e-Bülten Haberleri

dedektifÇEVKO Vakfı ve GCA iş birliğiyle “GCA Geri Dönüşüm Dedektifleri İlkokul Eğitim Projesi” başladı

ÇEVKO Vakfı ve GCA iş birliğiyle hayata geçirilen “GCA Geri Dönüşüm Dedektifleri İlkokul Eğitim Projesi” Kütahya Ağaçköy İlkokulu’nda uygulanmaya başladı. Proje kapsamında öğrencilere çevreyi korumanın ve geri dönüşümün önemine dair bilgilendirmeler yapılırken, öğrencilerin ambalaj atıkları konusunda da bilinç sahibi olması hedefleniyor.

2015 yılından bu yana katma değerli ürünleriyle cam ambalaj sektöründe fark yaratan GCA ve ambalaj atıklarının geri kazanımında Türkiye'nin önde gelen kuruluşu ÇEVKO Vakfı ortaklığıyla hayata geçen “GCA Geri Dönüşüm Dedektifleri İlkokul Eğitim Projesi” Kütahya Ağaçköy İlkokulu’nda 3.4.5. ve 6. sınıflara uygulanmaya başlandı. Öğrencileri küçük yaştan çevre ve ambalaj atıkları konusunda bilinçlendirmeyi hedefleyen proje kapsamında yüz yüze eğitim verildi. Gelecek nesillere sürdürülebilir bir gelecek bırakılmasına katkı sağlaması amacıyla planlanan projede, öğrencilere cam üretiminde kullanılan hammaddeler ile geri dönüştürülebilir atıklar tanıtıldı ve geri dönüşüm kitapçıkları hediye edildi.

“Doğamızı korumak için mücadele ediyoruz”

“Çevre kirliliğini engelleyerek doğaya ve diğer canlılara karşı temel sorumluluğumuzu yerine getirmek dünyamız için büyük önem taşıyor” diyen GCA Genel Müdürü Dr. Abdullah Gayret, konuşmasına şu sözlerle devam etti: “Eğitime ve çevreye katkısıyla öne çıkan Gürok Grup geçtiğimiz ocak ayında Türk Eğitim Vakfı (TEV) ile Rıza Güral Gelecek İçin Önce Eğitim Burs Fonu’nu hayata geçirdi. Fon kapsamında, ilk etapta Kütahya ve Antalya'da eğitim gören 34 öğrenciye karşılıksız burs desteği sağlanacak. Gürok Grup bünyesinde doğayı ve doğal kaynakları temiz tutma bilinciyle hareket eden bizler de geleceğimiz olan kıymetli çocuklarımıza daha yaşanabilir bir dünya bırakmak adına sorumluluk almaya devam ediyoruz. Çevreyi ve insanı her zaman ön planda tutarak gerçekleştirdiğimiz cam ambalaj üretimimizle doğamızı korumak için mücadele ediyoruz” şeklinde konuştu.

“Çevre temizliğinde önemli olan çevre bilincidir, bu bilinç ise eğitimle sağlanır”

Abdullah Gayret“GCA Geri Dönüşüm Dedektifleri İlkokul Eğitim Projesi”hakkında şunları söyledi: “GCA olarak sürdürülebilirlik projelerimizle doğaya ve çevreye faydalı çalışmalara imza atıyoruz. Biliyoruz ki cam, sonsuz kez geri dönüştürülebilen bir malzeme olma özelliğiyle çevremizi, toprağımızı ve doğamızı korumada bize yardımcı oluyor. Çevrenin temizliği, yaşamsal alanlarımızın korunması ve yeşile sahip çıkılması hepimizin ortak sorumluluğudur. Temiz çevre, temiz bir toplum meydana getirir. Çevre temizliğinde önemli olan çevre bilincidir, bu bilinç ise eğitimle sağlanır. Bu projeyle öğrencilerin geri dönüşüm konusundaki farkındalıklarını geliştirerek, çevre bilinci gelişmiş ve toplumsal sorumluluklarının farkında olan bireyler olarak yetişmesini diliyorum.”

“Tekrar kullanamadığımız ambalaj atıklarımızı geri dönüştürmemiz gerekiyor”

Projeye yönelik görüşlerini paylaşan ÇEVKO Vakfı Genel Sekreteri Mete İmer,“ÇEVKO Vakfı olarak bundan otuz iki yıl önce çevremizi korumak için ‘Ambalaj atıkları çöp değildir!’ diyerek yola çıktık. Geldiğimiz noktada dünyadaki yeni gelişmeler ile birlikte ‘Atıklar kaynaktır!’ söylemine ulaştık. Nüfusu artan, kaynakları azalan dünyamızda ‘Sıfır Atık’ hedefine ulaşmak için daha az atık üretmemiz, ambalajları tekrar tekrar kullanmamız, tekrar kullanamadığımız ambalaj atıklarımızı geri dönüştürmemiz gerekiyor. Proje kapsamında hazırladığımız kitapçığın hayata geçmesi için verdikleri katkılarından dolayı ÇEVKO Vakfı Yönetim Kurulu üyesi olan GCA’ya teşekkürlerimi sunuyorum” diye konuştu.

Anadolu Efes Foto 2Anadolu Efes, kendi sektöründe ilk Entegre Raporu yayımladı

2010 yılından bu yana sürdürülebilirlik performansını şeffaf bir şekilde paydaşlarına açıklayan Anadolu Efes, bu yolculukta önemli bir adım daha atarak, ilk entegre raporunu yayımladı. Şirketin 2022’de başlattığı Denize +1 Nefes projesinden ilham alınarak tasarlanan rapor, finansal ve finansal olmayan alanlarda yarattığı değeri, performansını ve hedeflerindeki ilerlemeyi içeriyor. Anadolu Efes, 2022 raporlama döneminde emisyon azaltımı ve su verimliliği odağında yaklaşık 61 milyon TL değerinde proje hayata geçirdi. Şirket, sosyal etki yatırımları çerçevesinde, 5 farklı odak alanında 26 proje yürüttü.  Dünya genelinde kadınlar erkeklere göre yaklaşık %20* daha az kazanırken, Anadolu Efes ‘eşit işe eşit ücret’ ödediğini bağımsız güvence beyanı ile bir kez daha ortaya koydu.

Anadolu Efes, 8 Haziran Marmara Denizi Günü’nde Sedef Adası’nda gerçekleştirdiği etkinlikte ilk entegre raporunu ve Denize +1 Nefes projesindeki son gelişmeleri paylaştı. Anadolu Efes’in entegre düşünce anlayışıyla hazırladığı raporu; finansal ve finansal olmayan alanlardaki performansını, orta ve uzun vadeli hedeflerini ortaya koyuyor. Bununla birlikte şirketin Finansal, Üretilmiş, Fikri, İnsani, Doğal ve Sosyal&İlişkisel sermaye öğeleri etrafında nasıl değer yarattığı da raporda yer alıyor.

Entegre raporun Türkiye’de kendi sektöründe ilk olmasından ayrı bir heyecan duyduklarını belirten Anadolu Efes Bira Grubu Başkanı ve CEO’su Can Çaka sözlerine şöyle devam etti: “Anadolu Efes olarak, kurulduğumuz günden bu yana sürdürülebilirliği ana şirket stratejimizin temelinde konumlandırıyor, iş modelimizin önemli bir parçası olarak görüyoruz. Bugün yolculuğumuza dünyanın 9., Avrupa’nın ise 5. büyük bira şirketi olarak devam ediyoruz. Bununla birlikte bölgesel bir güç konumunda bulunan şirketimizin performansını finansal başarı tanımının ötesinde bir bakış açısıyla ele alıyoruz. Değer yaratmak, bizim için finansal başarıyla birlikte aynı zamanda çevre, inovasyon, insan ve sosyal etki odağında gelecek için adımlar atmak demek. Bu sebeple, sürdürülebilirliği karar mekanizmalarımızın ve her türlü faaliyetimizin içerisine entegre ediyor ve tüm paydaşlarımız için uzun vadeli değer yaratmak adına sürekli çalışıyoruz. Bu yolda daha odaklı ve daha da şeffaf ilerleyebilmek adına hem ülkemizde hem dünyada henüz az sayıda şirketin uygulamaya aldığı entegre raporlamaya geçmeye karar verdik. Raporlarımızdaki verilerin doğruluğunu teyit etmek ve güvenirliliği daha da artırmak için bağımsız güvence beyanı almayı da önemsiyoruz.”

anadoluRaporun tasarımında Denize +1 Nefes projesinden ilham alındı

Anadolu Efes sosyal etkisini her geçen yıl artırma hedefiyle toplumsal fayda odaklı projeler hayata geçiriyor. Şirketin bu yıl ilk kez yayımladığı entegre raporun tasarımına Anadolu Efes’in geçtiğimiz yıl Deniz Yaşamını Koruma Derneği iş birliğiyle hayata geçirdiği “Denize +1 Nefes” projesi ve dolayısıyla su altı dünyası ilham verdi. Denize +1 Nefes projesiyle denizlerin yağmur ormanları olarak nitelendirilen ve yok olma tehlikesiyle karşı karşıya olan mercanların korunması, Marmara Denizi’ndeki su altı yaşamının ve biyoçeşitliliğin zenginleştirilmesi hedefleniyor. Proje kapsamında nakledilen mercanların yarattığı etkinin izlenebilmesi ve kayıt altına alınabilmesi için bu yıl izleme istasyonu kuruldu. Marmara Denizi Günü’nde gerçekleştirilen rapor lansmanında su altı görüntüleri paydaşlarla anlık olarak paylaşıldı.

Entegre raporu incelemek için: LINK

* PwC’nin 2022 yılı Çalışma Hayatında Cinsiyet Eşitliği raporu esas alınmıştır.

pepsi

PepsiCo ve UEFA’dan, 2023 UEFA Şampiyonlar Ligi Finalleri için Yiyecek ve İçeceklerde Yenilikçi ve Sürdürülebilir Uygulamalar!

2026 itibarı ile UEFA Finallerinin “çöpe atık göndermeyen” ilk etkinlik olmasını hedefliyor.

UEFA ile iş birliği yapan PepsiCo, Pepsi, Lay's, Doritos ve Gatorade markalarının gücünü kullanarak 2026 yılına kadar UEFA Şampiyonlar Ligi Finallerini “çöpe atık göndermeyen” bir organizasyon haline getirmek hedefiyle yenilikçi çözümler geliştiriyor. PepsiCo ve UEFA, 3 Haziran'da Eindhoven PSV Stadı'nda oynanacak olan UEFA Şampiyonlar Ligi Kadınlar Finali ve 10 Haziran'da İstanbul Atatürk Olimpiyat Stadı'nda gerçekleşecek UEFA Şampiyonlar Ligi Finali'nde futbolun çevre üzerindeki etkisini en aza indirmeyi ve kaynak verimliliğini artırmayı amaçlayan ve “azalt, tekrar kullan ve geri dönüştür” yaklaşımına dayalı döngüsel ekonomi uygulamalarını hayata geçirecek.

Azalt

UEFA Şampiyonlar Ligi Finalinde kullanılacak tamamen geri dönüştürülebilir, sıfır plastik içeren ve biyolojik olarak çözünebilir fiber bardaklar, tek kullanımlık plastik bardak tüketimini önemli ölçüde azaltacak. Gatorade'nin 14 ila 16 yaşındaki kız ve erkek çocuklarla her yıl düzenlediği beşe beş futbol maçlarını içeren 5v5 küresel turnuvası aracılığıyla PepsiCo, geri dönüşüm çabaları, karbon dengeleme çalışmaları ve sürdürülebilir giysiler yoluyla karbon salımında nötrlüğü sağlamak için önlemler alıyor.

Tekrar kullan

PepsiCo'nun tekrar kullanım çözümleri sayesinde, bu yılki UEFA Kadınlar Şampiyonlar Ligi Finalinde sunulacak yiyecek ve içeceklerde ilk kez iade edilebilir ambalajlar kullanılacak. Taraftarlar içecekler için sunulacak 52.000 adet 0.40L hacimli şeffaf bardakları 2 Euro iade depozitosu ile satın alabilecek. Bardakların yanı sıra Doritos Nachos ürünleri stadyum genelinde depozitolu tepsilerde servis edilecek. Ayrıca PepsiCo, İstanbul’da, gezegeni tek kullanımlık plastikten kurtarmak için akıllı teknolojilerden yararlanan, dünyanın önde gelen ölçeklenebilir yeniden kullanım sistemi TURN ile iş birliği yaptı. Bu kapsamda, Şampiyonlar Festivali standlarında, TURN sistemiyle sunulan 48.000 akıllı bardak ve toplama kutuları bulundurulacak.

Geri dönüştür

Final etkinliklerinde sunulan tüm PepsiCo yiyecek ve içeceklerinin ambalajları %100 geri dönüştürülebilir olacak. Bunun yanında, İstanbul'daki Atatürk Olimpiyat Stadı'nda, etkinlik sonrası toplanan atıkların detaylı bir şekilde ayrıştırılması için 220 adet geri dönüşüm kutusu bulunacak.

Dünyanın en saygın yiyecek ve içecek şirketlerinden biri olan PepsiCo’nun, toplumdaki ambalaj üretme, kullanma ve imha etme anlayışını değiştirmek için şirketin erişim gücünü ve etkisini sürekli olarak kullanmayı hedeflediğini belirten PepsiCo Avrupa Sürdürülebilirlik Direktörü Archana Jagannathan, “UEFA’nın hem erkekler hem de kadınlar Şampiyonlar Ligi Finallerinde önemli bir rol oynamaktan gurur duyuyoruz. Taraftarlara unutulmaz bir deneyim yaşatmaya devam ederken, saha içinde ve dışında olumlu bir değişim yaratmak için futbolu bir araç olarak kullanmanın ayrıcalığını yaşıyoruz” dedi.

UEFA Sosyal ve Çevresel Sürdürülebilirlik Direktörü Michele Uva ise şöyle konuştu: “UEFA, bu iki önemli final etkinliğinde döngüsel ekonomi uygulamalarını hayata geçirmek için PepsiCo ile iş birliği yapmaktan mutluluk duyuyor. Çevresel zorluklarla mücadelede üzerimize düşeni yapmak üzere attığımız adımlar, Avrupa'daki ulusal federasyonlar, lig ve kulüplerdeki futbol maçlarına yönelik uygulanabilir çözümler bulmaya ve bunları yaymaya odaklanıyor.”

Toplumsal Etki

PepsiCo, UEFA finallerindeki döngüsel ekonomi çabalarının yanı sıra, Gatorade 5v5 küresel turnuvası ve UEFA Çocuklar Vakfı ile ortaklaşa oluşturulan küresel girişim Lay's Replay aracılığıyla toplumsal etkiyi güçlendiriyor. Lay's Replay boş cips paketlerini dönüştürerek yaptığı futbol sahalarıyla insanları mutlu ediyor.

İlk kez 2015 yılında hayata geçirilen Gatorade 5v5, binlerce genç amatör futbolcuya kendilerini geliştiren deneyimler yaşattı, futbola başlamanın önündeki zorlukları hafifletti ve tabana yönelik programlarla futbola duyulan ilgiyi körükledi. Bu yılki küresel 5v5 turnuva finali, Eindhoven'daki Kadınlar UEFA Şampiyonlar Ligi Finali ve İstanbul'daki UEFA Şampiyonlar Ligi Finali öncesinde yapılacak.

Finallerin öncesinde PepsiCo Lay's RePlay kapsamında en yeni girişimini hayata geçirerek Türkiye'de yeni bir futbol sahası açıyor. Bu sahalar, malzemelerinden kurulumlarına kadar tüm unsurlarıyla çevre üzerindeki etkiyi asgari düzeye indirecek şekilde tasarlanıyor. Örneğin çimler ve şok pedi katmanları kullanım ömürlerinin sonunda %100 geri dönüştürülebilen malzemelerden yapıldı. Saha yapmanın ötesinde, Lay's RePlay ortak futbol tutkusu aracılığıyla, insanları bir araya getiriyor. Eğitim programlarına ve spor eğitimlerine erişim sunan Lay's RePlay, sosyal sorunları ele almak ve gelecek nesillere olumlu değişimler sunmak için futbolun gücüne alan açıyor.

PepsiCo Küresel İçecekler Kıdemli Başkan Yardımcısı ve Pazarlamadan Sorumlu Başkan Yardımcısı Mark Kirkham, "UEFA ile ortaklığımız ve yaptığımız işler, geri dönüşüm anlayışını güçlendirmek ve sürdürülebilir değişiklikler yaratmak için muazzam bir fırsat sunuyor. Gelecek için heyecanlıyız ve ile 2026 yılına kadar tüm UEFA Şampiyonlar Ligi finallerinin ‘çöpe atık göndermeyen etkinliklere dönüşmesi için UEFA ile güçlü ortaklığımızı sürdürmekten mutluluk duyuyoruz" dedi.

PepsiCo'nun UEFA ile sürdürdüğü iş ortaklığı, sürdürülebilirliği PepsiCo’nun gezegen ve insanlık için değer ve büyüme yaratma tarzının merkezine koyan stratejik ve uçtan uca dönüşüm yaklaşımı PepsiCo Positive (pep+) ile uyumludur.

 

günayMİGROS 74 TON GIDA ATIĞINI HAYVANSAL PROTEİNE DÖNÜŞTÜRDÜ

Migros, döngüsel ekonomiye katkıyı yenilikçi ve farklı projelerle sürdürüyor. “Siyah Asker Sineği” projesi kapsamında Migros’un belirlenen mağazalarından toplanan gıda atıkları biyoteknoloji kullanılarak bakım evlerindeki hayvanların beslenmesi için yeniden besin zincirine kazandırılıyor. Çevresel döngüyle bugüne kadar 14 ton organik gübre, 4 ton mama elde edildi.

Migros, gıda atıklarını değerlendirme çalışmalarına yepyeni bir proje ile devam ediyor. Belediye ve Germina Tarım Teknolojileri ile 22 ayda ortaklaşa gerçekleştirilen “Siyah Asker Sineği” projesi kapsamında pilot olarak belirlenen yirmi üç Migros mağazasından toplanan gıda atıkları, biyoteknoloji aracılığıyla değerli hammadde kaynaklarına dönüştürülerek ekonomiye kazandırılıyor. Bu ileri dönüşüm sonucunda hayvansal protein, kozmetik sanayi için hammadde ve tarımsal alanlarda toprak zenginleştirici olarak kullanılan gübre elde ediliyor. Dönüştürülen atıklardan üretilen hayvansal proteinle, hem tavuk besicilerinin yem ihtiyacı karşılanıyor, hem de bakım evlerindeki hayvanlar için hipoalerjenik, besleyici, çevre dostu ve zengin protein içerikli mamalar üretilerek atıklar yeniden besin zincirine kazandırılıyor. Bu proje sayesinde bugüne kadar 74 ton gıda atığı, biyokütleye dönüştürüldü. 14 ton organik gübre ve 4 ton mama elde edildi. Üretilen mama 100 yetişkin hayvanın 70 günlük beslenmesini karşıladı. Üretimin yeni yapılacak yatırımlarla büyütülmesi hedefleniyor.

Siyah Asker Sineği projesi sadece gıda atıklarının yeniden değerlendirilmesini sağlamakla da kalmıyor, aynı zamanda çevresel faydalar sunuyor. Proje sayesinde 262 ton karbondioksit emisyonu engellenerek yaklaşık 4 bin 391 ağacın bir yılda havadan temizlediği karbondioksit miktarına eşdeğer bir etki sağlandı. Ayrıca, 30 ton balık okyanuslarda korunarak insan tüketimine ayrılmış oldu.

Migros Ticaret A.Ş. Kalite ve Çevre Yönetimi Direktörü Hülya Günay, “Dünyada artan nüfus ile birlikte hayvansal protein kaynaklarına olan ihtiyaç da giderek artıyor. Döngüsel ekonomiye güzel bir örnek teşkil eden, biyoteknoloji ile üretilen BSF ve yan ürünleri pazarının, Dünyada 2033 yılında 4 milyar dolarlık bir hacme ve 8 milyon tonluk bir büyüklüğe erişmesi bekleniyor. Ülkemiz için ise henüz çok yeni ve endüstriyel boyutta tesisler bulunmuyor. Ancak döngüsel ekonomiye katkı sağlayan bu proje önemli bir başlangıç yaptı. 74 ton gıda atığından 4 ton mama, rejeneratif tarımda kullanılmak üzere 14 ton organik gübre ve kozmetik sanayi için hammadde elde ettik. Proje kazanımları bununla da bitmiyor elbette. Gıda atıklarının yeniden besin zincirine kazandırılması, karbon emisyonunu azaltıyor ve temiz su tasarrufu sağlıyor.” dedi.

 şişecam

Şişecam’ın 2022 Sürdürülebilirlik Raporu Yayımlandı

Şişecam 2030’a Kadar Yenilenebilir Enerji Kullanımını 8 Kat Artıracak

4 kıta ve 14 ülkedeki faaliyetlerini sürdürülebilirlik hedefleri odağında şekillendiren Şişecam, 2022 yılı sürdürülebilirlik raporunu tamamladı. Şişecam, sürdürülebilir ve temiz enerji dönüşümü kapsamında gerçekleştirdiği çalışmalar neticesinde 2022’de yenilenebilir enerji kurulu kapasitesini 10 MWp seviyesine ulaştırdı. Bu kapasite artışıyla birlikte yıllık 8 bin 321 MW yenilenebilir enerji üretimi gerçekleştiren Şişecam, yaklaşık 4 bin ton karbon emisyonunu önledi. 2022’de gerçekleştirdiği bu çalışmalarla 29 milyon TL’lik enerji tasarrufu elde eden Şişecam, 6,8 milyon metreküp suyun ise geri dönüşümünü sağladı. Şişecam, fabrikalarındaki yenilenebilir enerji kullanım oranını da 2030 yılına kadar 8 kat artırmayı hedefliyor.

Faaliyet gösterdiği tüm alanlarda dünyanın en büyük üç oyuncusundan biri olma hedefiyle üretim ve yatırımlarını sürdüren Şişecam, 4 kıta ve 14 ülkedeki karbon ayak izini azaltmak için çalışmalarına hız kesmeden devam ediyor. Geçen yıl sürdürülebilirlik odağında yaptığı tüm çalışmaları 2022 Sürdürülebilirlik Raporunda toplayan Şişecam, sürdürülebilir gelecekle ilgili hedeflerini de ortaya koydu.

2022-2030 CareforNext sürdürülebilirlik stratejisi kapsamında gezegen ve tüm paydaşları için değer yaratma odaklı sürdürülebilir büyüme yolculuğuna devam eden Şişecam, 2022 yılında gerçekleştirdiği çalışmalarla yenilenebilir enerji kurulu kapasitesini 10 MWp (Megawatt peak) seviyesine çıkarttı. Bu kapasite artışıyla birlikte Şişecam, yıllık 8 bin 321 MW (Megawatt) yenilenebilir enerji üretimi gerçekleştirirken, yaklaşık 4 bin ton karbon emisyonunu önledi. 2022’de gerçekleştirdiği çalışmalarla 29 milyon TL’lik enerji tasarrufu elde eden Şişecam, 6,8 milyon metreküp suyun geri dönüşümünü sağladı. Şişecam fabrikalarındaki yenilenebilir enerji kullanım oranını ise 2030 yılına kadar 8 kat artırmayı planlıyor.

Şişecam Yönetim Kurulu Başkanı ve Murahhas Üyesi Prof. Dr. Ahmet Kırman, “Bulunduğumuz sektörün dünyaya ve insanlığa olan etkilerinin bilinciyle stratejiler geliştiriyor, uzun vadeli değer yaratacak yatırımlarla gezegenin ve insanlığın devamlılığı için önemli adımlar atıyoruz. Sürdürülebilirlik ise bu yolculuktaki en önemli pusulamız” dedi. 2030 CareforNext stratejisinin değer yaratma odaklı sürdürülebilir büyüme yolculuğunda Şişecam’a önemli ölçüde güç kazandırdığının altını çizen Prof. Dr. Kırman, “Çalışmalarımızı 2050 “Sıfır Karbon” vizyonumuzla sürdürüyoruz. Attığımız her adımda Geleceğin Şişecam’ını yarının ihtiyaçlarına cevap verebilecek yetkinliklerle donatıyoruz. Bu doğrultuda CareforNext stratejimizin “Gezegeni Koru”, “Toplumu Güçlendir”, “Yaşamı Dönüştür” yaklaşımları odağında ilerlerken bilim ve teknolojiyi her zaman merkezde tutuyoruz” diye konuştu.

Prof. Dr. Ahmet Kırman Şişecam’ın sürdürülebilirlik odağında yaptığı yatırımları şöyle sıraladı:

ahmetkirmanSürdürülebilirlik odaklı iki yeni yatırım

2022 yılına üretim süreçlerimiz ve yatırımlarımızda sürdürülebilirliği garanti altına almak amacıyla gerçekleştirdiğimiz refrakter üreticisi İtalyan Refel firmasının satın alımıyla başladık. Hemen ardından Avrupa’da cam ambalaj alanındaki ilk yatırımımız olan Macaristan tesisimizin temel atma törenini gerçekleştirdik. Karbon ve su ayak izinin azaltılmasını sağlayan teknolojilerle donatacağımız bu tesisimiz aynı zamanda Avrupa pazarında yerel üretici konumuyla üretim yapacak.

Global arenada artan sürdürülebilirlik hassasiyetleri buzlu cam ve enerji camı sektöründe talep artışıyla birlikte pek çok yeni fırsatı da beraberinde getiriyor. Biz de güneş enerjisi panellerinde kullanılan buzlu cam ve enerji camı sektöründeki yatırımlarımızı artırmaya devam ediyoruz. Bu strateji kapsamında Mersin tesisimizde buzlu cam fırını ve işletme hattını devreye alırken yine aynı tesiste enerji camı üretimi de gerçekleştireceğimiz ikinci buzlu cam fırını kapasitesini yıllık 180 bin tondan 244 bin tona çıkartma kararı aldık.

Atık suyu dönüştüren Basalia teknolojisine yatırım

2021 yılında duyurduğumuz daha sürdürülebilir bir dünya için katı-sıvı-gaz formundaki organik ve inorganik atıkları zararsız maddelere dönüştüren Basalia Teknolojisinin pilot denemelerine önce Mersin’deki üretim tesisimizde başlayarak ardından endüstriyel alana taşıyacağız. Yeşil ve döngüsel Basalia Biyo-Döngü Teknolojisi, “Gezegeni Koru” stratejimiz altında oluşturduğumuz atık suyun yeniden kullanımına yönelik hedeflerimize ulaşmamız noktasında bizim için önem taşıyor.

Sürdürülebilir endüstriye liderlik modeli

Sürdürülebilir bir gelecek için hayata geçirdiğimiz ve bizi heyecanlandıran bir başka gelişme ise Plant of the Future ismini verdiğimiz iş modelimiz. Uluslararası iş ortaklarıyla oluşturmayı planladığımız platformlarda CareforNext sürdürülebilirlik stratejimizle uyumlu olarak elektrik, hidrojen, yenilenebilir gibi alternatif enerji kaynaklarıyla cam endüstrisinin daha sürdürülebilir olmasını sağlayacak iş birliklerine liderlik etmeyi hedefliyoruz.

Enerji ve ışık kontrolü sağlayan camlar

Tüm bunların yanında gezegenin artan gereksinimlerine ve normlara iyi bir çözüm ortağı olan, binaların yenilenme sürecinde enerji ve ışık kontrolü sağlayan kaplamalı ve low-e camlarımızla öne çıkıyoruz. Yenilenebilir enerji üretimi alanında, fotovoltaik paneller için yüksek kaliteli cam ve rüzgâr türbinlerine yönelik cam elyafı üretiminde pazar payımızı yükseltiyoruz. Ayrıca otomotiv sektöründeki düşük karbonlu ekonomiye geçiş sürecini hızlandırmak üzere ürün geliştirme çalışmalarımıza devam ediyoruz.

Atık suyu dönüştürüp temiz su kullanımını azaltacak

Temel bir insan hakkı olan suyla ilgili de önemli hedeflerimiz var. Gelecek nesillere ve dünyamıza olan sorumluluğumuzun bilinciyle endüstriyel atık suyu yeniden kullanma hedefimize 2020 yılı itibarıyla ulaştık. 2030 yılına kadar da temiz su tüketimimizi en az yüzde 15 azaltmayı hedefliyoruz. Temiz su ve sanitasyon hedeflerimiz kapsamında da 2022 yılında 6,8 milyon metreküp suyun geri dönüşümünü sağladık. Bununla birlikte su farkındalık çalışmalarının yanında, “Sıfır deşarj” yaklaşımına yönelik faaliyetlerimizi aralıksız sürdürüyor, tesislerimizin potansiyellerinin belirlenmesi ve izleme altyapısının güçlendirilmesine yönelik süreçlerimize devam ediyoruz.

Enerji verimliliği sağlayan fırın tasarlıyor

Avrupa’nın en büyük Ar-Ge merkezlerinden biri olan Şişecam Bilim, Teknoloji ve Tasarım Merkezimizde çalışan Şişecam bilim insanları, ürün tasarımının yanı sıra modelleme ve simülasyon destekli tasarımlarla fırınlarda optimum üretim randımanı ve enerji verimliliği doğrultusunda iyileştirmeler gerçekleştiriyor, cam üretiminde kritik öneme sahip olan fırınlar tasarlıyorlar.

ABD’de soda külü üretiminde su kullanımını azalttı

Yaptığımız ve planladığımız tüm yatırımların çevresel ve sosyal faydalarını değerlendirirken faaliyetlerimizin çevre üzerindeki toplam etkisini azaltmaya odaklanıyoruz. ABD - Wyoming’de gerçekleştirdiğimiz doğal soda külü yatırımı, soda külü üretiminden kaynaklanan karbon emisyon yoğunluğumuzu ve su tüketimimizi yüzde 50 oranında azaltmamızı sağladı. Bu alanda yapacağımız diğer yatırımlar ile dünyanın en büyük 3 soda külü üreticisinden biri haline gelmeyi hedefliyoruz.

Cam kırığı kullanım oranını yüzde 35 artıracak

2030 stratejisi doğrultusunda cam ambalaj üretimi süreçlerinde kullandığımız harici cam kırığı oranını en az yüzde 35 seviyesine kadar yükseltmeyi hedefliyoruz.

Kadın çalışan oranı yüzde 25’e çıkacak

Çeşitlilik ve kapsayıcılığa değer veren yönetim politikalarımızla daha eşitlikçi ve paylaşımcı bir dünya için toplumsal cinsiyet eşitliğini destekliyoruz. Bugün 5 bin 500’ü aşkın kadın çalışanımız toplam çalışanlarımızın yüzde 23’ünü temsil ederken, bu oranı artırmak için kadın çalışanlarımıza uygun hale getirebilmek adına kapsayıcı tesisler kurmayı eşitlik politikamızın bir parçası olarak ele alıyor ve gerekli yatırımları yapıyoruz. 2030 yılı itibarıyla çok uluslu çalışma ortamının oluşturulmasını, Women Expression Programının hayata geçirilmesini ve kadın çalışan oranımızı da en az yüzde 25’e yükseltmeyi hedefliyoruz.