e-Bülten Haberleri

yemek sepetiYemeksepeti, siparişlerine eklediği “Yeşili koruyalım” kutucuğu ile tek kullanımlık plastik tüketimini azaltmak için önemli bir farkındalık çalışmasına imza atıyor.

Yemeksepeti siparişlerinde “Yeşili Koruyalım” butonuyla plastik tabak, çatal, bıçak ve kağıt peçete istemiyorum seçeneği kullananlar geçen yılın aynı dönemine göre %30 oranında arttı. Bu seçeneği tercih eden Yemeksepeti kullanıcıları sayesinde, 2020 yılının ilk 8 ayında 376 ton daha az plastik tüketildi.

Yemeksepeti, sipariş sayfasına eklediği “Yeşili Koruyalım” seçeneği ile son 5 yıldır tek kullanımlık plastik tüketimini azaltmak için kullanıcıları ve restoranları teşvik ediyor. Son yıllarda artan plastik tüketiminin dünya için oluşturduğu tehdidin farkındalığıyla üzerine düşen sorumluluğu yerine getiren Yemeksepeti, kullanıcılarında da farkındalık oluşturmak için çalışmalarını sürdürüyor.

Yemeksepeti’nden sipariş veren kullanıcılar, ödeme sayfasına geldiklerinde, “Yeşili Koruyalım” kutucuğunu işaretleyerek, restorana “Servis (plastik tabak, çatal, bıçak ve kağıt peçete) gönderme” mesajı iletiyor ve plastik kullanımının azalmasına destek olabiliyor. Yapılan farkındalık çalışmaları sonucunda her sene “Yeşili Koruyalım” kutucuğunu işaretleyen kullanıcıların sayısı ise giderek artıyor. 2020 yılının ilk 8 ayıyla 2019’yn ilk 8 ayı karşılaştırıldığında, geçen yıla göre %30 daha fazla “Yeşili Koruyalım” kutucuğu işaretlendi.

Farkındalığı En Yüksek Şehir: İzmir

2020 yılında verilen toplam siparişin %21’inde plastik tabak, çatal, bıçak ve kâğıt peçete gönderimi tercih edilmedi. Kullanıcılar bu tercihleriyle yıl içinde toplam 376 ton daha az plastik tüketilmesini sağladı.

1597212966 Sust8 1PepsiCo Türkiye, global olarak belirlenen yüzde 100 yenilenebilir enerji hedefi doğrultusunda Suadiye, Manisa ve Tarsus fabrikalarında yaptığı solar yatırımlarıyla; yıllık ortalama 2.120 megawatt saat elektrik üreterek, yaklaşık 1.425 evin elektriğine karşılık gelen 8.900 ton karbon emisyonunu azaltıyor.

PepsiCo Türkiye, PepsiCo’nun global sürdürülebilirlik yol haritası doğrultusunda sürdürülebilir bir gıda sisteminin oluşmasına katkı sağlamak için yenilenebilir enerji odaklı yatırımlarına devam ediyor.

Türkiye’deki 6 fabrikasının hepsi sıfır atık olarak faaliyet gösteren PepsiCo Türkiye, bu hedefe Avrupa bölgesinde en hızlı ulaşan iş birimlerinden birimlerden biri olarak dikkat çekiyor. Şirket özellikle karbon emisyonu azaltılması yolunda, yenilebilir kaynaklara dayalı yatırımları sayesinde önemli bir mesafe kaydetmiş bulunuyor. Doğrudan operasyonlarında yenilenebilir enerji kullanımını artırmaya devam eden PepsiCo Türkiye, elektrik tüketiminin; Suadiye fabrikasında yüzde 33; Tarsus fabrikasında ise yüzde 45’ye varan bölümünü atık yiyeceklerden oluşan biyogaz ve solar enerjiden elde ediyor.

Solar yatırımlarıyla 8.900 ton karbon emisyonu azaltımı

Bu anlayış doğrultusunda yaptığı güneş enerjisi yatırımlarına hız veren şirket, Manisa fabrikasındaki solar enerji yatırımlarının birinci fazını tamamlamış bulunuyor. Aynı fabrikada solar enerjiye ilave olarak bu yıl açılacak biyogaz üretim tesisiyle, kullanılacak elektriğin yüzde 30’unun fabrikanın organik atıklarından elde edilmesi hedefleniyor. PepsiCo Türkiye bugün Suadiye, Manisa ve Tarsus fabrikalarındaki solar yatırımlarıyla yıllık ortalama 2.120 megawatt saat elektrik üretiyor. Bu sayede yaklaşık 1.425 evin elektriğine karşılık gelen 8.900 ton karbon emisyonunu azaltıyor.

Yiyecek fabrikalarına ek olarak içecek fabrikalarında da solar panel bazlı yenilenebilir enerji yatırımlarına devam eden PepsiCo, yakın zamanda İzmir, Adana ve Çorlu içecek fabrikalarında yıllık ortalama 2.200 megawatt saat elektrik üretimi yapılacak solar yatırımını tamamlayarak devreye alacak.

PepsiCo Türkiye gelecekte elektrikli araç filolarından tutun da yenilenebilir enerji kullanımının daha da artırılmasına kadar birçok uygulamayı adım adım hayata geçirerek, global olarak yüzde 100 yenilebilir enerji odağına daha güçlü katkı sağlamayı hedefliyor

avonNatura&Co iklim, insan ve sürdürülebilir yaşam için çalışacak

Avon’un çatı şirketi Natura&Co, 2030 Sürdürülebilirlik Vizyonu kapsamında yaşam taahhütlerini açıkladı. Üç temel başlıkta sıralanan Yaşam Taahhüdü’nde; iklim değişikliği, etnik çeşitlilik ve cinsiyet eşitliği ile geri dönüşüm ve sürdürülebilir kaynaklar hedeflendi.

 

Avon, Natura, The Body Shop ve Aesop markalarını bünyesinde buluşturan dünyanın dördüncüen büyük güzellik şirketi Brezilya merkezli Natura&Co, dünyanın en acil sorunları ile mücadele etmek için eylemlerini hızlandıracak kapsamlı bir sürdürülebilirlik planı hazırladı. 2030 Sürdürülebilirlik Vizyonu çerçevesinde yayımlanan ‘Yaşam Taahhüdü’; iklim krizi ile ilgili çözümler, insan hakları için mücadele ve 2030'a kadar yenilenebilir iş yapış biçimi gibi konuları içeriyor.

 

Karbon salınımını sıfıra indirecek

Üç temel başlıkta sıralanan Yaşam Taahhüdü’nde Natura&Co, 2030’a kadar karbon salınımını sıfıra indirmeyi hedefliyor. Bu alanda, hammadde üretiminden ambalaj atığına kadar tüm değer zinciri ve tedarikçilerinin emisyonlarını takip etmeyi planlayan Natura&Co, biyolojik çeşitlilik kaybını önlemek için Birleşmiş Milletler Biyolojik Çeşitlilik Sözleşmesi’ne tamamen bağlı kalmayı taahhüt ediyor. Ayrıca, Amazon Ormanlarını koruma hedefleri doğrultusunda, 2030 yılına kadar 3 milyon hektarlık alanın korunmasına katkıda bulunulması amaçlanıyor.

 

İşgücü arasında eşit ücretlendirme

Natura&Co, insan haklarının savunulmasında da öncü görevler üstleniyor. Grup, insanlarla bağlantılarını geliştirirken, daha iyi, daha anlayışlı ve kapsayıcı koşullar yaratmayı hedefliyor. Bu amaç doğrultusunda; ırk veya etnik, cinsiyet ve sosyo-ekonomik olarak dezavantajlı kişiler ile fiziksel ve zihinsel engelliliği göz önünde bulundurarak, çeşitliliği yüzde 30’a çıkarılması planlanıyor. Natura ayrıca, Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri’nin ötesine geçerek, 2023 yılına kadar liderlik pozisyonlarında kadın oranını yüzde 50’ye çıkarmayı ve cinsiyet eşitliği ile tüm işgücü arasında eşit ücretlendirmeyi garanti ediyor. Grup aynı zamanda tüm çalışanlarının 2023 yılına kadar en az asgari ücret ve daha fazla maaş sağlamayı ve 6 milyondan fazla danışman ve temsilcinin kâr oranı, sağlık ve eğitim durumunu yükseltmeyi, marka temsilciliğini 35.000 aile üyesinin doğrudan geçimini sağlayan güvenilir bir iş modeli olarak tanıtmayı hedefliyor. Taahhütnamede, meme kanseri, aile içi şiddet ve eğitim gibi yardım ve bağışların da yüzde 20 artışla 600 milyon dolara çıkarılacağı belirtiliyor.

 

doris tekneİnsansız deniz temizleme aracı Denizatı ‘Doris’ Kadıköy Belediyesi iş birliğiyle, Caddebostan sahilinde ilk kez denizle buluştu. Karadan verilen komutlarla deniz yüzeyini temizleyen insansız tekne ‘Doris’in yüzey çalışmasına, balıkadamlar da denizaltında yaptıkları temizlikle destek verdi.

 DENİZDEN ÇIKAN ATIKLARI AYIRDI

IWROBOTX adlı girişim tarafından geliştirilen otonom deniz temizleme aracı ‘Doris’, Kadıköy Caddebostan sahilinde düzenlenen test sürüşü ile denizle buluştu. Yapay zeka destekli sesli komut sistemi ile ilerleyen ve insansız çalışan deniz robotu, deniz yüzeyindeki atıkları topladı. Çöpleri cinsine göre kategorize edebilen Doris, atık verilerini internet ortamına aktararak rapor haline getirebiliyor. 10 gün boyunca Kadıköy sahillerinde, test sürüşü yapacak olan Doris, Kadıköy’de deniz kirliliğinin haritasını da çıkaracak.

 1 TON ÇÖP TOPLAYABİLİYOR

Deniz yüzeyinden 30cm derinliğe kadar çöp toplayabilen araç, 1 ton atık toplama kapasitesine sahip. Pet şişe ve atıkları, karadan verilen sesli komutlar aracılığıyla toplayan Doris, atıkları da kendi içerisinde plastik, cam, organik atık olarak ayrıştırabiliyor

 BALIKADAMLAR DA DENİZİN DİBİNDEN ÇÖP TOPLADI

Deniz tabanından yüzeye çıkamayan çok sayıda cam şişe ve atık Türk Balıkadamları Derneği ve Kadıköy Belediyesi’ne bağlı dalgıçlar tarafından toplandı. Denizin dibinden yaklaşık 2 saat süresince 2 çuval çöp çıkarıldı.

entechÇevre teknolojileri, geri dönüşüm ve sıfır atık alanında Türkiye'nin en prestijli ticaret platformu ENTECH'e, ÇEVKO Vakfı’nın yanı sıra ,sivil toplum kuruluşlarının da desteği çığ gibi büyüyor. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından yetkilendirilen STK'ların yakından takip ettiği fuarda, dünyanın en önemli akademisyenlerinin konuşmacı olarak yer alacağı Sıfır Atık Forumu da hayata geçirilecek.

Türkiye'nin Geri dönüşüm Çevre Teknolojileri ve Sıfır Atık Fuarı - ENTECH, sektördeki en son gelişme ve yenilikleri, sürdürülebilir çevre teknolojileri, çevreye duyarlı ürün ve uygulamaları, 30 binin üzerinde uluslararası alıcı ile buluşturacak.