Yeşil Nokta Ödülleri Sahiplerini Arıyor Yeşil Nokta Ödülleri Sahiplerini Arıyor

Yeşil Nokta markasını kullanan şirketler arasında sürdürülebilir hayata katkılarıyla öne çıkanlar, ÇEVKO Vakfı tarafından ilk defa düzenlenen yarışma ile ödüllendirilecek.

2014 Çevre Haftası'nda verilecek ödüller için firmalar 31 Mart'a kadar başvuru yapabilecek. Firma değerlendirmeleri jüri tarafından yapılacak.

22 yıldır daha temiz ve yaşanabilir bir dünya için çalışan ÇEVKO Vakfı'nın, sürdürülebilir geri kazanım çalışmalarını kamuoyuna duyurmak amacıyla şirketlere verdiği Yeşil Nokta Ödülleri için başvurular başladı. Bu sene ilk defa verilecek olan; küçük, orta ve büyük ölçekli firmalar için 3 ayrı kategoride verilen ödüller, Haziran ayında Dünya Çevre Haftası'nda yapılacak gala gecesi ile sahiplerini bulacak.

2002 yılında, 31 ülkede, 170 binden fazla firmanın 460 milyar adet ambalaj üzerinde kullanmakta olduğu "Yeşil Nokta" markasının Türkiye'deki kullanım hakkını elde eden ÇEVKO Vakfı, işbirliği yaptığı ekonomik işletmeleri lisanslandırarak, Yeşil Nokta markasının kullanım hakkını veriyor.

Sayıları her geçen gün artan Yeşil Noktalı şirketlere, 2014 Çevre Haftası'nda düzenlenecek bir tören ile Yeşil Nokta Ödülleri takdim edilecek. ÇEVKO ile Marka Alt Lisans Sözleşmesi olan firmaların katılabileceği Yeşil Nokta Ödülleri sürecinde firmalar, "Atıkların Azaltılması, Çevre Yönetim Sisteminin Uygulanması, Çevre İle İlgili Sosyal Sorumluluk Projelerinin Gerçekleştirilmesi, Ambalaj Tasarımlarında Önleme Çalışmaları, Karbon Ayak İzinin Azaltılması ve Sürdürülebilirlik İle İlgili Çalışmalar" kriterleri doğrultusunda değerlendirilecek. Küçük, orta ve büyük ölçekli firmalar için 3 ayrı kategoride verilecek olan ödüller için, 31 Mart'a kadar başvuru yapılabilecek. Jüri değerlendirmesiyle belirlenecek olan ödüller, Haziran ayında Dünya Çevre Haftası'nda yapılacak bir gala gecesi ile sahiplerini bulacak.

"Avrupa'da ciddi bir prestij"

ÇEVKO Vakfı Genel Sekreteri Mete İmer, Yeşil Nokta'nın bir işletmenin ambalaj atıklarıyla ilgili yükümlülüklerini yerine getirdiğinin göstergesi olduğunu ifade ederek, bu işaretin özellikle Avrupa'daki tüketiciler nezdinde ciddi bir prestiji olduğunu belirtti. Çevre duyarlılığı artan tüketicilerin satın alacakları ürünlerin ambalajlarının üzerinde bu işareti aradıklarını ifade eden İmer, "Yaşadığı dünyanın geleceği konusunda endişeleri olan tüketiciler, kendisi ile aynı endişeleri taşıyan ve süreçlerinde bu endişeleri gidermek için azami çabayı gösteren firmaların ürününü almak istiyorlar. Bizler, Yeşil Nokta işaretinin doğru kullanımını Türkiye'de daha çok duyurmak istiyor ve daha fazla firmanın bu markayı edinmesini sağlamak istiyoruz. Verdiğimiz ödüllerle hem daha fazla şirketin Yeşil Nokta'yı duymasını hem de çevre dostu firmalarımızı şevklendirmeyi amaçlıyoruz" dedi.