Seyirci Kalmayın Kamu Spotumuz Yayında! Seyirci Kalmayın Kamu Spotumuz Yayında!

ÇEVKO Vakfı ve CNN Türk iş birliği ile Güven İslamoğlu ve ekibi tarafından hazırlanan yeni kamu spotu yayına girdi. Çekimleri bir satış noktası ve toplama ayırma tesisinde gerçekleştirilen kamu spotunda Güven İslamoğlu, piyaraya süren firmaların ambalaj atıklarını toplama yükümlülüğünden, tüketimin giderek arttığı günümüzde yaşanabilir bir dünya bırakmak için geri dönüşümün öneminden ve Yeşil Nokta işaretinin ambalajı piyasaya süren firmanın geri dönüşümle ilgili mali yükümlülüğünü yerine getirdiğinden bahsediyor ve tüketicileri geri dönüşüm konusunda duyarlı olmaya davet ediyor.  Filmi buradan  izleyebilirsiniz.  

Suriyeli Mültecilere Yönelik Geri Kazanım Projesi Suriyeli Mültecilere Yönelik Geri Kazanım Projesi

ÇEVKO, Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı (UNDP) ve T.C. Başbakanlık Afet ve Acil durum Yönetimi Başkanlığı (AFAD) iş birliği ile Şanlıurfa ve Kilis'te geçici konaklama alanlarında yaşayan Suriyeli mültecilere yönelik geri kazanım bilincinin oluşturulması için 1 yıldır yürütülen proje tamamlandı. Projenin tamamlanmasının ardından Şanlıurfa ve Gaziantep'te tüm paydaşları, destekleyen kamu kurumlarını ve proje ekiplerini bir araya getiren kapanış toplantıları düzenlendi. Şanlıurfa'da Viranşehir, Cey lanpınar, Akçakale ve Harran'da, Kilis'te ise Elbeyli ve Öncüpınar kamplarında yürütülen proje ile kamplarda yaşayan mültecilerin yaklaşık %90'ına ulaşıldı. Gaziantep'te gerçekleştirilen proje kapanış toplantısına, Gaziantep Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin, AFAD, UNDP ve ÇEVKO Vakfı üst düzey yetkilileri, Gazi Kültür A.Ş. yönetici ve çalışanları, projede görev alan koordinatör ve ekipler ile Suriyeli mülteci kadınlar katıldı. Açılış konuşmalarının ardından proje hakkında detaylı bilgiler verildi ve kamplardaki çalışmaları aktaran film gösterimi yapıldı. Toplantının sonunda projeye destek veren tüm taraflara teşekkür plaketi takdim edildi. Kapanış toplantısı, Suriyeli mülteci çocukların yaptığı resimlerin ve mülteci kadınların geri dönüşümlü malzemelerden yaptıkları el işi çalışmaların teşhir edildiği serginin gezilmesi ile sona erdi.

ÇEVKO Vakfı Piyasaya Sürenlerle El Ele Farkındalık Yaratmaya Devam Ediyor ÇEVKO Vakfı Piyasaya Sürenlerle El Ele Farkındalık Yaratmaya Devam Ediyor

Temmuz ayında Ford Otodan, Nestle ve Daikin ile gerçekleştirilen etkinlikler ile Piyasaya Sürenlerle birlikte yürüttüğümüz projelere ve çalışanlarına yönelik düzenlediğimiz etkinliklere yenilerini ekledik. Ford Otosan ile Geri Dönüşüm Kahramanları Şenliği  Ford Otosan'ın gönüllü çalışanlarından oluşan "Gönlüm Senle" ekibi, Gölcük İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü, ÇEVKO Vakfı, Gölcük Belediyesi ve Tanrıkulu Geri Dönüşüm iş birliğiyle hayata geçirdiği "Geri Dönüşüm Kahramanları Şenliği" 8 Temmuz Cumartesi günü Gölcüklü çocukları ve ailelerini ağırladı. Halka açık olarak gerçekleştirilen etkinlikte Gölcüklü çocuklara ve ailelerine geri dönüşüm ile ilgili bilgiler verilirken, çeşitli yarışma ve oyunlarla bilinçlendirilmeleri sağlandı. Gölcük Anıt Park Meydanı'nda gerçekleştirilen Geri Dönüşüm Kahramanları Şenliği'ne Gölcük halkı yoğun ilgi gösterirken, etkinlik kapsamında çocuklara geri dönüşümle ilgili çeşitli yarışma ve oyunlar organize edildi. Çevreyi koruma ve atıkların geri dönüşümü konusunda çocukları bilinçlendirmeyi amaçlayan yarışmalarda kazananlara ÇEVKO boyama ve hikâye kitapları hediye edildi. 20 Ford Otosan çalışanı da bu eğitimlere katılarak, öğrencilerle bir araya geldi.

Coca-Cola’dan Geri Dönüştürülebilir Bir Aşk Hikâyesi Coca-Cola’dan Geri Dönüştürülebilir Bir Aşk Hikâyesi

Coca-Cola, Birleşik Krallık'taki tüketicilerin plastik şişelerin geri dönüşümü konusunda teşvik edilmeleri amacı ile büyük bir sürdürülebilirlik kampanyasına imza atıyor. Ogilvy and Mather Berlin imzası taşıyan Aşk Hikâyesi adlı kampanyada, biri Fanta diğeri Coke Zero Sugar olmak üzere sürekli geri dönüştürülmeleri sayesinde birbirlerinden ayrı düşmeyen iki içecek şişesinin öyküsü işleniyor. Filmin sonunda ise arka plandaki ses tarafından tüketiciye Coca-Cola marka ürünleri geri dönüşüme kazandırma konusunda çağrıda bulunuyor. Coca-Cola UK pazarlama direktörü Aedamar Howlett, kullandıkları tüm ambalajların geri dönüştürülebilir olduğunun altını çizerek, söz konusu kampanya ile insanları geri dönüşüme teşvik etme konusunda ne denli ciddi olduklarını gösterdiklerini söylüyor. Hedef ise ürünlerin yüzde 100 geri dönüşümünün sağlanması. 1,500 plastik şişenin kullanıldığı, stop-motion animasyon formatında hazırlanan reklam filminin yaratıcısı ise Berlinli sanatçı Lucy Barry. Filmi buradan izleyebilirsiniz.   Kaynak : MediaCat Online  

Tüm Haberler...
ÇEVKO VAKFI

Üye Olunan Uluslar Arası Kuruluşlar

Pro-Europe...

Yeşil Nokta ilk olarak 1990-1991 yıllarında Almanya'da Yeşil Nokta Sistemi olarak adlandırılan özel toplama sistemine giren ambalajların belirlenmesi için kullanılmaya başlanmıştır. Almanya'da kullanılmaya başlanan Yeşil Nokta işareti devam eden yıllarda Fransa, Avusturya ve Belçika'da da kullanılmaya başlanmıştır. Yeşil Nokta işaretinin A.B. üyesi ülkelerde yaygınlaşmasıyla beraber 1995 yılında "Packaging Recovery Organization Europe - PRO Europe" kurulmuş ve Yeşil Nokta, kuruluşun resmi işareti olmuştur. Yeşil Nokta; sisteme dahil olan şirketlerin, "kirleten öder" prensibinden yola çıkan sanayi sorumluluğunu başarılı şekilde uygulamasına katkıda bulunan, uluslar arası çapta tanınmış bir model haline gelmiştir. Bir ambalajın üzerinde " Yeşil Nokta" gördüğünüzde bu, ambalaj ve ambalaj atıklarına ilişkin 94/62 no'lu AB Direktifi ile tanımlanan ilkelere uygun olarak kurulmuş bir ambalaj atığı geri kazanım kuruluşuna, o ambalaj için finansal bir katkıda bulunulduğu anlamına gelmektedir. http://www.pro-e.org

Expra...

EXPRA -EXTENDED PRODUCER RESPONSIBILITY ALLIANCE-  Genişletilmiş Üretici Sorumluluğu Birliği Sanayi yükümlülüğünde olan ambalaj ve ambalaj atıklarının geri kazanımı konusunda şemsiye organizasyon olan EXPRA (EXTENDED PRODUCER RESPONSIBILITY ALLIANCE - Genişletilmiş Üretici Sorumluluğu Birliği), 2013 yılında kurulmuş, kar amacı gütmeyen bir organizasyondur. EXPRA'nın kuruluş amacı, üyesi olan piyasaya sürenler tarafından veya adına kurulan ve işletilen, ambalaj atıkları geri kazanım kuruluşlarını temsil eden yetkili bir ses ve ortak politika platformu olmaktır. Üretici Sorumluluğu modeli birçok ülkede, Avrupa Birliği ve diğer ulusal politika hedeflerinden biridir. Tüm dünyada 30'dan fazla ülkede sanayi, üretici sorumluluğunu evsel atıkların toplanması ve geri kazanımını sağlamak için bir ekonomik araç olarak kullanıyor. Bugün bu amaca yönelik çalışan EXPRA'ya üye on sekiz ülke bulunmaktadır: Belçika, Bulgaristan, Kıbrıs, Çek Cumhuriyeti, Kanada, Yunanistan, Macaristan, İtalya, İsrail, Lüksemburg, Makedonya, Malta, Hollanda, Norveç, Romanya, Slovakya, İspanya ve ayrıca ÇEVKO Vakfı'nın temsil ettiği Türkiye. http://www.expra.eu

ISWA...

ISWA The International Solid Waste Association - Uluslar arası Katı Atık Birliği ISWA, sürdürülebilir atık yönetimini dünya çapında teşvik etmek ve geliştirmek için çalışan, kar amacı gütmeyen bağımsız bir kuruluştur.  Dünyada 70 farklı ülkeden yaklaşık 1000'den fazla üyesi olan ISWA, katı atık yönetimi konusunda çok geniş ve kapsamlı bir ağa sahiptir. ISWA dünya çapında sürdürülebilir atık yönetimini teşvik etmek ve geliştirmek için hayata geçirdiği atık yönetim projeleri konusunda birçok ulusal ve uluslar arası kuruluş ile işbirliği içerisinde çalışmalarını sürdürmektedir. ÇEVKO Vakfı olarak 2010 üyesi olduğumuz ISWA'da, Türkiye ‘de Ambalaj Atıkları Kontrolü Yönetmeliği çerçevesinde başarı ile sürdürdüğümüz ambalaj atıkları geri kazanımı konusundaki bilgi ve tecrübelerimizi paylaşırken, diğer yandan da ISWA'ya üye kişi ve kuruluşlarla temaslar kurarak ortak amaçlarımız doğrultusunda işbirliğinde bulunmaktayız. http://www.iswa.org