P&G, hammaddeden perakendeciye kadar tüm operasyonları ve tedarik zincirinde 2040 yılına kadar karbon nötr olmak üzere hedeflerini belirledi. Buna göre şirket, güncellediği 2030 hedeflerinde emisyon oranlarını operasyonlarda yüzde 50, tedarik zincirinde ise yüzde 40 azaltacak ve 2040 yılında operasyonlarında ve tedarik zincirinde karbon nötr olacak.

İklim krizi dünya genelinde her evi ve aileyi etkiliyor. Dünyadaki tüketicilerin çoğu artık satın aldıkları markaların çevreye daha duyarlı bir yaşam sürdürmelerine yardımcı olmasını istiyor. Bilimsel gelişmeler de iklim değişikliğinin olumsuz etkilerinden kaçınmak için acil ve kararlı adımlar atılması gerektiğini açıkça ortaya koyuyor.

Dünyanın en büyük kişisel bakım ve temizlik ürünleri şirketlerinden olan ve Fairy, Prima, Ariel gibi markaların üreticisi Procter & Gamble (P&G),bu beklentilerden yola çıkarak 2040 yılına kadar net sıfır sera gazı emisyonuna ulaşmak için hedeflerini açıkladı. Buna göre şirket, 2030 ara hedefleriyle emisyon oranlarını operasyonlarda yüzde 50, tedarik zincirinde ise yüzde 40 azaltacak.

Konuyla ilgili açıklama yapan P&G Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO David S. Taylor, “İklim değişikliğine yönelik yeni çözümler bulmak için P&G’nin inovasyon gücünü ve yaratıcılığını kullanmaya kararlıyız. Önümüzdeki görev acil ve herhangi bir şirketin veya ülkenin tek başına başarabileceğinden çok daha büyük. P&G olarak biz de bu doğrultudaki çalışmalarımızı ayak izimizi azaltmak ve ölçeğimizi değer zincirimizde benzeri görülmemiş bir iş birliğini teşvik etmek üzerine yoğunlaştırıyoruz” dedi. P&G’nin iklim konusundaki girişimlerinin 10 yıldan daha uzun bir süre önce başladığını ve yapılacak çok iş olduğunu vurgulayan Taylor, “Net sıfıra yönelik bilim temelli planımız, hammaddeden perakendeciye kadar operasyonlarımızdaki ve tedarik zincirimizdeki emisyonlarımızın çoğunu azaltmaya öncelik verecek. Bu kategorilerde giderilemeyen emisyonlar için karbonu çıkaran ve depolayan doğal veya teknik çözümler kullanacağız” ifadelerini kullandı.

Taylor şöyle devam etti: “Birleşmiş Milletler’in Race to Zero (Hedef Sıfır) ve Business Ambition for 1,5°C (1,5 Dereceye Yönelik İş Hedefleri) kampanyalarına katıldık ve iklim eylemini hızlandırmaya yönelik kapsamlı bir yaklaşım ile önümüzdeki zorlukları özetleyen yeni İklim Geçişi Eylem Planımızı paylaşıyoruz. Başarılarımızı ve karşılaştığımız zorlukları yol boyunca iletmeye devam edeceğiz; böylece diğerlerinin de bizimle birlikte öğrenmelerini ve toplu olarak ilerlemeyi sağlayabiliriz. Tüketicilerimize ve gezegenimize özen göstermek, P&G'de hepimiz için işimizin özü durumunda. Gelecek nesiller için ortak evimizi korumak amacıyla gerçekleştirdiğimiz çalışmalarda hiçbir eylem çok küçük değil veya hiçbir vizyon erişilemeyecek kadar büyük değil.”