ÇEVKO Vakfı üyesi Migros, sürdürülebilirlik alanındaki projeleri ve geleceğe yatırım yapan uygulamaları ile iki büyük başarıya daha imza attı.

Migros, Borsa İstanbul'un ‘BIST Sürdürülebilirlik Endeksi'ndeki şirketler listesine dört yıl üst üste girebilen ilk ve tek perakendeci oldu. BIST 50 listesinde yer alan tüm şirketlerin ve BIST 100 listesinden gönüllü şirketlerin bağımsız denetim kuruluşu tarafından uluslararası kriterlere göre incelendiği ve sürdürülebilirlik performanslarının ölçümlendiği BİST Sürdürülebilirlik Endeksi'ne ilk yıldan bu yana üst üste 4 kez girmeye hak kazanan Migros, 2017 değerlendirmesi sonucunda kurumsal sürdürülebilirlik performansı en üst düzeydeki 44 şirket arasında yer aldı. Endeks, şirketlerin iklim değişikliği, biyoçeşitlilik, doğal kaynakların verimli kullanımı, su yönetimi, iş sağlığı ve güvenliği, sorumlu tedarik, insan hakları ve toplum sağlığı gibi sürdürülebilirliğe ilişkin konulara yaklaşımını ortaya koyuyor.

Migros, iklim değişikliğiyle mücadele konusunda en saygın platform olan uluslararası Karbon Saydamlık Projesi'ne (CDP -Carbon Disclosure Project) yaptığı raporlamayla ‘A-‘notunu alarak CDP Türkiye İklim Liderleri arasına girdi. Türkiye'den yalnızca 7 şirketin layık görüldüğü İklim Liderliğine geçen yıl da seçilen Migros, bu yıl da aynı başarıyı elde etti.

Sürdürülebilirlik alanındaki çalışmalarıyla ilk kez 2016 yılında yayınlanan FTSE4Good Gelişmekte olan Piyasalar Endeksi'ne girmeye hak kazanan Migros, bu yıl ikinci kez endekste yer almayı başardı.

Karbon ayakizini azaltmak için özellikle gıda imha oranlarının azaltılmasına yönelik çalışmalar yapan Migros, taahhüdü çerçevesinde 2025 yılına kadar gıda imha tonajını yüzde 50 azaltmayı hedefliyor.

ÇEVKO Vakfı ve Migros İşbirliği ile Tüketici Bilgilendirme Çalışmaları

ÇEVKO Vakfı ve Migros A.Ş. ile yürütülmekte olan proje kapsamında Migros mağazalarında toplama-biriktirme ekipmanlarının konması ve aynı zamanda mağazaları ziyaret eden tüketicilerin geri dönüşüm konusunda bilinçlendirilmesi amacıyla yapılan çalışmalar yıl boyu sürdü. Bu çalışma kapsamında toplama-biriktirme ekipmanlarının bir bölümü olarak hazırlanan panolarda ambalajlar üzerinde yaygın olarak kullanılan işaretler hakkında da bilgiler veriliyor.

Migros mağazalarına ÇEVKO Vakfı iş birliği ile yerleştirilmekte olan toplama-biriktirme ekipmanı sayısı 2017 yıl sonu itibariyle 550'ye ulaştı.
Yıl boyunca toplama-biriktirme ekipmanı yerleştirilen Migros satış noktalarının bazılarında, alışverişlerinde geri kazanım yükümlülüklerini yerine getiren Yeşil Nokta'lı firmaların ürünlerini tercih eden ziyaretçileri ödüllendirmek amacıyla hediye çeki kampanyaları düzenlendi. Bilindiği üzere Yeşil Nokta işareti ekonomik işletmelerin ambalaj atıklarının geri kazanımı ile ilgili yasal yükümlülüklerini yerine getirdiği ve sisteme mali bir katkı sağladığı anlamına geliyor.

ÇEVKO standını ziyaret eden tüketicilere ayrıca geri dönüşüm hakkında bilgiler veriliyor. Mayıs ayında başlayan etkinlikler, bugüne kadar İstanbul'da 16 farklı Migros mağazasında gerçekleştirildi ve binlerce tüketiciye ulaşıldı.


Gıda israfına karşı akıllı çözümler: Migros Akıllı Dağıtım Merkezi

Migros sürdürülebilirliğe yönelik çalışmaları kapsamında, Gebze Dağıtım Merkezinde 20 milyon TL'lik yatırımla hayata geçirdiği Akıllı Dağıtım Merkezi sistemi ile sevkiyat süreçlerinde verimliliğin arttırılmasına ve gıda israfının azaltılmasına destek veriyor.

Migros, İstanbul Gebze'de yer alan dağıtım merkezini akıllı sisteme geçirerek Türkiye'de bugüne kadar en ileri teknolojiyle mağazalara otomatik sevkiyat yapan ilk sistemi kurdu. Mağazalara tam ihtiyaca göre, adet bazında ürün gönderimi yapan sistem aynı zamanda ürünlere daha az dokunulmasını sağladığı için lojistik sırasındaki kaybı da azaltıyor. Daha önce bir ürün tüketiciye ulaşana kadar 12 kez dokunulurken akıllı sistem sayesinde bu sayı 5'e indi.

40 ilde 338 Migros mağazasından minik dostlara 135 ton gıda ulaştırıldı

Migros 2017 yılında, şekilsel olarak satış standartlarını karşılamayan ancak tat, lezzet ve besleyicilik olarak insan tüketimine uygun olan meyve- sebzeleri gıda bankalarına bağışlamaya başladı. Dijital platform üzerinden bağışlanabilecek olan ürünlerle bağış taleplerini eşleştiren Migros, bugüne kadar 31,4 ton meyve- sebze bağışı yaptı. 12 mağaza ile yürütülen çalışmanın ülke çapına yaygınlaştırılması planlanıyor.

Migros ayrıca, Hayvan Hakları Federasyonu (HAYTAP) iş birliğinde 3 yıldır yürüttüğü proje kapsamında, sokak ve ormanlarda yaşayan hayvanların beslenmesi için düzenli gıda yardımında bulunuyor. Proje kapsamında bugüne kadar sokak, barınak ve orman hayvanlarına 135 ton gıda bağışı gerçekleşirdi. 2014 yılında 6 pilot mağaza ile başlayan, 2016 yılında 40 ilde 338 Migros mağazasına yayılan proje kapsamında son kullanım tarihi yaklaştığı için raflardan kaldırılan meyve, sebze, et, şarküteri ve kuru gıda ürünleri, niteliği ve soğuk zinciri bozulmadan muhafaza edilerek aynı gün HAYTAP gönüllülerine teslim ediyor.

20 bin ton atık gıda, enerjiye dönüştürüldü

Migros, insan veya hayvan tüketimine uygun olmayan gıda atıklarını da biyogaz veya komposta dönüştürerek enerji üretimine katkı sağlıyor. Bu yıl 2.610 ton atık gıdayı enerjiye dönüştüren Migros, 2014'ten bu yana toplam 20 bin tona yakın gıda atığından enerji elde etti. Bu, 100 wattlık bir ampulü 45 milyon saat boyunca çalıştırmaya yetecek enerjiye eşdeğer bir kazanım.

Hem aile bütçesine katkı sağlıyor, hem gıda israfının önlüyor

Migros ayrıca son kullanım tarihi yaklaşan taze ürünlerin değerlendirilmesi için de, ürünlerde %25 - %50 arasında indirim gerçekleştiriyor. Bu kapsamda Migros, sadece 2016 yılında 3,9 milyon TL'lik indirim uyguladı.

Migros, 2016 Sürdürülebilirlik Raporuna buradan  ulaşabilirsiniz.