Tüketiciler Yeşil Nokta`yı Tanıyor, Güven Duyuyor Yazdır e-Posta
yesil_nokta_arastirma_2.jpg YEŞİL NOKTA'YI AMBALAJLARINDA KULLANAN ŞİRKETLER ÇEVRECİ FİRMALAR OLARAK TANIMLANIYOR

ÇEVKO Vakfı'nın Türkiye temsilcisi olduğu ve yasal düzenlemelerle belirlenmiş ambalaj atıklarının yönetim sistemi dahilinde yükümlülüğünü yerine getiren, geri dönüşüm sistemine mali katkı sağlayan firmaların ambalajlı ürünlerinde kullanmaya hak kazandığı ‘Yeşil Nokta' markasının bilinirliğine yönelik tüketici araştırma sonuçları açıklandı.

ÇEVKO Vakfı'nın bağımsız bir araştırma şirketine yaptırdığı araştırmaya göre; her 10 kişiden 7'si ‘Yeşil Nokta' işaretini tanıyor. Tanıyan her 3 kişiden 1'i alışverişlerinde satın aldığı ürünlerin ‘Yeşil Nokta'lı olmasına dikkat ediyor. Tüketici nezdinde, Yeşil Nokta markasının şirketlere önemli bir değer kattığının da gözlemlendiği araştırmada tüketiciler, "Yeşil Nokta" kullanan şirketleri "çevreye saygı duyan", "sorumluluk bilinci yüksek" ve "geri dönüşüme destek veren" şirketler olarak tanımlıyor.

Bağımsız bir araştırma şirketinin yaptığı araştırmada, İstanbul'da; Bakırköy, Kadıköy, Maltepe, Şişli, Zeytinburnu ilçelerinde yer alan Migros ve Carrefour mağazalarında 521 tüketiciyle yüz yüze, Türkiye genelinde ise 1.133 tüketiciyle internet üzerinden görüşüldü. İstanbul'da %48'i, Türkiye genelinde ise %34'ü kadın tüketicinin katıldığı araştırma sonuçlara göre; bazı ambalajlı ürünlerde yer alan ve o üretici firmanın doğaya saygılı, geri kazanım sistemine maddi katkı sağlayan firma olduğunu gösteren ‘Yeşil Nokta' işareti; tüketicilerin çoğu tarafından biliniyor.

Tüketiciler, ‘Yeşil Nokta'yı tanıyor, güveniyor; ‘Yeşil Nokta' işareti satın alma tercihi oluşturuyor!
Piyasaya ambalajlı ürün sunan ve ambalaj atıklarının geri dönüşüm sistemine kazandırılması ile ilgili yasal yükümlülüklerini yerine getiren ve "Yeşil Nokta" markasının Türkiye temsilcisi olan ÇEVKO Vakfı ile alt lisans anlaşması yapan firmaların sadece kullanım hakkını alabildiği ‘Yeşil Nokta'ya tüketiciler güven duyuyor. Ayrıca tüketicilerin çoğunluğu, ‘Yeşil Nokta'ya sahip firmaların geri dönüşüme destek veren, doğaya ve çevreye saygılı firmalar olduğu algısını taşıyor.

‘Yeşil Nokta'yı ambalajlarında kullanma hakkına sahip 1.038 firmanın bulunduğu Türkiye'de; tüketicilerin yüzde 70'inin ‘Yeşil Nokta' işaretini tanıdığı belirlendi. Araştırmada, özellikle AB sosyo - ekonomik statüde, 45 yaş altı kişilerde ‘Yeşil Nokta'nın bilinirliğinin daha yüksek çıktığı görüldü. Tüketicilerin yarıya yakını satın aldıkları ambalajlı ürünlerde ‘Yeşil Nokta' işaretinin bulunup bulunmadığına dikkat ettikleri saptanan araştırmada katılımcılara, ‘Yeşil Nokta' işaretli ambalajlı ürünleri satın alma tercihleri, güven duyup duymadıkları ve Yeşil Nokta markasını kullanan firmalarla ilgili algıları da soruldu.
 

Katılımcıların yüzde 61'i, "Yeşil Nokta işareti bulunan ürünleri, fiyatı diğer markalara göre yüksek olmasına rağmen satın alırım" dedi. Yüzde 83'lük tüketici grubu ise Yeşil Nokta'lı ürün satın aldığında, bireysel olarak doğaya karşı duyarlılık gösterdiği bu tercihi nedeniyle kendisiyle gurur duyduğunu belirtti. Tüketicilerin yüzde 75'inin "Ambalajında Yeşil Nokta işareti bulunan ürünleri olan markalara güvenirim'' derken, yüzde 82'lik büyük çoğunluk Yeşil Nokta işaretini kullanan markaların doğaya ve çevreye değer verdiğini düşündüğünü söyledi. Yeşil Nokta markasını ambalajlı ürünlerinde kullanan firmalarla ilgili tüketicilerin olumlu bir algıya sahip oldukları da belirlendi. Tüketiciler, Yeşil Noktalı ürün sahibi şirketleri; çevreye saygı duyan (yüzde 79), sorumluluk bilinci yüksek (yüzde 81), geri dönüşüme destek veren (yüzde 85) şirketler olarak tanımladılar.

Türkiye'de ‘Yeşil Nokta'yı ambalajlarında kullanma hakkına sahip 1.038 firma bulunuyor!
Sürdürülebilir geri kazanım sisteminin Türkiye'deki gelişimi için sanayi öncülüğünde 26 yıldır çalışmalar yürüten ÇEVKO Vakfı'nın faaliyetlerinin de tüketici nezdinde takdir gördüğü, çevre koruma alanında faaliyet gösteren kuruluşlar arasında %70 bilinirlik oranına sahip olduğunu ortaya koyan araştırmayı değerlendiren ÇEVKO Vakfı'nın Genel Sekreteri Mete İmer şunları söyledi:"PRO-Europe'la yaptığımız sözleşmeyle 2003 yılından beri Türkiye'deki kullanıp hakkına sahip olduğumuz uluslararası tescilli bir marka olan ‘Yeşil Nokta' ile ilgili olarak tüketicilerin algısı, bilinirlik düzeyi, Yeşil Nokta'lı ambalajlı ürünlere karşı tüketicilerin tutum ve davranışları bizim için önem taşıyordu. Yapılan araştırma sonuçları ile tüketicilerin Yeşil Nokta işareti ile ilgili olumlu bir algıya sahip oldukları, bilinirlik oranının yüksekliği ve Yeşil Nokta markası taşıyan ambalajlı ürünleri doğaya, çevreye duyarlılık göstergesi olarak görüp tercih etmesi bu konuda önemli bir noktaya geldiğimizi gösteriyor" dedi. 

Şu anda, ÇEVKO Vakfı ile alt lisans anlaşması yaparak, Türkiye'de yasal düzenlemelerle belirlenmiş ambalaj atıklarının yönetim sistemi içinde "genişletilmiş üretici sorumluluğu" modelini başarılı bir şekilde uygulayan ilk örnek olma özelliğini de taşıyan Yeşil Nokta işaretini ambalajlı ürünlerinde kullanma hakkını kazanmış 1.038 firma bulunduğunu söyleyen Mete İmer, Yeşil Nokta'lı firma sayısının artması gerektiğine dikkat çekti.

ÇEVKO Vakfı, ‘Yeşil Nokta' sahibi firmaların örnek çevreci projelerini takdir ve teşvik ediyor!
Yasal yükümlülüklerini yerine getiren Yeşil Nokta'lı firmaların arasında sorumluluklarının ötesinde çevreye ve doğaya katkı sağlayan projeleri takdir ve teşvik olarak ödüllendirdikleri "Yeşil Nokta Sanayi Ödülleri"nden de bahseden İmer, "Vakıf olarak, düzenlediğimiz Yeşil Nokta Sanayi Ödülleri ile firmaların çevreci projelerini artırmaları yönünde motive ediyoruz. Üçüncüsünü 1 Aralık 2016'da düzenlediğimiz bu organizasyonumuzda ayrıca, doğayı ve çevreyi koruma konusunda kamuoyunu bilgilendiren medya kuruluşlarına da, beşinci kez "Yeşil Nokta Basın Ödülleri" verdik. Projelerin sivil toplum örgütleri ve kamu dünyasından önemli isimlerden ve akademisyenlerden oluşan bağımsız bir jüri tarafından değerlendirildiği Yeşil Nokta Sanayi Ödülleri'nin dördüncüsünü de 2018 yılında yapacağız" dedi.