e-Bülten Haberleri

nescafe gorselNescafé, gençlerin çokça tükettiği Nescafé Xpress’in kutularını geri dönüşüm yöntemiyle yine gençler için bir iyilik hareketine dönüştürüyor. Yaz boyu tüketilen %100 geri dönüştürülebilir aluminyum Xpress kutuları, ÇEVKO Vakfı’nın geri dönüşüm kutularında toplanarak Karşıyaka Belediyesi iş birliği ile Karşıyaka’da gençler için bir kaykay pisti olarak yeniden hayat bulacak. Nescafé, bu geri ve ileri dönüşüm hareketine destek vermesi için gençlere Xpress’in sloganı “KİM TUTAR SENİ” ile çağrıda bulunuyor.

Nescafé, Nescafé Xpress ile gençlerin farkındalığını artırarak geri dönüşüme daha fazla katkıda bulunmaları için yepyeni bir projeye imza atıyor. Marka gençleri harekete geçirmeyi planladığı geri dönüşüm projesini ÇEVKO Vakfı ve Karşıyaka Belediyesi ile birlikte yürütecek. Nescafé bu anlamlı projenin startını 19 Mayıs Atatürk'ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramı’nda vererek başta gençler olmak üzere herkesi, atıkları geri dönüştürmeye davet ediyor.

“KİM TUTAR SENİ” sloganıyla gençlere çağrıda bulunan Nescafé, projenin ilk etabında farkındalık yaratarak yaz boyu tüketilen Xpress kutularının belirli noktalardaki ÇEVKO Vakfı geri dönüşüm kutularında biriktirilmesini amaçlıyor. Xpress’in 100% geri dönüştürülebilir alüminyum teneke ambalajları Karşıyaka Belediyesi iş birliği ile Karşıyaka’da bir kaykay pisti olarak yeniden hayat bulacak. Böylece bu geri dönüşüm serüveni gençlere, çevreye sağladığı fayda ile de iyiliğe açılan bir ileri dönüşüm hareketine öncülük edecek.

Gençler kaykay için yeterli altyapı bulunmadığını düşünüyor

Nescafé, projeyle çevreyi atık kirliliğinden korumakla beraber gençlere geri dönüştürme alışkanlığını kazandırıp ortak bir sosyal fayda yaratmayı amaçlıyor ve aynı zamanda onların kişisel spor aktivitelerini destekliyor. Hedef kitlesinin 25%’nin yaptığı ve gençler arasında revaçta olan bir spor dalı olan kaykayı sahiplenmek isteyen Nescafé, projeyi oluştururken geri dönüşüme katkıda bulunma ve sportif yaşamı destekleme adına ihtiyaç ve fayda noktalarını belirlemek için bir de araştırmaya imza attı. Bağımsız araştırma kuruluşu Twentify tarafından gerçekleştirilen araştırmada görüşülen kişilerden 50%’si geri dönüşüm yapması karşılığında gençlere, çevreye ya da insanlara bir fayda yaratan park ya da spor sahası gibi alanlar istediğini belirtti. 15-24 yaş aralığına sorulan “hangi spor dalı için yeterli altyapı ya da olanak olmadığını düşünüyorsun” sorusuna ise %55 ile kaykay en çok işaretlenen spor seçeneği oldu.

omo migrosMigros ve Omo, yeni plastik üretiminin önüne geçen ve plastik atık miktarını azaltmayı hedefleyen Yeniden Dolum Ünitesi için bir araya geldi. Ataşehir MMM Migros mağazasında kurulan ve yeni plastik ihtiyacını azaltan üniteyle tüketiciler yanlarında getirdikleri boş OMO Sıvı Deterjan şişelerine ürün dolumu yapabiliyor; ürünleri daha uygun fiyatlarla satın alıyor. Pilot uygulama sayesinde Ataşehir MMM Migros’ta deterjan satışı sebebiyle oluşan yıllık plastik atık miktarının azaltılması ve projenin diğer mağazalara da yaygınlaştırılması hedefleniyor.

OMO ve Migros, tüketicilerin plastik ayak izini azaltmalarına katkı sağlayacak Yeniden Dolum Ünitesi için güç birliği yaptı. Migros ve OMO iş birliği ile başlayan uygulama, tüketicilerin boş OMO Sıvı Deterjan şişelerini mağazada doldurup yeniden kullanmasını sağlıyor. Ataşehir MMM Migros mağazasına kurulan OMO Yeniden Dolum Ünitesi ile OMO’nun beyazlar ve renkliler için sıvı deterjanları (OMO Sıvı Active Fresh ve OMO Sıvı Color), müşterilerin yanında getirdikleri aynı ürünün boş şişesine doldurulabiliyor. Aynı deterjan şişesini tekrar tekrar kullanarak yeni ambalaj üretiminin önüne geçen ve kendi plastik ayak izini azaltan tüketiciler, yeniden doldurulan ürüne raftaki ürüne kıyasla daha uyguna sahip oluyor. OMO Yeniden Dolum Ünitesi sayesinde hem tüketicilerin plastik ayak izinin hem de Migros mağazalarında, deterjan satışı sebebiyle oluşan yıllık plastik atık miktarının azaltılması amaçlanıyor.

Yeniden dolum ünitesi nasıl kullanılabilir?

Daha önce kullandıkları ürünün boşalan şişesini getirenler, şişenin barkodunu dolum ünitesinde okuttuğunda şişenin büyüklüğünü algılıyor ve şişenin alacağı miktardaki ürünü yeniden dolduruyor. 910 ml, 1690 ml, 1950 ml’lik üç farklı dolum seçeneği olan ünite, işlem bittiğinde şişe için yeni bir barkod veriyor ve ödeme bu barkod ile gerçekleştiriliyor. Sistemi denemek isteyen ancak yanında şişesi olmayan müşteriler ise dolum ünitelerinde bir süreliğine kısıtlı sayıda bulundurulacak küçük boy (910 ml) şişelerden faydalanabiliyor.

PG Fidan fotoProcter & Gamble (P&G) ve ÇEVKO Vakfı iş birliğiyle hayata geçirilen P&G 35. Yıl Ormanı projesinde gelecek nesillerin daha iyi bir dünyada yaşamasına katkıda bulunmak amacıyla 35’inci yılında 35 bin ağaç dikiliyor.

P&G, Türkiye’deki 35’inci yılına “Sevgi her kapıyı açar” söylemiyle bir dizi iyilik hareketiyle giriyor. P&G, geçen yıldan bugüne 42 iyilik hareketine imza atarak çevresel sürdürülebilirlik alanındaki en önemli iyilik hareketlerinden birisi olan ÇEVKO Vakfı iş birliğiyle “P&G 35. Yıl Ormanı” projesini hayata geçirdi.

Geçen yaz yaşanan orman yangınlarından sonra Türkiye’deki 35. yılı kapsamında 35 bin ağaç sözü veren P&G, çalışanlarıyla birlikte fidan dikim etkinliğini hayata geçirdi. Etkinliğe P&G çalışanları, ÇEVKO Vakfı ve Ege Orman Vakfı yetkilileri katıldı.

P&G Türkiye, Kafkasya ve Orta Asya Kurumsal İletişim Başkanı Ayça Turgay, P&G’nin Türkiye’deki 35. yılında bir dizi iyilik hareketi yaparak hem paydaşlarına hem tüketicilerine teşekkür ettiklerini belirterek, “P&G ve ÇEVKO Vakfı iş birliğinde gerçekleştirdiğimiz bu proje bizim için çok anlamlı. Çevresel sorunlarımızdan en büyüğü de aslında ormanlık alanların azalması. O nedenle geçtiğimiz yıl 35’inci yılımızda 35 bin ağaç sözü vermiştik. Bugün de ÇEVKO Vakfı ile beraber bu sözümüzü hayata geçirmek için toplandık ve çalışanlarımızla beraber fidanlarımızı toprakla buluşturuyoruz” dedi.

pepsiPepsiCo, gezegene, insana ve doğaya katkı sunacak çalışmalarına devam ediyor. Çevre günü kapsamında çalışanlarıyla pek çok etkinlik gerçekleştiren PepsiCo Türkiye, çevresel sürdürülebilirlik konusunda farkındalık oluşturdu.

PepsiCo, gezegenin limitlerini dikkate alarak, dünya ve insanlar için olumlu değişime ilham vererek, sürdürülebilir bir gıda sisteminin oluşturulmasına katkı sağlamak için PepsiCo Pozitif (pep pozitif) stratejisi doğrultusunda çalışmaya devam ediyor.

Pozitif Tarım, Pozitif Değer Zinciri ve Pozitif Seçenekler olmak üzere üç temel başlık altında şekillenen PepsiCo Pozitif stratejisiyle daha sürdürülebilir bir yaşam için birçok çalışmaya imza atıyor. Döngüsel ve kapsayıcı bir sürdürülebilir ekonomiyi hedefleyen bu yaklaşım kapsamında çevresel ve sosyal konularda önemli projelere imza atan PepsiCo, gönüllülüğü benimsiyor ve çalışanlarının içinde yaşadığı ve çalıştığı topluluklarda fark yaratmasını destekliyor.

Dünya Çevre Günü kapsamında PepsiCo, Türkiye’deki çalışanlarıyla birlikte farkındalık oluşturacak pek çok etkinlik gerçekleştirdi. PepsiCo Türkiye çalışanları hafta boyunca sürdürülebilirlik konulu webinarlara katılmanın yanı sıra, ÇEVKO Vakfı iş birliğiyle iki farklı bölgede eş zamanlı olarak çevre temizleme aktivitesi ve Haytap iş birliğiyle barınak ziyaretlerinde bulundu.

Düzenlenen webinarlarda PepsiCo Türkiye Sürdürülebilirlik Kıdemli Direktörü Esra İren PepsiCo’nun sürdürülebilir bir gıda sistemi inşaa etmek, dünyanın yenilenmesine yardımcı olmak ve iklim değişikliğinin etkilerini hafifletmek amacıyla yürüttüğü çalışmaları şirket çalışanlarıyla paylaştı. Esra İren, gezegenin geleceği için döngüsel ekonomi anlayışıyla sürdürülebilir üretim ve kaynakların önemine dikkat çekti. Etkinlikler kapsamında PepiCo Vakfı desteği ve Anadolu Meraları iş birliği ile hayata geçirilen ‘Lay’s Yenileyici Tarım’ projesinin detayları aktarıldı.

Yaptığı tüm çalışmalarda gezegenimiz ve gezegenimizin geleceği için önemli adımlar atan PepsiCo, bu etkinliklerle bu konudaki duyarlılığını ve kararlılığını bir kez daha göstermiş oldu.

oral b gorselP&G’nin doğadan ilham alan markası Oral-B, Watsons ve ÇEVKO Vakfı iş birliği ile Marmara denizindeki kirliliğin azaltılmasına katkıda bulunuyor. Çevre Haftası ve Dünya Okyanus Günü kapsamında 20’den fazla dalgıçtan oluşan bir ekip İstanbul Ortaköy sahilinde Marmara Denizi’ne dalarak plastik atık temizliği yaptı. Çıkarılan plastik atıklar Beşiktaş Belediyesi tarafından geri dönüşüm için teslim alındı. Bu anlamlı sosyal sorumluluk projesi Watsons mağazalarından Oral B Pure Active ürünü satın alan tüketicilerin katkısıyla gerçekleşiyor.

Tüketicilerin yaşamını iyileştirmeye odaklanan P&G markası Oral-B, Marmara denizindeki plastik atık kirlenmesine karşı yürütülen mücadeleye güçlü bir destek veriyor.

Bu kapsamda 20’den fazla dalgıçtan oluşan bir ekip, Çevre Haftası ve Dünya Okyanus Günü kapsamında İstanbul’da Ortaköy sahilide dalış yaparak denizdeki plastik atıkları temizledi. Dalgıçlar deniz altından canlı yayın yaparak denizin son durumunu gözler önüne sererek yapılan temizlik çalışmalarını gösterdiler.

Oral-B’nin ÇEVKO Vakfı (Çevre Koruma ve Ambalaj Atıklarını Değerlendirme Vakfı)ve Watsons iş birliği ile hayata geçirdiği kampanya kapsamında Watsons mağazalarından Oral-B Pure Active ürünü satın alan tüketiciler bu temizlik çalışmasına katkıda bulunabilecek.