e-Bülten Haberleri

LAV Sifir AtikLAV, Sıfır Atık Yönetim Felsefesini Benimsiyor

Sofra camı alanında bir dünya markası olan LAV, benimsediği sürdürülebilir iş yapış biçimi ve yatırımlarla başarılara ulaşmaya devam ediyor. Şimdi de çevreye ve insana saygılı süreçler geliştirmek için oluşturduğu “Cam ile Yolculuk” sürdürülebilirlik stratejisine paralel olarak sıfır atık yönetim felsefesini tüm iş süreçlerine entegre eden LAV, sıfır atık belgesi almaya hak kazandı.

LAV, atık miktarının azaltılmasıyla çevre, insan sağlığı ve tüm kaynakların korunmasını hedefleyen sıfır atık yaklaşımını benimseyerek çalışmalarını bu anlayışla şekillendiriyor. İsrafın önlenmesi, kaynakların daha verimli kullanılması, atık oluşum sebeplerinin gözden geçirilerek atık oluşumunun engellenmesi veya azaltılması, atıkların kaynağında ayrı toplanması ve geri kazanımının sağlanması olarak tanımlanan atık yönetim felsefesi, LAV’ın tüm süreçlerine entegre edildi ve bunun sonucunda şirket sıfır atık belgesi almaya hak kazandı.

16 zavod2030 yılına kadar tüm paketlerde %100 geri dönüştürülmüş veya yenilenebilir içerik kullanma hedefini belirleyerek paket başına sera gazlarını %40 oranında azaltıyor.Geri dönüştürülmüş içerik içeren paketler gelecek yıldan itibaren pazarlara sunulacak.PepsiCo pep+ (PepsiCo Positive) hedefinin bir parçası olarak tasarım, altyapı ve ambalaj malzemelerine yeni bir hayat vererek Avrupa'da esnek ambalaj için döngüsel bir ekonomi inşa etmek için çalışacak.

Sürdürülebilirliği temel alan uçtan uca dönüşüm stratejisi PepsiCo Pozitif’i takiben, PepsiCo Avrupa 2030 yılına kadar tüm atıştırmalık paketlerinde fosil bazlı plastiğin kullanımını sonlandırma planını duyurdu. Bu hedef, Doritos, Ruffles, Cheetos ve Lay’s (Walkers) dahil olmak üzere tüm atıştırmalık markalarını içerecek ve paketlerde %100 geri dönüştürülmüş veya yenilenebilir içerik kullanımı ile sunulacak.

Ambalajın tüketici denemeleri, yılın ilk yarısında Fransa'da bir Lay's serisindeki yenilenebilir içerikle 2022 yılında Avrupa pazarlarında başlayacak. Yılın ilerleyen dönemlerinde, İngiltere'deki Walkers markasından bir serisi geri dönüştürülmüş içerik ile denemelere başlayacak. Yenilenebilir içerik, daha önce kullanılmış plastikten elde edilecek ve yenilenebilir içerik, kullanılmış yemeklik yağ veya kağıt hamurundan kaynaklanan atıklar gibi bitkilerin yan ürünlerinden gelecek. PepsiCo, fosil yakıt içermeyen malzemeye geçiş yaparak her ton ambalaj başına sera gazı emisyonlarını %40 oranında azaltacağını tahmin ediyor.

Hakan BulgurluArçelik, sürdürülebilirlik alanındaki faaliyetleriyle uluslararası ölçekte prestijli iki sıralamada birden yer aldı. Sürdürülebilirlik alanında çalışan medya ve araştırma şirketi Corporate Knights’ın dünyanın en sürdürülebilir şirketlerini sıraladığı “Global 100” listesine bu yıl ikinci kez giren Arçelik, sosyal ve çevresel etki açısından gösterdiği başarılı performansla “Real Leaders Top 200 Impact Companies” sıralamasında da bir kez daha yer almaya hak kazandı.

Küresel çapta üretim tesislerinde karbon nötr hale gelen, 2050 yılına kadar tüm değer zincirinde net sıfır emisyon hedefleyen ve sürdürülebilirliği tüm faaliyetlerinin merkezine oturtarak yenilikçi projeler hayata geçiren Arçelik, sürdürülebilirlik alanında uluslararası listelerde üst sıralarda yer almaya devam ediyor.

Arçelik, sürdürülebilirlik alanında tanınmış bir medya ve araştırma şirketi olan Kanada merkezli Corporate Knights tarafından hazırlanan, “Global 100 Most Sustainable Corporations in the World” sıralamasında bu yıl 57’nci sırada yer aldı. Böylece dünyanın sürdürülebilirlik alanında en iyi performansı gösteren şirketlerinin sıralandığı listede iki yıl üst üste yer alma başarısını gösterdi. Toronto merkezli Corporate Knights Magazine, sürdürülebilirlik ve yeşil ekonomi alanına odaklanan, dünyanın en yüksek tirajlı yayınlarından biri. Corporate Knights Research tarafından hazırlanan sıralama ve reytingler ise halihazırda 15 trilyon dolardan fazla yatırımı yöneten yatırımcılar için, potansiyel yatırım adaylarını belirlemek üzere veri ve bilgi sağlama işlevi görüyor. Ayrıca sürdürülebilirlik konusunda önemli katkılarda bulunan şirketleri ödüllendirerek teşvik ediyor. “Global 100” sıralamasındaki şirketler, enerji ve su verimliliği, yönetim ekiplerindeki kapsayıcılık ve çeşitlilik, tedarikçilerinin sürdürülebilirlik skorları, ödenen vergilerin FAVÖK’e oranı gibi çevresel, sosyal, yönetimsel ve ekonomik 24 ayrı performans kriterinde ayrıntılı bir değerlendirmeye tabi tutuluyor.

Dünyanın sürdürülebilirlik alanındaki ilk iş ve liderlik dergisi olan ABD merkezli Real Leaders’ın her yıl sosyal ve çevresel olarak en olumlu etki yapan şirketler ve markalarla ilgili araştırmasında da Arçelik, bu yıl ikinci kez en iyiler arasında yer aldı. The Real Leaders Top 200 Impact Companies listesinde Arçelik, 19’uncu sırada yer alırken, Arçelik’in global ölçekte önemli başarılar elde eden Beko markası da aynı listeye 20’nci sıradan giriş yaptı.

 

SutasSütaş, sürdürülebilirlik yaklaşımını ve bu alandaki faaliyet sonuçlarını açıkladığı Sürdürülebilirlik Raporunu yayımladı. Uluslararası GRI standartlarına uygun olarak hazırlanan rapor, Sütaş’ın 50. yılını kutlayacağı 2025 yılı sürdürülebilirlik hedeflerini de içeriyor.

“Çiftlikten Sofralara” entegre iş modeli ile faaliyet gösteren Sütaş, çalışmalarının “birey, toplum, çevre” etki alanlarındaki sonuçlarına ve 2025 hedeflerine yer verdiği 2020 Sürdürülebilirlik Raporu'nu kamuoyu ile paylaştı. Sütaş, bitkisel üretimden başlayarak gübre ve enerji üretimine kadar uzanan entegre iş modeli ile ürünlerinin doğallığını, lezzetini ve besin değerlerini güvence altına alıyor. Bu model ile hayata geçen entegre tesisleri, kendi bölgelerinde yarattıkları ekonomik ve sosyal etkilerle bölgelerinin kalkınmasına önemli katkılarda bulunuyor. Kullandığı doğal kaynakların geri kazanılmasını amaçlayan Sütaş; enerji ihtiyacını, çiftliklerinin gübreleri ve organik atıklarından ürettiği yenilenebilir enerji ile karşılıyor. Ürettiği organik ve organomineral gübreler ile onarıcı tarım çalışmalarına katkıda bulunuyor. Sütaş, gıda zincirinin bütününde sürdürülebilirliğin sağlanmasını öngören “Avrupa Birliği Yeşil Mutabakat – Çiftlikten Çatala” stratejisinin Türkiye’deki en güçlü örneğini oluşturuyor.

Sütaş Sürdürülebilirlik Komitesi Başkanı Duygu Yılmaz, “Sütaş olarak doğal kaynakların hızla tükenmesi ve kirlenmesi, iklim değişikliği, gıda güvenliği gibi küresel sorunların çözümünün; devletlerin, toplumların, şirketlerin ve bireylerin hep birlikte harekete geçmeleri ile mümkün olduğunu düşünüyoruz. Şirketlerin; sürdürülebilirliği, kurumsal kültürlerinin ve iş yapış biçimlerinin ayrılmaz parçası haline getirerek tüm paydaşlarına yaygınlaştırmalarının önemli katkılar sağlayacağına inanıyoruz. Bu sorumlulukla sütün iyiliğini ve bereketini yaymak için çalışırken sürdürülebilirliği esas alan “Çiftlikten Sofralara” entegre modelimiz ve temel iş stratejilerimiz ile “bireylerin sağlığı ve mutluluğuna”, “toplumun gelişimi ve refahına”, “çevrenin sürdürülebilirliğine” doğal olarak önemli katkılarda bulunan sonuçlar elde ediyoruz. 2020 sürdürülebilirlik hedeflerimize ilişkin sonuçları ve Sütaş’ın 50. yılı olan 2025 yılı için belirlediğimiz hedefleri kamuoyu ile paylaşmaktan memnuniyet duyuyoruz” diye konuştu.

Borusan FotoBorusan Grubu bünyesinde yer alan, sürdürülebilirlik ve elektrikli mobilitede Türkiye'nin öncü şirketlerinden Borusan Otomotiv ve Türkiye’nin rüzgar enerjisinde lider şirketi Borusan EnBW Enerji, elektrikli BMW otomobil sahiplerine temiz enerji kullanım fırsatı sunuyor. Yapılan işbirliğiyle Borusan Otomotiv’den elektrikli BMW satın alanlar, Borusan EnBW Enerji’nin sürdürülebilir enerji kaynaklarından elde ettiği I-REC (Uluslararası Yenilenebilir Enerji) sertifikalı elektriği otomobil şarjında ve evsel tüketimde avantajlı fiyatlarla kullanabilecek.

"Sıfır Karbon" ekonomisi ve hedefleri doğrultusunda birçok sektörde olduğu gibi otomotivde de elektrik dönüşümü gerçekleşiyor. Son yıllarda etkisini giderek artıran iklim krizi ile gerçek anlamda mücadele etmek için elektrikli araçların kullandığı enerjinin de yenilenebilir kaynaklardan sağlanması gerekli. Borusan Otomotiv ve Borusan EnBW Enerji'nin sürdürülebilirliğe ve doğa dostu enerji kullanımına verdiği önem çerçevesinde, BMW marka elektrikli otomobil kullanıcıları Borusan EnBW Enerji 'nin tamamen yenilenebilir enerji kaynaklarından elde ettiği I-REC (Uluslararası Yenilenebilir Enerji) sertifikalı elektriği avantajlı fiyatlarla hem evsel tüketimlerinde hem de elektrikli otomobillerinin şarjı sırasında kullanma imkanı elde edebilecekler.                                

Borusan Otomotiv İcra Kurulu Başkanı Hakan Tiftik, Borusan EnBW Enerji ile yapılan işbirliğinin karbon salımının azaltılması yolunda gerçekleştirdikleri çalışmalarda yeni bir seviye olduğunu belirterek; “Toplumda iklim krizi ve çevresel farkındalık arttıkça elektrikli ve hibrit otomobillere yönelik talebin de hızla yükseldiğini görüyoruz. Borusan Otomotiv olarak Borusan EnBW Enerji ile yaptığımız işbirliği sayesinde, elektrikli ve plug-in hibrit teknolojili BMW sahibi doğa dostu kullanıcılarımıza karbon-nötr bir hayat fırsatı sunuyoruz. Müşterilerimiz otomobillerini şarj ederken ya da dilerlerse evlerinde kullandıkları enerjiyi Borusan EnBW Enerji’nin yenilenebilir kaynaklardan elde ettiği sertifikalandırılmış temiz enerjiye dönüştürebilecek. Bu çabayla iklim kriziyle mücadele kapsamında anlamlı bir adım daha atılmış olacağına inanıyorum.”dedi.