşvik Ödülüne layık görülen kuruluşlar oldular.

7. Geleneksel Yeşil Nokta Basın Ödülü Kazanan Basın-Yayın Kuruluşları
Yeşil Nokta Basın Ödülleri kapsamında, gazete dalında Dünya gazetesi, televizyon dalında NTV, internet sitesi dalında www.milliyet.com.tr, haber ajansı dalında İHA, dergi dalında Para dergisi ve radyo dalında da Radyo Babyjoy kanalında sunduğu “Yeşil Çocuk” Programı ile Aslı Dede ödül alan isimler oldu. Öte yandan, ÇEVKO Vakfı toplumsal bilgilendirme faaliyetlerine katkı veren sanatçı Zeliha Sunal ise törende Özel Ödül alan isim oldu. Ödül alan sanayi ve basın kuruluşlarını kutluyor; bir sonraki ödül sürecine katkı ve katılımlarınızı bekliyoruz.

Türkiye'de Yeşil Nokta markasını kullanan firmaların katılabildiği bir yarışma hakkında detaylı bilgi için www.yesilnoktaodulleri.org  adresini ziyaret edebilirsiniz.

Yeşil Nokta ilk olarak 1990 - 1991 yıllarında Almanya'da Yeşil Nokta Sistemi olarak adlandırılan ambalaj atıklarının kaynağında ayrı toplama sistemine giren ambalajların belirlenmesi için kullanılmaya başlanmıştır.

Kullanımını yaygınlaştırmak amacıyla 1995 yılında "Packaging Recovery Organization Europe - PRO Europe" kurulmuştur. PRO Europe, kar amacı gütmeksizin, bu ülkelerin geri kazanım sistemlerine, her ülkeden bir sistem olmak üzere, Yeşil Nokta lisansı kullanım hakkını vermektedir. Yeşil Nokta; sanayi sorumluluğu simgeleyen, uluslararası bir model haline gelmiştir.Bir ambalajın üzerinde yer alan "Yeşil Nokta" işareti, o ambalajlı ürünü piyasaya süren ekonomik işletmenin ambalaj atıklarının geri kazanımı ile ilgili yasal yükümlülüklerini yeri getirdiği anlamına gelmektedir.

ÇEVKO Vakfı, 2003 yılında PRO-Europe'la yaptığı sözleşme ile uluslararası "Yeşil Nokta" markasının Türkiye'deki kullanım hakkını elde etmiştir. ÇEVKO, Avrupa'da çok yaygın olan bu markayı ülkemizde de kullanmak isteyen piyasaya sürenlerle alt lisans sözleşmesi yaparak kullandırmaktadır.

Yeşil Nokta Hakkında Bilmeniz Gerekenler:

  • Çoğunluğu AB üyesi 31 ülkede geçerlidir.
  • 150.000'den fazla kuruluş ambalajları üzerinde Yeşil Nokta markasını kullanmaktadır.
  • Yeşil Nokta'nın kullanıldığı ambalaj miktarı yıllık olarak 400 milyar adede ulaşmıştır.
  • Yeşil Nokta sistemi 540 milyon tüketiciyi kapsamaktadır.
  • Yeşil Nokta 140'dan fazla ülkede tescilli bir markadır.

Yeşil Nokta markasının kullanımı ile ilgili detaylı bilgi için :

pdfYeşil Nokta Markasının Kullanım Kılavuzu