ÇEVKO Vakfı üyesi Procter & Gamble, 2020 çevresel sürdürülebilirlik hedeflerinin birçoğunu başardığını, kalanlarını başarmak için güçlü planlar yaptığını belirterek 2030 yılı için geniş kapsamlı yeni hedefler oluşturduğunu açıkladı. “Hedef 2030” başlığında toplanan yeni sürdürülebilirlik hedefleri, P&G ve tüketiciler için değer yaratırken çevre ve toplum üzerinde olumlu etki bırakmayı ve buna ilham vermeyi amaçlıyor.

P&G’nin “Hedef 2030” dokümanı şu maddeleri içeriyor:

• Markalar: P&G'nin, Always, Ariel, , Fairy, Febreze, Head & Shoulders, Pantene ve Prima’nın da dahil olduğu 20 lider markası, %100 geri dönüştürülebilir veya yeniden kullanılabilir ambalajlarla ve markaların %100'ünde şeffaf içerikle tüketicilere verdiği güveni sürdürecek. Markalarıyla daha fazla sürdürülebilir yenilikler başlatarak da sorumlu tüketimi mümkün kılacak ve bu anlayışa ilham verecek.
• Tedarik Zinciri: P&G, üretim sahalarındaki sera gazı emisyonlarını yarıya indirecek ve bu sahalar tesislerinin %100'üne güç sağlamaya yetecek miktarda yenilenebilir elektrik tedarik edecek. P&G ayrıca, yeniden kullanımla en az 5 milyar litre su tasarrufunda bulunacak.
• Toplum: P&G, dünya okyanuslarına plastik atılmasını engelleyen, ormanları koruyan ve büyüten, emici hijyen ürünleri için geri dönüşüm çözümlerini genişleten ve dünyanın öncelikli havzalarındaki suyu koruyan, insanların, gezegenin ve işimizin gelişmesini sağlayan dönüştürücü ortaklıklar kurmaya devam edecek.
• Çalışanlar: P&G, sürdürülebilir düşüncenin ve bunun uygulamalarının günlük iş akışına yansıması için çalışanlarını sürdürülebilirlik anlayışına dahil edecek, yönlendirecek ve ödüllendirecek. Sağlanan her katkı çalışana ödül olarak yansıtılacak ve bu performans değerlendirmelerine entegre edilecek.

P&G, 2020 yılı sürdürülebilirlik hedeflerindeki ana faaliyet alanlarının çoğunda güçlü ilerlemeler kaydetmiş durumda. İklim konusunda, 2010'dan bu yana mutlak sera gazı emisyonları %16 azaltılırken suda 2010'dan bu yana üretim tesislerinde kullanılan su miktarı %27 oranında düşürdü; atıklar konusunda ise üretim alanlarının %80'inden fazlasında depolama alanlarına gönderilen üretim kaynaklı “sıfır atık” hedefini başardı.

P&G’nin global sürdürülebilirlik hedeflerine buradan ulaşabilirsiniz.