e-Bülten Haberleri

007Migros, tüm ekosistemini dahil ederek belirlediği 2030 ve 2050 hedeflerini içeren Entegre Sürdürülebilirlik Raporu’nu yayınladı. Migros’un “Migros İyi Gelecek Planı” çerçevesinde hazırladığı, ulusal ve uluslararası platformlarda yürütülen tüm çalışmaların yer aldığı raporda, karbon salımının 2030 yılına kadar mutlak yüzde 42 oranında azaltılması hedefleniyor.

Migros, yayımladığı entegre raporda, bilime dayalı mutlak hedef olarak 2030 yılına kadar karbon salımını yüzde 42 oranında azaltacağını açıkladı. Migros Ticaret A.Ş. İcra Başkanı Özgür Tort, “Migros olarak, bugüne kadar hep geleceğin kapısını araladık. Sürdürülebilir büyümeyi, topluma katkı sağlamayı, inovatif çözümlerle sektörümüzde dönüşüm yaratmayı, gezegenimizin ve kaynaklarımızın korunması için sorumluluk almayı ilke edindik. Bu yıl sürdürülebilirlik raporumuzu, gıda perakende sektöründe bir ilk olarak “Entegre Rapor” formatında hazırladık. Bu rapor geleceğe yazılmış bir mektuptur” dedi.

Raporla ilgili bilgiler veren Migros Ticaret A.Ş. İcra Başkanı Özgür Tort, “Migros olarak, bugüne kadar hep geleceğin kapısını araladık. Müşterilerimize daha kaliteli, iyi ürün ve hizmet sunmayı, çalışanlarımıza yatırım yapmayı, tedarikçilerimizle birlikte sürdürülebilir büyümeyi, içinde bulunduğumuz topluma katkı sağlamayı, inovatif çözümlerle sektörümüzde dönüşüm yaratmayı, gezegenimizin ve kaynaklarımızın korunması için sorumluluk almayı ilke edindik. Bu yaklaşımımız sürdürülebilirliği, dev ekosistemimizin doğal yapı taşı haline getirdi. Migros İyi Gelecek Planımız da bu yaklaşımımız doğrultusunda oluştu. Her yıl daha zorlayıcı hedeflere koşuyoruz. Bu yıl sürdürülebilirlik raporumuzu, gıda perakende sektöründe bir ilk olarak “Entegre Rapor” formatında hazırladık. Bu rapor geleceğe yazılmış bir mektuptur” dedi.

“2030 yılına kadar karbon salımını mutlak olarak yüzde 42 azaltmayı hedefledik”

Bu yüzyılda bilime dayalı hedeflerle küresel ısınmanın 1,5ºC ile sınırlandırılmasının dünya için önemli olduğunu ve bu doğrultuda Migros’un karbon ayak izini azaltma hedefinde çıtayı yükselttiğine değinen Özgür Tort, Entegre Sürdürülebilirlik Raporu’nda öne çıkan somut hedefleri de şöyle sıraladı: “2030 yılına kadar, 2020’ye kıyasla Kapsam 1 (gaz kaçağı kaynaklı) ve Kapsam 2 (elektrik tüketimi kaynaklı) karbon salımımızı mutlak olarak yüzde 42 azaltmayı hedefledik. Karbon net sıfır hedefi yolunda somut adımlarla ilerliyoruz. Bilime dayalı bu hedef için patenti Migros’a ait olan sulu soğutma sistemi ile gaz kullanımının azaltılması ve elektrik tasarrufu sağlayacak uygulamaları yaygınlaştıracağız.”

“Sürdürülebilirlik alanında Türkiye’nin ilk 10 firması arasında yer alıyoruz”

Migros’un BİST Sürdürülebilirlik Endeksi’nde 8 yıl üst üste yer alan tek perakendeci olduğunun altını çizen Tort, şöyle devam etti: “CDP’de üç kez İklim Liderleri, bir kez Su Liderleri arasında yer aldık. Saygın araştırma raporlarında Migros sürdürülebilirlik alanında Türkiye’nin ilk 10 firması arasında yer alıyor. Hepimizin olumsuz etkilerini yaşadığı iklim değişikliği ile mücadele için çalışmalarımızı sürdürüyoruz.”

“Pek çok kooperatifle çalışarak üreticinin pazarda güçlenmesine destek veriyoruz”

2030 yılına kadar satış metrekaresi başına su tüketimini yüzde 10 oranında azaltmayı hedeflediklerini belirten Tort, “Öncülük ettiğimiz İyi Tarım Uygulamaları (İTU) kapsamında bugüne kadar toplam 1 milyon ton İTU’lu meyve – sebze tedarik ettik. Bu yıl tedarik tonajımızı yüzde 20 artırmayı hedefliyoruz. Rejeneratif tarım ve tarımsal ürünlerin karbon emisyonlarının azaltılması adına çalışmalara başladık. Yerelde üretilen ürünlerin yakın bölgelerdeki mağazalarımızda satışını önceliklendiriyor, aynı zamanda karbon salımını azaltıyor ve pek çok kooperatifle çalışarak küçük üreticilerin pazarda güçlenmesine destek veriyoruz. Kadın kooperatiflerine verdiğimiz özel eğitimler sayesinde de üretim standartlarını yükseltmelerini sağlıyor, ürünlerini mağazalarımızda satışa sunmalarına geniş imkân yaratıyoruz” dedi.

Yöneticilerde kadın oranını artırma hedefimizi yüzde 35 olarak yukarı yönlü güncelledik”

Sürdürülebilirlik Raporu’nda birçok konuda yeni hedefler belirleyerek çıtayı çok daha yukarı taşıdıklarını vurgulayan Tort, 2030 yılına kadar gıda imha oranımızı yüzde 50 azaltacağız. Son 3 yılda yüzde 22’lik bir azalma sağlayarak hedefimizi neredeyse yarıladık” diyerek şu bilgileri verdi: “Gıda israfıyla mücadele için Dünya Kaynakları Enstitüsü (WRI) tarafından yürütülen “10x20x30” girişimine 23 tedarikçimiz ile birlikte dahil olduk. İş Dünyası Plastik Girişimi’ne katılarak 2023’e kadar 493 ton plastik atığı önlemeyi taahhüt ettik ve ilk yılda 247 ton atığı engelledik. Poşetsiz Alışveriş Hareketimizi başlattık. Ayrıca, toplumun her kesiminde olduğu gibi şirketimiz içinde de toplumsal cinsiyet eşitliğini destekleyen adımlarımızı sürdürdük. Yöneticilerde kadın oranını artırma hedefimizi yüzde 35 olarak yukarı yönlü güncelledik. Her mağazamızda en az 1 kadın yöneticimizin olmasını amaçlıyoruz.”

 

006bp Express ve Nestlé’nin daha yeşil bir dünya için ecording ile gerçekleştirdiği işbirliği kapsamında, Temmuz ve Ağustos ayı boyunca bp Express marketlerinde satılan her bir Nescafé Xpress, doğaya tohum topu olarak geri dönüyor.

bp Türkiye, Nestlé ve ecording’in gerçekleştirdiği işbirliği kapsamında Temmuz ve Ağustos ayı boyunca bp Express marketlerinde satılan her Nescafé Xpress, doğaya tohum topu olarak geri dönecek. Daha yeşil bir dünya ve sürdürülebilir bir gelecek için hayata geçen kampanya kapsamında 100.000 adet tohum topu, ecording ile doğayla buluşacak. Proje ile bp Express marketlerinde yazın satın alınan her bir Nescafé Xpress ürünü için ecording’in ecoDrone’ları ile belirlenmiş doğal alanlara havadan tohum topu atışı gerçekleştirilecek.

bp Türkiye olarak istasyonlarını gelecek hedefleri çerçevesinde dönüştürmekten ve bp’nin yenilenen stratejisi ile paralel olarak, daha iyi bir dünya için, bp Express marketlerinde yenilikçi kampanyalara imza atmaktan mutluluk duyduklarını ifade eden bp Türkiye Akaryakıt Dışı Gelirler ve Franchise Kanalı Müdürü Arda Uncu konuyla ilgili açıklamasında; “Günümüz dünyası doğaya, çevreye ve insanlığa duyarlı olmayı gerektiriyor. Biz de bu bakış açısı ile daha yeşil bir dünya ve sürdürülebilir bir gelecek için Nestlé ve ecording ile gerçekleştirdiğimiz işbirliğimiz ve kampanyamız için heyecanlıyız. “Doğayı Canlandırmaya Devam” diyerek misafirlerimizin desteği ile iki ayın sonunda 100.000 adet tohum topu atışını hedefliyoruz. Tohumların insan elinin ulaşmadığı doğal alanlar ile buluşacak olması çok kıymetli, bu sebeple de ecording’in yaptığı çalışmaları çok anlamlı buluyorum. Bugüne kadar olduğu gibi bundan sonra da bp Express marketlerimizde ve Wild Bean Cafe’lerimizde ülkemizin önde gelen markalarıyla iş birliği içerisinde yeniliklere imza atmayı sürdürmeyi hedefliyoruz” dedi.

Nescafé Xpress Pazarlama Müdürü Burcu Küçük, Nestlé’nin yer aldığı her alanda çevre hassasiyeti ile sürdürülebilir adımlar attığına dikkat çekerek şöyle devam etti: “Nestlé olarak doğaya ve insana saygılı, sadece bugünü değil gelecek nesilleri, gezegenimizin geleceğini düşünen projelerin içinde yer almaktan mutluluk duyuyoruz. bp Express ve ecording ile de bu ortak noktada buluştuk. Satılan her bir Nescafé Xpress ürünümüzle tohum toplarını toprakla buluşturmak ve tabiatın yaşam döngüsünü koruyabilmek bizim için çok değerli. Önümüzdeki dönemde de Türkiye’de sürdürülebilirlik kapsamında farklı projelere imza atmaya devam edeceğiz.”

004ÇEVKO Çevre Koruma ve Ambalaj Atıkları Değerlendirme Vakfımız; kuruluşunun 31. yıl dönümünde 1 Kasım 2022 Salı günü; ulusal ve uluslararası konuşmacıların yer alacağı “Döngüsel Ekonomiye Geçişte Avrupa Birliği'nde Son Durum, Genişletilmiş Üretici Sorumluluğu ve Atık Yönetiminde Dijital Çözüm Önerileri” konulu bir konferans organize etmektedir.

Aynı program içerisinde Yeşil Nokta Sanayi Ödülleri ve Yeşil Nokta Basın Ödülleri de verilecektir. Yeşil Nokta Sanayi Ödülleri; her geçen gün ülkemizde de büyüyen ve güçlenen Yeşil Nokta ailesi üyelerinin çevre ile ilgili sürdürülebilir geri kazanım çalışmalarını kamuoyuna duyurmak için Sanayi Ödüllerine katılan ve belirlenen kriterleri en yüksek oranda sağlayan kuruluşlarının yasal sorumluluklarının ötesinde gerçekleştirmekte oldukları örnek çalışmaları ödüllendirmek ve aynı zamanda piyasaya süren konumda olan tüm firmaları benzer çalışmalara özendirmek ve teşvik etmek amacıyla verilmektedir. Yeşil Nokta Basın Ödülleri ise toplumu çevre ve geri dönüşüm konusunda bilinçlendirmeye, bilgilendirmeye yönelik duyarlılık gösteren basın-yayın kuruluşlarına, habercilere ve toplumun takdirini kazanmış kişilere verilmektedir.

Tüm günlük organizasyonumuzu hibrit olarak planlıyoruz. Detayları önümüzdeki günlerde sizlerle paylaşacağız. 1 Kasım 2022 Salı gününü ajandanıza not etmenizi rica ederiz.

 

005Anadolu Efes, 2021 Sürdürülebilirlik Raporu’nu yayımladı. Şirket, faaliyet gösterdiği tüm ülkelerde finansal sürdürülebilirliği sağlarken,  2021 yılı boyunca iklim krizi odaklı 107 milyon TL değerinde 104 projeye de imza attı. 2022 yılında ise toplumsal kalkınma odaklı 40 projeye imza atmayı hedefliyor.

Anadolu Efes’in operasyonlarının olduğu tüm ülkeleri kapsayan raporu Birleşmiş Milletler’in belirlediği Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları’na olan katkıyı ortaya koyuyor. 17 Küresel Amaç ışığında çalışan şirket, 2021 raporunda yer verdiği 49 proje ile 15 hedef ve 36 alt hedefe katkı sunuyor. 2021 yılı raporu, önceki yıllardan farklı olarak, paydaş kapitalizmi ve değer yaratma anlayışının bir göstergesi olarak Dünya Ekonomik Forumu Uluslararası İş Konseyi’nin belirlediği Paydaş Kapitalizmi Metriklerini de gözetiyor.

“Sürdürülebilirlik faaliyetleri yönetim kurulu seviyesinde takip ediliyor”

Sadece bira üretmediklerini, bununla birlikte içinde bulundukları topluma değer katmayı öncelikleri arasına aldıklarını ifade eden Anadolu Efes Bira Grubu Başkanı ve CEO Can Çaka, “Faaliyet gösterdiğimiz tüm ülkelerde finansal sürdürülebilirliği yakalarken, sosyal ve toplumsal etkiyi artırmayı, çevresel etkiyi ise azaltmayı hedefliyoruz. Bu anlayışla 2021 yılında başarıya giden yolda önemli adımlar attık. Önceliklendirme analizimizi faaliyet gösterdiğimiz tüm coğrafyalardaki iç ve dış paydaşlarımızı kapsayacak şekilde güncelledik. Sürdürülebilirliğin kurumsal stratejimize entegrasyonunu en üst düzeye çıkarmak adına 2021 yılında yönetişim yapımızı yeniledik. Bir önceki yıl çok sağlam bir yol haritası ile ortaya koyduğumuz 2030 hedeflerimiz ve Pozitif Etki Planı’mız rehberliğinde faaliyet gösterdiğimiz tüm ülkelerdeki sürdürülebilirlik çalışmalarını Küresel Sürdürülebilirlik Komitesi ile tek bir merkezden yönetiyoruz. Sürdürülebilirlik faaliyetlerimiz yönetim kurulu seviyesinde takip ediliyor” dedi.

“İklim krizi odaklı 107 milyon TL değerinde 104 projeye imza attık”

2021 yılının iklim krizinin sonuçlarıyla daha da yüzleşilen bir yıl olduğuna değinen Çaka, “Raporlama döneminde tüm operasyonlarımızda, iklim krizi odaklı toplamda 107 milyon TL değerinde 104 proje gerçekleştirerek çevresel etkimizi azaltmayı amaçladık. Yaptığımız çalışmalarla örneğin geçtiğimiz yıl bira üretim emisyon yoğunluğunu %7 oranında azalttık. Su verimliliğini artırmak ve su risklerini minimize etmek adına 61 milyon TL değerini aşan 30 projemiz bulunuyor. İş Dünyası Plastik Girişimine verdiğimiz 2023 plastik taahhüdümüzün ise %63’ünü 2021 yılı içerisinde gerçekleştirdik ve virgin plastik kullanımını toplamda 504 ton azalttık” diye konuştu.

Anadolu Efes 2021 Sürdürülebilirlik Raporunun tamamına aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz:

https://www.anadoluefes.com/Upload/Docs/Anadolu%20Efes%202021%20S%C3%BCrd%C3%BCr%C3%BClebirlik%20Raporu_TR.pdf

003ÇEVKO Çevre Koruma ve Ambalaj Atıkları Değerlendirme Vakfımız tarafından bu yıl altıncısı düzenlenen “Yeşil Nokta Sanayi Ödülleri” Türkiye’de Yeşil Nokta markasını kullanan firmalar arasından sürdürülebilir hayata katkılarıyla öne çıkan firmaların katılabildiği bir ödül sürecidir.

Yeşil Nokta Sanayi Ödülleri, dünya genelinde olduğu gibi ülkemizde de her geçen gün büyüyen ve güçlenen Yeşil Nokta ailesi üyelerinin çevre ile ilgili sürdürülebilir geri kazanım çalışmalarını kamuoyuna duyurmayı hedefliyor. Ödül sürecine katılan ve belirlenen kriterleri en yüksek oranda sağlayan kuruluşlarının yasal sorumluluklarının ötesinde gerçekleştirmekte oldukları örnek çalışmaları ödüllendirmek ve aynı zamanda piyasaya süren konumda olan tüm firmaları benzer çalışmalara özendirmek ve teşvik etmek de ödüllerin hedefleri arasında yer alıyor.

Sadece ÇEVKO Vakfı ile Yeşil Nokta kullanım (Marka Alt Lisans) sözleşmesi olan firmaların katılabildiği ödül sürecimizin başvuru kategorileri aşağıdaki gibidir;

1. Ambalajda Önleme Uygulamaları

2. Atık Yönetim Sistemi ve Uygulamaları

3. Çevre Konulu Sosyal Sorumluluk Uygulamaları

Ödül Sürecinin jürisi, ASD - Ambalaj Sanayicileri Derneği, Boğaziçi Üniversitesi - Çevre Bilimleri Enstitüsü, ÇEVKO – Çevre Koruma ve Ambalaj Atıkları Değerlendirme Vakfı, EGD - Ekonomi Gazetecileri Derneği, İSO - İstanbul Sanayi Odası, Çevre ve Enerji Şube Müdürlüğü, SKD – İş Dünyası ve Sürdürülebilir Kalkınma Derneği, FASD-Esnek Ambalaj Sanayicileri Derneği, ARUCAD -Arkın Yaratıcı Sanatlar ve Tasarım Üniversitesi kuruluşlarının temsilcilerinden oluşuyor.

Finale kalan 25 projeyi değerlendirmek için çevrimiçi toplantı ile 25,26 Ağustos tarihlerinde bir araya gelen jüri üyeleri firmaların proje sunumlarını firma yetkililerinden dinledi. Jürinin değerlendirme süreci Eylül ayında tamamlanacak.

Sonuçlar ÇEVKO Vakfının 31. Kuruluş yıl dönümünde 1 Kasım 2022 Salı günü gerçekleşecek ödül töreninde açıklanacak.