News

enerjiniz_bol_olsun.jpg

2016 yılının ikinci yarısında Yeşil Ofis Programı'na Sancaktepe Ar-Ge Merkezi ve Pazarlama, Satış ve Satış Sonrası Ofisleri ile katılan Ford Otosan'da Yeşil Ofis Programı'nın tanıtım toplantısı yapıldı. Sunum öncesinde, oditoryum fuayesinde yapılan bisiklet etkinliği hem dikkat çekmesi hem de çalışan motivasyonu ve katılımı bakımından çok önemliydi.

Çalışanlar arasından seçilen gönüllülerin oluşturduğu dörder kişilik ekipler kendi aralarında yarıştı. Amaç bisiklet pedalı çevirerek belli bir sürede daha fazla enerji üretmek idi. Bir dakika boyunca hiç durmadan pedallarını çeviren yarışmacılar, enerji üretmenin ne kadar zor olduğunu tecrübe etmiş oldu. Etkinliğin vurgusu üretilmesi zor olan enerjinin kolay harcanmaması gerektiği idi.

105 kişinin pedal çevirdiği etkinlikte sadece toplam 0,116 kWh enerji üretilerek bir dizüstü bilgisayar 1 saat 46 dakika şarj edilebildi. Her grup en fazla enerjiyi üretmek için kıyasıya yarıştı ve ilk üçe girmeyi başaran çalışanlara o güne özel anlamlı ufak hediyeler verildi. Hareketli müzik ve eğlenceli bir sunucu eşliğinde yapılan bisiklet etkinliğinde çalışanlara sağlıklı içecekler ikram edildi. Yazılım ve sistemin Ford Otosan mühendisleri tarafından geliştirildiği etkinlikte bisikletler de şirketin Bisiklet Kulübü'nden ödünç alındı. Yeşil Ofis Programı'nın anlayışına uygun bir şekilde büyük oranda mevcuttaki kaynaklar değerlendirilerek son derece motive edici personel etkinliği düzenlenmiş oldu.

cevko_16_cevresel_yarar.jpgTürkiye'de çevrenin korunması, ekonomiye katkı sağlamak amacıyla sürdürülebilir bir geri kazanım sistemini 26 yıldır sanayinin öncülüğünde geliştirmeye yönelik çalışmalar yapan ÇEVKO Vakfı; 638 bin ton cam, metal, plastik, kağıt, karton, ahşap ve kompozit malzemeden oluşan ambalaj atığının geri dönüşümünü sağlayarak 2016 yılında da ülkemize önemli boyutta çevresel ve ekonomik değerler kazandırdı.

Tüm ambalaj atıklarının teknik ve ekonomik açıdan defalarca geri kazanımı mümkün!
ÇEVKO Vakfı Genel Sekreteri Mete İmer; cam, metal, plastik, kağıt-karton, kompozit ve ahşap malzemelerden üretilen tüm ambalaj atıklarının teknik ve ekonomik açıdan defalarca geri kazanımının mümkün olduğunu söyleyerek, yürüttükleri geri kazanım çalışmalarıyla 2016 yılında sağladıkları çevresel ve ekonomik faydaların boyutlarını şöyle değerlendirdi:

"26 yıldır yaptığımız faaliyetlerin yanı sıra 2005 yılından de beri yetkilendirilmiş kuruluş olarak ambalajlı ürün piyasaya süren 1.700'ü aşkın firmanın geri kazanım yükümlülüğünü yerine getiriyoruz. Bu yükümlülüğün yerine getirilmesi için Türkiye'nin çeşitli bölgelerinde, 26 milyon kişinin yaşadığı 30 ilde, 160'ın üzerinde belediye ile işbirliği içindeyiz. Vakıf olarak sanayinin öncülüğünde yürüttüğümüz geri dönüşüm faaliyetleriyle; belediyeler, lisanslı ambalaj atığı toplama-ayırma, geri dönüşüm firmaları, piyasaya ambalajlı ürün süren firmalar vb. ile yaptığımız işbirlikleri sonucunda daha az doğal kaynak ve enerji kullanımı sağlandı. Fosil yakıt, su ve enerji kullanımında tasarrufların, çevrenin korunması faydalarının yanı sıra düzenli atık depolama sahalarına gömülmekten kurtarılan atık ambalajların ekonomik değeri ve bunun depolama sahalarının maliyetlerine etkisi de dikkate alındığında vakfımızın ülke ekonomimize sağladığı katkı, 2,1 Milyar TL'ye ulaştı."

İklim Değişikliği ile Mücadelede Genişletilmiş Üretici Sorumluluğu Modeli

Extended Producer Responsibility (GÜS) is an effective model in the fulfillment of recycling goals in waste management. GÜS enables the industry to provide financial, technical, operational, and communicative contribution to the process. This text gives data of the contribution of the recycling works ÇEVKO has carried out with the GÜS model in order to reduce the emission of greenhouse gases in the combat with climate change.

yesil_nokta_arastirma_2.jpgYEŞİL NOKTA'YI AMBALAJLARINDA KULLANAN ŞİRKETLER ÇEVRECİ FİRMALAR OLARAK TANIMLANIYOR

ÇEVKO Vakfı'nın Türkiye temsilcisi olduğu ve yasal düzenlemelerle belirlenmiş ambalaj atıklarının yönetim sistemi dahilinde yükümlülüğünü yerine getiren, geri dönüşüm sistemine mali katkı sağlayan firmaların ambalajlı ürünlerinde kullanmaya hak kazandığı ‘Yeşil Nokta' markasının bilinirliğine yönelik tüketici araştırma sonuçları açıklandı.

ÇEVKO Vakfı'nın bağımsız bir araştırma şirketine yaptırdığı araştırmaya göre; her 10 kişiden 7'si ‘Yeşil Nokta' işaretini tanıyor. Tanıyan her 3 kişiden 1'i alışverişlerinde satın aldığı ürünlerin ‘Yeşil Nokta'lı olmasına dikkat ediyor. Tüketici nezdinde, Yeşil Nokta markasının şirketlere önemli bir değer kattığının da gözlemlendiği araştırmada tüketiciler, "Yeşil Nokta" kullanan şirketleri "çevreye saygı duyan", "sorumluluk bilinci yüksek" ve "geri dönüşüme destek veren" şirketler olarak tanımlıyor.

Bağımsız bir araştırma şirketinin yaptığı araştırmada, İstanbul'da; Bakırköy, Kadıköy, Maltepe, Şişli, Zeytinburnu ilçelerinde yer alan Migros ve Carrefour mağazalarında 521 tüketiciyle yüz yüze, Türkiye genelinde ise 1.133 tüketiciyle internet üzerinden görüşüldü. İstanbul'da %48'i, Türkiye genelinde ise %34'ü kadın tüketicinin katıldığı araştırma sonuçlara göre; bazı ambalajlı ürünlerde yer alan ve o üretici firmanın doğaya saygılı, geri kazanım sistemine maddi katkı sağlayan firma olduğunu gösteren ‘Yeşil Nokta' işareti; tüketicilerin çoğu tarafından biliniyor.

Tüketiciler, ‘Yeşil Nokta'yı tanıyor, güveniyor; ‘Yeşil Nokta' işareti satın alma tercihi oluşturuyor!
Piyasaya ambalajlı ürün sunan ve ambalaj atıklarının geri dönüşüm sistemine kazandırılması ile ilgili yasal yükümlülüklerini yerine getiren ve "Yeşil Nokta" markasının Türkiye temsilcisi olan ÇEVKO Vakfı ile alt lisans anlaşması yapan firmaların sadece kullanım hakkını alabildiği ‘Yeşil Nokta'ya tüketiciler güven duyuyor. Ayrıca tüketicilerin çoğunluğu, ‘Yeşil Nokta'ya sahip firmaların geri dönüşüme destek veren, doğaya ve çevreye saygılı firmalar olduğu algısını taşıyor.

‘Yeşil Nokta'yı ambalajlarında kullanma hakkına sahip 1.038 firmanın bulunduğu Türkiye'de; tüketicilerin yüzde 70'inin ‘Yeşil Nokta' işaretini tanıdığı belirlendi. Araştırmada, özellikle AB sosyo - ekonomik statüde, 45 yaş altı kişilerde ‘Yeşil Nokta'nın bilinirliğinin daha yüksek çıktığı görüldü. Tüketicilerin yarıya yakını satın aldıkları ambalajlı ürünlerde ‘Yeşil Nokta' işaretinin bulunup bulunmadığına dikkat ettikleri saptanan araştırmada katılımcılara, ‘Yeşil Nokta' işaretli ambalajlı ürünleri satın alma tercihleri, güven duyup duymadıkları ve Yeşil Nokta markasını kullanan firmalarla ilgili algıları da soruldu.
 

stencil.cevko-web.jpg

Atık Yönetimi Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik 23/03/2017 tarihli ve 30016 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girdi.
Yapılan değişiklik ile 5346 sayılı Yenilenebilir Enerji Kaynaklarının Elektrik Enerjisi Üretimi Amaçlı Kullanımına İlişkin Kanun kapsamında biyokütle olarak kullanılabilecek atıklar belirlendi.
Yönetmelik için tıklayınız...

kusadas_3.jpg

ÇEVKO Vakfı yöneticileri, işbirliği içerisinde geri kazanım çalışmalarını sürdürdükleri Kuşadası Belediye Başkanı Özer Kayalı ile birlikte Kuşadası Belediyesi Ambalaj Atıkları Toplama Ayırma Tesisini ziyaret etti.

Kuşadası Belediyesi Ambalaj Atıkları Toplama ve Ayırma Tesisi ziyaretine Başkan Kayalı ile birlikte Kuşadası Belediye Başkan Yardımcısı Ayşe Şerifoğlu, Kuşadası Belediye Meclis Üyesi Ferah Sürekçi, Kuşadası Belediyesi Temizlik İşleri Müdürü İrem Şahin ile ÇEVKO Vakfı Genel Müdürü Yaşar Nadir Atilla, Atık Yönetimi Müdürü Eyyüp Yılmaz ve Atık Yönetimi Uzmanı Mehmet Şentürk katıldı.

ÇEVKO Genel Müdürü Yaşar Nadir Atilla ise Vakıf olarak gelen talepler doğrultusunda birebir bilgilendirme çalışmalarında bulunduklarını belirterek "2016 yılı itibariyle yaklaşık 624 bin ton ambalaj atığını topladık ve ekonomiye düşük maliyetle ham madde olarak kazandırdık. Belediyelerin bize tahsis ettiği veya talep ettiği alanlarda kapıdan kapıya bilgilendirmeler yapıyor ve eğitimler düzenliyoruz. Ambalaj atıklarının daha iyi toplanabilmesi için televizyonlarda ve radyolarda kamu spotları yapıyoruz. Geri dönüşüm çalışmaları doğa, çevre ve ekonomi açısından büyük önem taşıyor" ifadelerini kullandı.

Tesiste yapılan incelemenin ardından konuşan Başkan Kayalı, geri dönüşümün doğanın ve çevrenin korunması açısından büyük bir önem taşıdığına dikkat çekti. Kuşadası Belediyesi olarak atıkların ayrı toplanması ve ayrıştırılarak ekonomiye kazandırılması konusuna özel bir önem verdiklerini ifade eden Kayalı; "ambalaj atıklarının ayrı toplanması ve kullanılabilir hammaddeye dönüştürülmesi üretim sürecine katkı sağladığı kadar çevre kirliliğinin önüne geçmek açısından da büyük bir önem taşıyor. Bu noktada da atıkların toplaması ve ayrılması kadar geri dönüşüm ve temiz çevre bilincinin oluşturulması için de çalışmak gerekiyor. Kuşadası Belediyesi olarak bilinç ve farkındalık yaratmak amacıyla okullarda ve mahallelerde eğitim çalışmalarımızı sürdürüyoruz" dedi.

Kuşadası Belediyesi Ambalaj Atıkları Toplama Ayırma Tesisi hakkında bilgi veren Çevre Mühendisi Özgür Çiftçi, tesisin faaliyete girdiği 2015 yılının Ağustos ayından bu yana 4700 ton katı atığın kaynağından toplanarak ayrıştırıldığını kaydetti. Bunun çok ciddi bir rakam olduğunu ifade eden Çiftçi "Şu anda Kuşadası genelinde bulunan 175 kumbara, 83 kafes ve 7 aracımızla çalışmalarımıza aralıksız devam ediyoruz" dedi.
 

 

zahide_yet.jpg

Geri dönüşüm destekçisi, ekranların sevilen yüzü Zahide Yetiş ile ÇEVKO Vakfı iş birliği 2017'de de devam edecek. Geçtiğimiz yıl, ÇEVKO Vakfı'na destek vererek, kamu spotunda gönüllü olarak yer alan Zahide Yetiş, "Ben hayatı seviyorum. Siz de sevin, geri dönüşüme destek verin." diyerek tüketicilere seslenmişti. Yönetmenliğini Kemal Başbuğ'un yaptığı kamu spotu geçtiğimiz yıl, Show TV, Foxlife, FX, Lig TV ve ulusal kanallarda 50.683 sn, radyo kanallarında 56.407 sn. yayınlandı.

2017 yılında Zahide Yetiş, Show TV'de yayınlan Zahide Yetiş'le programında, sosyal medya hesaplarında, tv ve gazete röportajlarında yıl boyunca geri dönüşüm ile ilgili mesajlarımızı tüketicilere aktaracak. Ayrıca tv programında kullanacağı geri dönüşüm işaretleri taşıyan atık kutuları ile, mutfaklarımızda çıkan hangi atıkların ambalaj olduğunu, nasıl ayrı toplanmaları gerektiğini, cam atıkların ayrı toplanmasının önemini de anlatacak.

ÇEVKO'nun Zahide Yetiş'li yeni kamu spotu filmini ve diğer mesajlarını sosyal medya hesaplarından takip edebilirsiniz.

Zahide Yetiş'li kamu spotumuzu izlemek için tıklayın.

metal_packaging_europe_-_logo-color.pngBeverage Can Makers Europe (BCME) ve European Metal Packaging (Empac), Metal Packaging Europe çatısı altında birleştiklerini bugün duyurdu. Bu kuruluşlara üye firmalar içecek, gıda, sağlık ve güzellik, ev ürünleri ve endüstriyel ürünler pazarları için yılda yaklaşık 85 milyar adet ambalaj üretimi gerçekleştiriyorlar.

Bu birleşme ile birlikte, her iki kuruluşun güçleri bir araya gelecek ve daha etkin ve daha güçlü bir organizasyon kurulmuş olacak. Merkezi Brüksel'de yer alan Metal Packaging Europe, tüm üyelerin çıkarlarını en ilerici ve en pozitif şekilde, eksiksiz olarak temsil edecek. Böylece, X ülkede 60.000'den daha fazla kişinin istihdam edildiği, 300'den fazla üretim sahasını kapsayan bir üyelik zinciri oluşmuş olacak.

CROWNE Europe Dış İlişkiler ve Ruhsatlandırma Başkan Yardımcısı ve Metal Packaging Europe Başkanı Martin Reynolds, "Bu, sektörümüz için tarihi bir an. Tüm faaliyetlerin tek bir çatı altında toplanmasıyla; başta kalıcı malzeme kavramı gibi eşsiz faydalar olmak üzere, sert metal ambalajların sayısız avantajının geliştirilmesini ve tanıtılmasını sağlayacak, iddialı bir adım atılıyor" dedi.

Martin Reynolds, başkan yardımcıları Colin Gillis (Ball Beverage Packaging Europe) ve Francisco Rodrigues (Colep) ile birlikte çalışacak. Yönetim Kurulundaki diğer kurumsal üyeler arasında Ardagh Group, ASA Group, Blechwarenfabrik Limburg, Glud & Marstrand, HUBER Packaging Group, Massily Holding, Sarten Ambalaj, Silgan, Metal Packaging ve Avrupa ambalaj amaçlı çelik üreticileri derneği APEAL yer alıyor.

Metal Packaging Europe, iletişim, gıda ile temas, ambalajlama mevzuatı ve sürdürülebilirlik gibi sektörün tamamını ilgilendiren konularda çalışmalar yürütecek olan sektör komisyonlarını da bünyesinde barındıracak. Üye şirketler tarafından yönetilen, aerosol, içecek, gıda ve genel ürün gamı için pazar odaklı komisyonlar da görev yapacak.

Empac'ın ve yeni oluşturulan Metal Packaging Europe'un CEO'su Gordon Shade, "Tek bir kurumun oluşturulması ile birlikte, sektör olarak ağırlığımızı daha etkin bir şekilde gösterebileceğiz ve sert metal ambalaj üreticilerinin sesinin Avrupa genelinde daha gür bir şekilde duyulmasını sağlayacağız" dedi.

climate_chande.jpeg Temperature data for 2016 shows it is likely to have edged ahead of 2015 as the world’s warmest year.

Data from Nasa and the UK Met Office shows temperatures were about 0.07 degrees Celsius above the 2015 mark.

Although the Met Office increase was within the margin of error, Nasa says that 2016 was the third year in a row to break the record.

The El Niño weather phenomenon played a role, say scientists, but the main factor was human emissions of CO2.

The latest conclusions won’t come as a much of a shock to observers, as the likely outcome was trailed heavily towards the end of last year.

So warm was the early part of 2016 – influenced by a powerful El Niño – that some leading climate scientists were predicting as early as May that a new record was likely.

During an El Niño, a band of unusually warm ocean water develops in parts of the Pacific. The phenomenon affects the climate globally, disrupting weather patterns.

Read more via BBC News…

cevko_algi-22.png

3 KİŞİDEN SADECE BİR KİŞİ AMBALAJ ATIKLARINI AYRI TOPLUYOR!

ÇEVKO Vakfı'nın İstanbul'da 11 ilçede (Ataşehir, Avcılar, Bağcılar, Bakırköy, Beşiktaş, Kadıköy, Kartal, Maltepe, Pendik, Şişli, Zeytinburnu) yaşayan tüketicilerle yüz yüze görüşme yöntemiyle 503; Türkiye halk geneli tüketici nezdinde ise dijital ortamda 1.133 kişiyle görüşülerek yapılan "İstanbul ve Türkiye Halk Geneli Tüketici Nezdinde Ambalaj Atıklarının Geri Dönüşümü Algı Araştırması" sonuçlandı.

Bağımsız bir araştırma şirketi tarafından gerçekleştirilen araştırmaya; İstanbul'da %48'i, Türkiye genelinde ise %34'ü kadın olmak üzere, 18 yaş üstü ve yaş ortalaması yaklaşık 35 olan; AB, C, DE sosyo-ekonomik statüdeki tüketiciler katıldı. Tüketicilere; doğaya karşı duyarlılıkları ve bu duyarlılıklarını tüketim alışkanlıklarına nasıl yansıttıkları, ambalaj atıklarını ayrı biriktirip biriktirmedikleri, bağlı bulundukları ilçe belediyesi tarafından ambalaj atıklarının ayrı toplanıp toplanmadığı konusundaki bilgi yeterlilikleri soruldu.

İstanbul geneli tüketici nezdindeki sonuçlar!

İstanbul genelinde yapılan "Ambalaj Atıklarının Geri Dönüşümü Algı Araştırması"nda, tüketicilerin %23'ü "Doğaya duyarlı markaların ürünlerini satın alırım" derken; "Doğaya duyarlı markaların ürünlerini fiyat farkı olsa dahi tercih ederim" diyenlerin oranı ise %15 oldu. İstanbul genelindeki tüketicilerin %32'si ise "Ambalaj atıklarını çöpten ayrı biriktiririm, geri dönüşüm kutularına atarım" dedi.

İstanbul'da, yaşadıkları bölgede ambalaj atıklarının ilçe belediyesi tarafından ayrı toplanıp toplanmadığı sorulan tüketicilerin %47'si ayrı toplandığı bilgisine sahip olduğunu ifade ederken, %40'ı bu konuda bilgisi olmadığını, %13'ü ise bağlı bulunduğu ilçe belediyesinin ambalaj atıklarını ayrı toplamadığını belirtti.

Subcategories