Haberler

unilever Harm GoossensUnilever’in Sürdürülebilir Yaşam Planı kapsamında geleneksel olarak düzenlediği Paydaş Çalıştayı, sivil toplum temsilcileri, sosyal girişimciler, akademisyenler, medya ve iş dünyasından 70’e yakın uzmanın katılımıyla gerçekleştirildi.
Çalıştayda, Unilever’in mevcut sürdürülebilirlik hedeflerinin ötesini anlamak ve paydaşlarının görüşlerini almak amacıyla gerçekleştirdiği küresel araştırmanın sonuçları ilk kez paylaşıldı. Unilever’in değer zincirindeki 276 kilit paydaşın yanı sıra dünya çapındaki 40 bini aşkın çalışanının katıldığı araştırma, şirketten gelecekte odaklanması beklenen öncelikleri ortaya koydu.

Sürdürülebilir Yaşamı Destekleyen Markalar 2017’de de daha hızlı büyüdü
Unilever’in, sürdürülebilirliği iş modeli olarak tüm faaliyetlerine entegre eden ‘Sürdürülebilir Yaşamı Destekleyen Markalar’ı, son üç yılda olduğu gibi 2017 yılında da şirketin ortalama büyüme hızından daha iyi bir performans gösterdi. Sürdürülebilir Yaşamı Destekleye Markalar, 2017’de, işletmenin geri kalanından yüzde 46 daha hızlı büyüdü ve Unilever'ın büyüme cirosunun yüzde 70’ini oluşturdu. Türkiye’de de OMO, Dove, Lipton, Knorrr, Domestos, Signal, Algida, Elidor gibi ‘Sürdürülebilir Yaşamı Destekleyen Markalar’ı yüzde 44 büyürken, Unilever Türkiye’nin toplam büyümesinin yüzde 72’sini gerçekleştirdi.

Unilever, sürdürülebilirlik alanında paydaşlarının nabzını tuttu
Sürdürülebilir yaşam markalarının, Türkiye’de de büyümenin lokomotifi olduğunu vurgulayan Unilever Türkiye, Orta Asya ve İran Yönetim Kurulu Başkanı Harm Goossens, şirketin İstanbul’daki Merkez Ofisinde gerçekleştirilen Paydaş Çalıştayının açılışındaki konuşmasında, küresel iklim değişikliğine ilişkin sorunların hala dünya gündemindeki yerini koruduğunu söyledi. Ürünleriyle her gün 2,5 milyar kişiye dokunan Unilever’in bu sorunların çözümünün bir parçası olmak için 2010 yılından bu yana Sürdürülebilir Yaşam Planı doğrultusunda çalıştığını belirten Goossens, başta çalışanları olmak üzere dünya çapındaki kilit paydaşlarının, mevcut sürdürülebilirlik hedeflerinin ilerisine ilişkin görüşlerini dinlemek ve anlamak üzere, bugüne kadarki en büyük ‘dinleme araştırmasına’ imza attıklarını kaydetti. ‘Have Your Say’ adı verilen araştırmaya, yatırımcılar, tedarikçiler, müşteriler, yaratıcı ajanslar, fikir önderleri, sivil toplum kuruluşları ve akademisyenlerin de aralarında bulunduğu Unilever’in değer zincirindeki 276 kilit paydaşın yanı sıra dünya çapındaki 21.000 üretim tesisinde tüm fonksiyonlar ve coğrafyalardan 40 bini aşkın çalışan katıldı. Üç aydan daha uzun bir süre devam eden araştırmada katılımcılara, Unilever’in odaklanmasını istedikleri önceliklere ilişkin görüşleri soruldu.

Unilever Sürdürülebilir Yaşam Planının geleceğe nasıl evrildiğini anlamayı amaçlayan araştırmada, çalışanların, Unilever’in odaklanmasını istediği ilk 10 konu şöyle sıralandı: 1-Suya erişim, 2- Sağlık, Hijyen ve Beslenme, 3- Temiz hava, 4- İklim değişikliği, 5- Eğitim, öğretim ve becerilere erişim, 6- Sıfır gıda ve ambalaj atığı, 7- Ruh sağlığı ve esenliği, 8- Doğal yaşamı korumak, 9- Daha iyi iş fırsatları, 10- Herkes için insan ve işçi hakları…

Paydaşların verdiği cevapların da çalışanlarınkilerle büyük ölçüde benzerlik taşıdığı görüldü.

Unilever güven sorununun da çözümünde öncü rol oynayacak

Unilever Türkiye Sürdürülebilir İş ve İletişim Direktörü Ebru Şenel Erim de dünya genelinde ciddi bir güven sorunu yaşandığını ifade ederek, “Günümüzde insanlar birbirlerine, devletlere, sivil topluma ve hatta üniversitelere güvenmiyorlar. Unilever olarak, hayatın her alanında güven inşa etmenin kritik bir rol oynadığını düşünüyor ve bu konuda da öncü rol oynuyoruz” dedi. Şenel sözlerine şöyle devam etti: “Dünyadaki sorumlu bireyler, bu gidişata dur demek ve ortak aksiyon almak için çağrıda bulunuyor. Sürdürülebilirlik her ne kadar ‘çevre’ odaklı bir çerçevede doğmuş olsa da bugün, dünyanın ve insanlığın ihtiyaçları doğrultusunda yeniden şekillenmiş durumda. Bu çerçevede dünya çapında sürdürülebilir kalkınma hedeflerine ulaşmak için tüm organizasyonların kolektif bir şekilde çalışması çok önemli.”

tiyatro_dosemealti_1.jpgÇocuklar tarafından çok sevilen ve ilgiyle izlenen tek perdelik Çevreci Kedi ÇEVKİ Çocuk tiyatrosu belediyelerin ve İlçe Milli Eğitim Müdürlüklerinin iş birliği ile Türkiye'nin farklı illerinde sahnelenmeye devam ediyor.
Yenilenen senaryosu ile beğeni toplayan müzikli çocuk tiyatrosu çocuklara geri dönüşümü çevreci kedi ÇEVKİ ve arkadaşları gözünden maceralarla ve bol müzikle eğlenceli bir şekilde anlatıyor. Çevreci Kedi ÇEVKİ'nin maceralarının anlatıldığı oyunda, ÇEVKİ ve ambalaj atıkları biraz haşarı bir çocuk olan Ateş'i ve kedisini geri dönüşüm konusunda duyarlı olmaya davet etmelerini eğlenerek izliyoruz.
Kasım ayı başında Körfez ve Derince'de çocuklarla buluşan çocuk tiyatrosu, Kasım ayı içerisinde Antalya Bölgesinde Döşemealtı, Manavgat, Alanya, Muratpaşa ve Konyaaltı'nda sahnelenerek binlerce çocuğa ulaştı.

PepsiCo, Net Sıfır Atık Vizyonuyla Naturalis Projesini Başarıyla SürdürüyorÇEVKO Vakfı üyesi PepsiCo, "Net Sıfır Atık" vizyonuyla kendi gübresini üreten ve cipslik patates üretimi yapılan tarlalarda kullanan dünyadaki ilk ve tek örnek ülke projesi olma özelliğini taşıyan Naturalis (Organomineral gübre) projesini başarıyla sürdürüyor. PepsiCo, Naturalis projesi ile Sürdürülebilirlik Akademisi tarafından bu yıl dördüncü kez düzenlenen Sürdürülebilir İş Ödülleri'nin Atık Yönetimi kategorisinde birincilik ödülü de aldı.
Fayda Gözeten Performans adını verdiği sürdürülebilirlik vizyonu doğrultusunda, faaliyet gösterdiği her noktada çevresel, sosyal ve ekonomik olarak pozitif etki yaratma misyonuyla çalışmalarına devam eden PepsiCo, Türkiye'de de toprağın, enerjinin, suyun ve ambalajların daha verimli kullanılmasına odaklanıyor. Naturalis projesi ile, PepsiCo'nun İzmit yiyecek fabrikalarında ortaya çıkan patates kabuğu, nişasta gibi organik atıklar anaerobik çürütme tesisinde önce biyogaza, akabinde elektrik enerjisine dönüştürülüyor. Elektrik üretimi sonrasında kalan çamur önce kurutuluyor, ardından patates bitkisinin ihtiyaç duyduğu mineraller eklenerek Naturalis adı verilen organomineral gübre elde ediliyor. Üretilen enerji, fabrikaların ihtiyaçlarının yaklaşık %40'ını karşılarken, PepsiCo çiftçilerine taban gübresi olarak verilen Naturalis ile gübre üretiminde kullanılan kimyasallar %40, gübreden kaynaklı karbon salımı ise .5 azaltılmış oluyor.

Dünyanın En Kirli Şehirleri Açıklandı
Dünya genelinde binlerce kenti çeşitli kategorilerde istatistik olarak değerlendiren Numbeo uluslararası derecelendirme merkezi dünyadaki en kirli şehirleri açıkladı.
Numbeo tarafından oluşturulan şehirlerin kirlilik endeksi listesine Türkiye'den İstanbul, Ankara ve İzmir de yer aldı.
Kirlilik endekslerine göre 73,66 puan ile Ankara 74., 67,11 puan ile İstanbul 106. Ve 62,75 puan ile İzmir ise 126. Sırada yer alıyor.

anadolu_efes_cevresel_fayda_17.png

Dow Jones Sürdürülebilirlik Endeksi'ne giren ilk Türk şirketi olan ÇEVKO Vakfı üyesi Anadolu Efes; tüm iş süreçlerinde hayata geçirdiği sürdürülebilirlik çalışmaları kapsamında uyguladığı çevresel fayda sonuçlarını, 2017 Çevresel Fayda Raporu'nda açıkladı. Çevresel sürdürülebilirlik çalışmaları doğrultusunda 7 yılda toplam 512 bin 863 ağacı koruyan Anadolu Efes'in elektrik tasarrufu 195 bin 327 ailenin, su tasarrufu ise 4 bin 566 ailenin yıllık ihtiyacına eşdeğer büyüklüğe ulaştı.

Anadolu Efes Türkiye Tedarik Zinciri Direktörü Gani Küçükkömürcü, ÇEVKO Vakfı ile yaptıkları işbirliğinin Anadolu Efes'in çevresel sürdürülebilirlik anlayışının bir parçası olduğunu ifade ederek, açıklamasını şöyle sürdürdü: "Anadolu Efes'te bizim için vazgeçilmez iki önemli öncelikten biri kalite diğeri ise sürdürülebilirlik. Çevresel sürdürülebilirlik alanında su kullanımı, enerji yönetimi, karbon emisyonlarının azaltımı ve geri dönüşüm faaliyetleri gibi sürdürülebilir gelecek adına önemli çalışmalar yürütüyoruz. Birleşmiş Milletler Küresel İlkeler Sözleşmesi (UN Global Compact) ve The CEO Water Mandate gibi işbirliklerine imza atarak çevresel taahhütlerimizi uluslararası boyuta da taşıdık. Tüm bu çalışmalarımız sonucunda; Dow Jones Sürdürülebilirlik Endeksi'ne giren ilk Türk şirketi olmaktan, 2016'da da 43 şirketin yer aldığı Borsa İstanbul Sürdürülebilirlik Endeksi'nde(BIST) listelenmeye hak kazanmaktan gurur duyuyoruz. Çevresel sürdürülebilirlik taahhütleri doğrultusunda yürüttüğümüz verimlilik çalışmalarıyla çevresel faydamızı her yıl artırıyoruz. Sorumlu bir şirket olarak geçmişimizden aldığımız güç ile gelecek için değer yaratmayı devam edeceğiz" dedi.

GCAÇEVKO Vakfı üyesi Gürallar Cam Ambalaj (GCA), Avrupa Cam Ambalaj Üreticileri Federasyonu üyesi olduğu Avrupa Cam Ambalaj Üreticileri Federasyonu (FEVE) önderliğinde yürütülen ve on iki Avrupa ülkesinde eş zamanlı hayata geçirilen Sonsuz Okyanus (Endless Ocean) kampanyasına Türkiye adına destek veriyor. Denizlerin ve okyanusların derinliklerindeki kirliliğe dikkat çekmek ve tüketicilerin farkındalığını arttırmak amacıyla başlatılan kampanya, 8 Haziran Dünya Okyanus Günü'nde çeşitli etkinliklerle desteklenip yaz sonuna kadar devam edecek.

istanbul_maratonu_1.jpg

Bu yıl 39'uncusu düzenlenen İstanbul Maratonu'nda, İstanbul Büyükşehir Belediyesi, Spor İstanbul, Nestlé Pure Life, ÇEVKO Vakfı ve WWF-Türkiye iş birliği ile maratona özel bir geri dönüşüm kampanyası gerçekleştirildi.

Parkurda yer alan su istasyonlarına belirli aralıklarla yerleştirilen geri dönüşüm kumbaraları ile maratona katılanların kullandıkları PET şişeleri geri dönüşüme kazandırmaları teşvik edildi. İş birliği ile 100 bin PET şişe geri dönüşüme kazandırıldı. Geri dönüştürülen PET'ler sayesinde önemli oranda tasarruf sağlandı.

"Çocuklarımızın geleceği için geri dönüşümü destekliyoruz"
"Çocuklarımızın geleceği için koşuyoruz" temasıyla düzenlenen maratonda gerçekleştirilen kampanya ile sağlıklı bir gelecek için geri dönüşümün önemi de vurgulandı. "PET şişeleri geri dönüşüme at, gelecek için iyilik yap" mesajlarının yer aldığı kutularla tüm katılımcılarda bu konuda bilinç oluşturulması hedeflendi.

kuresel_isinma_kurultayi_19.jpg

Ekonomi Gazetecileri Derneği (EGD) tarafından 9. Küresel Isınma Kurultayı gerçekleştirildi.
Pil Teknolojileri Zirvesi kapsamında EGD tarafından düzenlenen 9. Küresel Isınma Kurultayı'nda bu yıl "Enerjini Depola, Geleceğini Kurtar'' teması işlendi.
Kurultayın açılış konuşmalarını EGD Yönetim Kurulu Başkanı Celal Toprak, İstanbul Tekstil ve Hammaddeleri İhracatçıları Birliği (İTHİB) Başkanı İsmail Gülle yaptı.
Gülle, Türkiye'nin, küresel ısınmada en çok etkilenecek ülkeler arasında 41. sırada yer aldığını belirterek, şunları kaydetti: "Enerji yoksa, gerisini anlatmaya gerek yok. Küresel ısınma denildiğinde, aslında hepimiz bir şeyleri biliyoruz, ama çok şeyi de aslında bilmiyoruz. Kutuplardaki buzullardan haberdarız, birçok canlı türünün neslinin tükendiğini gözlemliyoruz, çölleşme artarak sürüyor. Küresel iklim değişikliğinin ekonomiye etkisinin 2 trilyon dolara mal olduğu belirtiliyor. Ülke olarak küresel ısınmayı önleme konusunda gerekli adımları atmalıyız. Gereken adımlar atılmazsa, gelecek 100 yıl içinde, Türkiye'nin iklimi, Afrika iklimine sahip olabilir. Ülke olarak hedeflerimiz büyük. Geleceğe yön vereceksek, enerjimize sahip çıkarak, onu verimli kullanmalıyız."
Küresel ısınma kaynaklı bütün etkilerin 2030 yılına kadar dünya ekonomisine 2 trilyon dolara mal olacağının öngörüldüğünü ifade eden Gülle, "Tekstil sektöründe de üreticiler artık ince kumaşlardan ürün yapıyor. İnce kumaşlar daha uzun süreli kullanılıyor. Üreticilerimiz de taleplere göre ürünlerinde kumaşlarını inceltiyor. Kalın kumaşa ihtiyaç gün geçtikçe azalıyor. Çünkü yaşadığımız küresel ısınma da bunu gerektiriyor." değerlendirmesinde bulundu.

toplufoto_k.jpg

Sabancı Üniversitesi Kurumsal Yönetim Forumu tarafından, Garanti Bankası'nın ana sponsorluğu ve Deloitte Türkiye'nin derecelendirme ve rapor desteği ile yürütülen CDP Türkiye İklim Değişikliği ve Su Programları'nın 2017 sonuçları, 28 Kasım 2017, Salı günü, Zorlu PSM'de düzenlenen "Reimagining Disclosure: CDP İklim Konferansı" ile kamuoyuna duyuruldu.

Şirketlerin iklim değişikliğine yönelik stratejilerini uluslararası kurumsal yatırımcıların bilgisine sunabileceği bir platform sağlayan ve dünyanın en prestijli ve yaygın çevre girişimi olarak kabul edilen CDP'nin Türkiye sonuçlarının açıklandığı konferansta ayrıca "CDP Global A listesi Liderleri" ve "CDP Türkiye İklim ve Su Liderleri" Ödülleri de sahiplerini buldu. Ödül töreni TÜSİAD Başkanı Erol Bilecik'in katılımıyla gerçekleşti.

Törende; İklim ve Su kategorisinde Global A Listesi'ne girmeyi ve tüm dünyada lider 25 şirketten biri olmayı başaran Arçelik, Su kategorisinde Global A listesine girerek tüm dünyada 73 lider şirketten biri olmayı başaran Garanti Bankası'nın yanı sıra; CDP Türkiye İklim ve Su Liderleri kategorisinde Brisa ve Pınar Süt; CDP Türkiye İklim Liderleri kategorisinde Migros ile Zorlu Enerji ve Zorlu Doğal Elektrik Üretimi; CDP Türkiye Su Liderleri kategorisinde Akenerji ödül aldılar.

materials-marketplace-projesi-lansman-1_k_2.jpgSKD Türkiye'nin EBRD desteğiyle yürüttüğü Türkiye Materials Marketplace (TMM) projesinin 2. Etkileşim Toplantısı 7 Aralık 2017 tarihinde, Boğaziçi Üniversitesi Mezunlar Derneği Atatürk Salonu'nda gerçekleştirilecek.

Türkiye Materials Marketplace (TMM) Projesinin 1. yıl sonuçlarını açıklanması, gelişmelerin aktarılması ve projeyle ilgili gelecek planlarını paylaşılması amacıyla tüm paydaşlar bir araya gelecek.

Projeye bugüne kadar katılmış şirketlerin yanı sıra projeye ilgi duyan ve daha fazla bilgi almak isteyen kurumlar da bu etkinliğe katılabilirler.

Toplantı Gündemi

-TMM projesinin birinci yıl değerlendirmesi
-Dünyadan ve Türkiye'den iyi uygulama örnekleri
-Sektörel uzmanlar ile atölye çalışmaları ve fikir paylaşımları
-Mevzuat ve yönetmelikler ile ilgili sık sorulan sorular

Detaylı bilgi için etkinliğin inetrnet sayfasını ziyaret edebilirsiniz. http://www.skdturkiye.org/etkinlik/turkiye-materials-marketplace-projesi-etkilesim-toplantisi 

Kayıt için : This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.