Çokuluslu tüketim ürünleri şirketi Unilever, tek kullanımlık plastik ambalajları geri dönüştürecek yenilikçi bir teknolojinin pilot uygulamasını başlatıyor. Böylelikle milyarlarca ambalajın okyanusa veya düzenli depolama sahalarına ulaşması engellenecek.

Persil, Radox, Dove, Walls ve Marmite gibi markaların çokuluslu üreticisi, özellikle gelişmekte olan ve yükselen piyasalarda her yıl kozmetik ve gıda ürünleri dahil olmak üzere tek kullanımlık ambalajlarda milyarlarca ürün satıyor. Bu plastik ambalajlarr artık CreaSolv Process adı verilen bir sistemle geri dönüştürülecek ve yeni Unilever ürünlerinin üretiminde tekrar kullanılarak şirketin döngüsel ekonomi perspektifini destekleyecek.

Unilever'in Araştırma ve Geliştirmeden sorumlu Direktörü David Blanchard, "Tüm dünyada milyarlarca tek kullanımlık plastik ambalaj, bir kez kullanıldıktan sonra atılıp düzenli depolama sahalarına, su yollarına veya okyanuslara ulaşıyor. Niyetimiz bu teknolojiyi açık kaynaklı yaparak aynı sektördeki ortaklarımızla birlikte ölçeğini büyütmek. Böylece rakiplerimiz dahil diğer şirketler de bunu kullanabilecek," dedi.

CreaSolv Process teknolojisinin uzun dönemde ticari uygulanabilirliğini test etmek için Endonezya'da bir pilot tesis kurulacak.

 

Endonezya'da her yıl 64 milyar ton atık üretiliyor. Bu atıkların yaklaşık 1,3 milyar tonu okyanuslara karışıyor. Bu yılın Mart ayında Endonezya, her yıl okyanuslarını kirleten atık ürünleriyle mücadeleye 1 milyar dolar ayıracağını duyurdu. Endonezya'nın Deniz İşleri Koordinasyon Bakanı Luhut Binsar Pandjaitan, önümüzdeki sekiz yılda ülkenin deniz atıklarını %70 oranında azaltma sözü verdiklerini söyledi.

Unilever'in tek kullanımlık plastik ambalajları geri dönüştürme teknolojisi, şirketin operasyonlarını daha çevre dostu hale getirmek üzere başlattığı bir dizi girişimin son halkasını oluşturuyor.

Bu yılın başında Unilever, 2025'e kadar tüm plastik ambalajlarını "tamamen tekrar kullanılabilir, geri dönüştürülebilir veya kompostlanabilir" yapacağı sözünü verdi

Şirket daha önce de 2020'ye kadar ambalajlarının ağırlığını üçte bir oranında azaltacağını ve 2025'e gelindiğinde ambalajlarındaki geri dönüştürülmüş plastik içeriğini 2015'e kıyasla en az %25 artıracağını duyurmuştu.

Kaynak : http://www.climateactionprogramme.org