P&G, hem çalışanlarını sürdürülebilirlik çabalarına ortak etmek hem de sürdürülebilirlik hedeflerini duyurmak amacıyla her yıl Dünya Günü'nü de içine alan haftayı "Dünya Haftası" olarak kutluyor. P&G Global Sürdürülebilirlik Marka Direktörü Virginie Helias Dünya Haftası'nda Türkiye'ye gelerek "Korumak, Ortaklık Kurmak ve Öncülük Etmek" çerçevesinde yenilenen P&G global sürdürülebilirlik vizyonunu çalışanlarla paylaştı.

"P&G, ürünleriyle sektöre öncülük ederken kaynakları muhafaza ediyor"
Bu yıl Dünya Haftası kapsamında Türkiye'ye gelen P&G Global Sürdürülebilirlik Marka Direktörü Virginie Helias, "Kaynakları koruyarak, daha büyük bir etki yaratmak için ortaklıklar kurarak ve inovasyon konusunda öncülük yaparak büyümemizi sürdürüyoruz" dedi.

P&G Türkiye ve Kafkasya Yönetim Kurulu Başkanı Tankut Turnaoğlu ise P&G'nin sürdürülebilirlik yaklaşımını iş yapış biçimlerinin merkezine yerleştirdiğini vurguladı ve şöyle devam etti: "Marka ve hizmetlerimizi geliştirirken yenilikçilik yaklaşımı ile ürün performansı ve faydalarını ön planda tutarak kaynak verimliliğini sürekli arttırmayı gözetiyoruz. Böylece daha sürdürülebilir bir hayata katkı sağlıyoruz. Sürdürülebilirlik, P&G'nin tüketicilerin yaşamlarını iyileştirme ve paydaşlar açısından değer yaratma becerisinin önemli bir bileşeni olmaya devam edecektir".

P&G'nin sürdürülebilirlik uygulamalarından örnekler
İnovasyon ve sürdürülebilirliği iş süreçlerinin merkezine yerleştiren P&G, yıllardır kendi sektöründe yenilikçi yatırımlarda bulunuyor. P&G bu kapsamda her yıl Ar-Ge'ye 2 milyar doların üzerinde kaynak ayırıyor.

Sürdürülebilir uygulamalar kapsamında kaynakları korumaya, yenilenebilir kaynaklar kullanmaya, inovatif ürün geliştirmeye ve kurumsal vatandaş bilinciyle hareket etmeye özen gösteren P&G Türkiye'nin, bugüne dek hayata geçirdiği başarılı sürdürülebilirlik uygulamalardan bazıları:

P&G Türkiye
• P&G Türkiye, üretim tesislerindeki atıkların %100'e yakınını geri dönüştürüyor. ,
• P&G ambalajlarının %70'i geri dönüştürülebilen maddelerden (örn. PET, HDPE, kağıt) imal ediliyor.
• Türkiye'de deterjan paketlerinde kullanılan büyük, vakumlu, polietilen ve geri dönüşümlü torbalar %80 daha az ambalaj malzemesi gerektiriyor.
• P&G bitmiş ürün nakliyesinde kullanılan araçların doluluğunu arttırarak toplam sevkiyat sayısını azaltmak ve iş ortaklarının da karbon ayak izi ve karbon salımını asgari düzeye indirmesini sağlamak için çalışıyor. P&G Türkiye Lojistik ekibi, 14/15 mali yılında nakliye verimliliğini arttırarak karbon salımını önemli ölçüde azalttı ve bu sayede P&G Avrupa Dünya Günü ve Temiz Gezegen ödüllerini alarak Sürdürülebilirlikte Avrupa Lideri oldu.
• Bebek bezi üretimine hava sağlayan kompresör sisteminin çalışma konfigürasyonu yeniden tasarlanarak yıllık 340 ton CO2 salımı engellendi.
• Deterjan üretiminde sülfat ve karbonat transfer sisteminin değiştirilmesi ile 600 dönümlük bir ormandaki ağaçların yıllık CO2 emilimi kadar karbon salımı engellendi.
• Likit üretim tesisinde proses suyu tank seviyesindeki iyileştirme ile yılda yaklaşık 2400 ton su tasarrufu sağlandı.