Çevreyi korumak amacıyla Amerikalıların yaptığı pek çok şey var; yine de çoğu, nüfusun sadece üçte birinin uyguladığı çok basit bir işlemin yapacağı etkinin farkında değil: banyoda geri dönüşüm. Bu nedenle, dünyanın en büyük ambalajlı tüketici ürünleri şirketlerinden biri olan Unilever Amerika, ajansı Weber Shandwick'i Amerikalıları eğitmek ve banyo "boşlarını" geri dönüştürmeye teşvik ederek marka farkındalığı oluşturmakla görevlendirdi.

Nisan 2015 te, Weber Shandwick,"Sudan Geçir. Geri Dönüştür. Yeniden Hayal Et" kampanyası ile tüketicileri banyoda geri dönüşüm konusunda eğitmek ve boşalmış banyo ürünleri ambalajlarının neye dönüşebileceğini hayal etmelerini sağlamak amacıyla bir program başlattı.

Sosyal medyada geri dönüşüm sohbetini hızlandırmak için Weber Shandwick geri dönüşümü, Vine sihirbazları Zach King ve Megan Cignoli ile takım çalışması yaparak altı saniyede gerçekleşecek şekilde oluşturarak, #ReimagineThat’i hayata geçirecek ilginç kısa videolar oluşturdu. Tüketicilerde davranış değişikliğini teşvik etmek için de, katılımları da ödüllendirdi 

Bu hem interaktiviteyi güçlendirdi, hem de tüketicileri güzellik için kullandıkları ambalaj atıklarının neye dönüşebileceğini düşünmeye yöneltti. Sonuç olarak, sosyal medyanın güçlü etkisi Unilever Amerika'nın banyoya olan güçlü bağlarıyla birleşerek dinamik bir tüketici katılımı oluşturdu; bunun sonucunda da içerik ve marka bağı ortaya çıktı.

Bu, Unilever’in sosyal medya için hazırladığı bu etkili kampanya ile kullandığı Vine’lar 17.014.273 kez izlenmiş; 250.650 beğeni; 3,106 yorum almış ve Zach’ın diğer markalı içeriğinin %75 inden fazla katılım sağlamıştır.

 

Kampanya sosyal medya mecralarında toplam 620 milyondan fazla erişim almıştır.

Video için tıklayınız.